milda

Vůle v převodovce

11 posts in this topic

Zdravim, mám takový problém, dotaz. Jde o P307 2,0HDi a trápí mě to, že podle mě je něco v nepořádku v převodovce, protože je velká vůle mezi motorem a koly. Projevuje se to tak, hlavně při zařazené nízké rychlosti, že když je motor v tahu a úplně uberu plyn a pak zas přidám, tak to dost cukne (předem upozorňuji případné šťouraly, že práci se spojkou mám dobře zmáknutou). A nejde jen o to, že se motor zhoupne na silentblocích. Když jsem si to zkusil jen tak na místě s vypnutým motorem a zařazenou rychlostí č.1 a potlačil auto, tak do té doby, než se začal motor hýbat v zavěšení, tak auto ujelo cca 2,5cm. Totéž při zařazené 3 ujelo 5cm. Dělá to už dlouho, tak ani nevím, jestli se to zhoršuje nebo ne, ale celkem mě to štve a rád bych to dal do pořádku. Proto se ptám, jestli jste se s tím někdo nesetkali a pokud ano, tak v čem byl problém. Případně pak taky, jestli se dají koupit jednotlivé díly do převodovky, nebo jestli bude lepší někde sehnat druhou. Díky všem, milda

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je nepříjemným, mám obdobné na mojem skoro veteránu. Já to neřeším, je to ojetý pekáč, což ale zamrzí při novým autě.

Diagnoza od stolu - duchařina, vůle v homokyneťácích, dyferáku ....

Na zvedáku mrknout co by tam nejvíc mohlo zlobyt, zaaretovat setrvačník a postupně zkoušet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nějaká vůle tam bude vždycky, ty vůle jednotlivých věcí "po cestě" se sčítají. Ale 5cm už je trochu dost... Ad diagnóza od stolu - pokud je 1 ta vůle menší, a na 3 dvakrát taková, tak bych vyloučil nadměrnou vůli jak v poloosách, tak v diferáku, to by se totiž až takto neměnila. Spojka se jinak chová normálně? Nevím, jestli tenhle typ má dvouhmotový setrvák, ale jestli jo, začal bych asi u něj a spojky. Jinak díly do převodovky se samozřejmě prodávají, ale laciné nejsou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

osobne by som to tipoval na zotrvacnik, 307cky ho maju dost nanic.... neviem ako u 307 ale u 406 je tam vola dobre 3-4cm u zleho zotrvacniku....teda prevodovka sa ti toci a motor este nie....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No poloosy bych asi vyloučil a ten setrvák zřejmě taky, bo podle mě není dvouhmotový. Kdysi jsem měl spojku dole a připadal mi jednolitý a OK, a to už tenkrát taky zlobilo. I když kdyby jste měl někdo fotečky obou typů na porovnání, tak bych rád mrknul, jak to vypadá. No a z toho všeho mi to právě nejvíc vychází na závadu v té převodovce, i když mi není jasné, kde a proč. A ta spojka bych řekl chodí normálně, jen na můj vkus zabírá zbytečně vysoko, ale to jsem pozoroval i na nových autech s hydraulickým ovládáním spojky. Jen při těch zařazených nižších rychlostech mi to občas cukne, což je podle mě ta velká vůle "někde".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zatím teoreticky, kdybych chtěl zkusit ten setrvák (kdyby byl dvouhmotový), tak pokud si ho zajistím proti otočení a zkusím zatočit klikovkou a nepůjde to, tak je setrvák OK. Je to tak, že?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O víkendu jsem měl převodovku dole a měl jsem velikou vůli na kuželovým požisku hřídeli dyferenciálu. Vůli jsem vymezil podložkama a efekt vůle mezi motorem a kolem se rapidně zlepšil. Tak jsem si řekl že by to mohl být i tvlj případ. Až budeš měnit poloosu tak mrkni kolik je mezi ložiskem a přírubou u poloosy, viz.

Prevodovka.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za radu, můžu na to mrknout. I Když jak psal oddie, tak tímto to asi nebude, když se to mění podle toho, jakou rychlost zařadím. Zatím jsem se k tomu moc nedostal, abych to víc rozdělával, jen jsem ještě zkusil cvičně ten setrvák (tak, jak jsem psal výš). Ale asi to bude opravdu někde v té převodovce.

A neměl by jste někdo náhodou nějaké podrobnější info nebo obrázky k rozdělání té převodovky, ať vím, na co si dát případně pozor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já to ďál spolu s výměnou poloosy. Po demontáži tělesa náhonu tachometru je hned ložisko. Mělo vůli (kuželové) a tak jsem ji vymezil. Než se k tomu dostaneš trochu času to veme. Pokud tě to moc nepálí, tak bych to nechal až zase s výměnou poloosy. Nic zrádnýho tam není, nejít na sílu při dotahování hliníkovýho náhonu tachometru. Tak snad to pomůže i tobě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli máš 2,0 HDi 90 PS tak to hledej v převodovce, jestli 110 PS máš chip , máš víc jak 40000 km tak setrvák, jestli máš 110 PS nemáš chip a máš víc jak 80000 km - setrvák. Zkus ho vyměnit co nejdřív, možná ušetříš spojku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Milhaus65

Jestli máš 2,0 HDi 90 PS tak to hledej v převodovce, jestli 110 PS máš chip , máš víc jak 40000 km tak setrvák, jestli máš 110 PS nemáš chip a máš víc jak 80000 km - setrvák. Zkus ho vyměnit co nejdřív, možná ušetříš spojku.

Jo, mám to na 2,0HDi 90PS, čili tedy ta převodovka (jak jsem si od začátku myslel). Máš s tím nějaké zkušenosti, nebo víš, v čem bývá problém? Moc se mi nehodí to rozdělat a až pak teprve začít něco shánět, protože to auto docela potřebuju. Tak abych na to byl připravenej a neměl auto dlouho mimo provoz. Děkuji za jakékoliv info, klidně přes SZ. Milda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.