Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

utopenie peugeot 406 1.8 16v r.v.1996


patriotpp

Recommended Posts

Zdravim vsetkych,

dnes sa mi podarilo utopit mojho peugeota. Bola prietrz mracien a pod mostom velka mlaka - ako som cez nu prechadzal auto zdochlo ( cez nasavanie vzduchu mi vtiahlo dost vody, vzduchovy filter uplne mokry ). Co myslite??..aka nakladna oprava ma caka? Momentalne motorom nejde ani pretocit pri zapnuti soinacej skrinky.

Dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: patriotpp

Zdravim vsetkych,

dnes sa mi podarilo utopit mojho peugeota. Bola prietrz mracien a pod mostom velka mlaka - ako som cez nu prechadzal auto zdochlo ( cez nasavanie vzduchu mi vtiahlo dost vody, vzduchovy filter uplne mokry ). Co myslite??..aka nakladna oprava ma caka? Momentalne motorom nejde ani pretocit pri zapnuti soinacej skrinky.

Dik.

když motor nabere vodu tak nikdy nestartovat!! jen s vytaženyma svičkama! takhle s ho poslal do věčnych lovišt

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: C.J.

Původně zaslal: Hafity

Nejspolehlivější způsob, jak ohnout ojnice.

:myslim to jako vážně? Je mi jasné, že voda se stlačit nedá, ale že by měl startér takovou sílu, aby ohnul ojnice? To se mi zase nezdá..

Tak tomu věř, po utopení auta se fakt nikdy nesmí zkoušet startovat, jinak je to opravdu poslední otočení chudáka motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: C.J.

Původně zaslal: Hafity

Nejspolehlivější způsob, jak ohnout ojnice.

:myslim to jako vážně? Je mi jasné, že voda se stlačit nedá, ale že by měl startér takovou sílu, aby ohnul ojnice? To se mi zase nezdá..

No to si piš, že má. On je do takové síly zpřevodovaný - vezmi si převodový poměr pastorku a věnce setrvačníku... I v případě přeskočení rozvoďáku a "potkání se" do má takovou sílu, že nadělá stejnou paseku jak když se to potká ve 130 na dálnici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za vysvětlení.. Zatím jsem utopil jen Jawu.. Vyšroubovat svíčky, párkrát prošlápnout, dát suché svíčky a jedu dál.. ;)

patriotpp: už ses díval na motor? pokud to vtáhlo jen trochu vody a nestartoval si to, tak by ti taky mohly pomoct jen nové svíčky.. dostat všechnu vodu ven, podívat se jestli není voda v oleji v motoru a v převodovce, vyzkoušet jestli hází jiskru a doufat, že to neodnesla nějaká elektronika..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na ohnutí ojnice ho ale vůbec nemusí protočit. Naopak, pokud je válci voda, a je jí tam dost, bych docela i čekal, že kolem dokola s tím neprotočí žádný startér, byť sebesilnější - ale ohnout ojnici dokáže i ten slabý...

Každopádně ta šance, že ten motor půjde jen tak použít, je v tomto případě minimální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze utopenie vyriesene. Po dokladnej ociste a vysuseni vsetkych zatopenych casti auto zase ide ako ma. Len asi jedna rada ...ak sa niekomu nieco take stane je potrebne viac nestartovat a toboz nie roztahovat ( len odtiahnut na miesto kde sa odstrani voda ). Vela ludi ste ma dostatocne vystrasili, ale hlavne ze je vsetko OK. Inac tak nizko nasavanie vzduchu ako je v peugeote 406 1.8 16V r.v.1996 je riadna blbost, ak clovek nemoze prejst ani po vacsej mlake, ked tade presli skoro vsetky auta. To je asi vsetko

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se nedostalo hodně vody do válvců a tlakem se neohnuly ojnice, auto fofrem vytlačit z vody, vyndat sání a klíčem vyšroubovat všechny žhavící svíčky. Začít startovat starterem, popřípadě pomoct kabelem z druhého auta. Volit 10 sekundové intervaly, cirka 5 - 6x podle toho, jestli se ještě voda tlačí ven. Pak zpátky žhavky, napumpovat naftu a startovat. Motor trochu ztěžka naběhne, ale v pohodě pojede.

Operace v praxi ověřena, natáhli jsme vodu při povodních na Slovensku ve Feličce. Víše popsané a Felička dále pelášila tuším dalších 80 tkm, pak šla z firmy. V tomto případě netřeba měnit motor, není potřeba. Voda pokud motor mechanycky nepoškodí tak přez kruhy neproteče. Vyměnit olej a lítat v pohodě dál.

Jo, koukám máš benzína, obdoba se svíčkama ...

[upravil dne 11.6.2007 Ladis]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oddie: Jo, to je pravda, byla to klika, ale taky jsme do toho nevlítly jak v rallye. Bych řekl, že čím nižší otáčky tím líp. Se to zadusí než dojde ke krityckému zaplnění vodou.

Chasník z dědiny právě naopak machroval (už tak 7 let to bude) a vlítnul do hluboké kaluže (zatopená část silnice po prudkých deštích) a motor šel samozřejmně okamžitě do kytek, hned se škubly ojnice a vyletěla tuším i vačka. Sklidil veliký "obdiv" a dvě rundy "po velkých" přes celou hospodu. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...