Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vyvážení kol na přední nápravě


mares

Recommended Posts

Navazuji na tolik diskutované téma dynamické vyvážení.Po mé zkušenosti s vybrací volantu při 130 km/hod jsem si nechal provést vyvážení kol na přední nápravě.Vyvážení bylo provedeno obvyklým způsobem.Trvalo mi několik dní, než se mi povedlo vyrazit někam, kde byla možnost vyzkoušet, zda investované peníze se neminuly účinkem.

Konstatuji, že při dosažení kritické rychlosti nebylo zaznamenáno žádných vibrací volantu.Dokonce mám pocit, jako kdyby ten předek vozu byl vyměněný (klidný).

Jediné co mi nejde do hlavy je, že všechna vyvažovací závaží byla na svém místě a přesto to vibrovalo.Zřejmě tato náprava je choulostivá na kdejakou změnu způsobenou při jízdě.

Co dodat závěrem, pokud budete mít problém s vibracemi, neváhejte a nechte to převážit.

[upravil dne 9.6.2007 mares]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo, musím potvrdit. Kola jsem nechal zout, znovu nazout, vyvážit a vibrace jsou fuč. Ještě si myslím, že všude mi to jen dovažovali a ne, že by sundali závaží a začli zčista. Je jasné, že každá vyvažovačka je jinak zkalibrovaná a tudíž se při dovažování vždycky něco najde, no a jelikož P307 má citlivou nápravu, tak se ubírá a přidává a vibru a vibruje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám na novém autě tento problém,ale začal až po nasazení letních kol na alu ráfcích.Zimní mi to nedělali.Je zajímavé ,že to začíná při 130 km/h.Spíš,ale je to chybným vyvážením nechal jsem tam kola vyvážit bez mého dozoru.:nevim:nevimAle tu firmu už nenavštívím..bylo to za 600 Kč s nandáním na osu.Ptal sem se na kontrolu tlaku ..prý v pořádku..Ale doma v garáži rozdíl čtyři desetiny...Na tom vše zajímavé je ,že ta magická rychlost 130..platí asi pořád..:myslim:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ten problém měl taky. Ale nevím jestli to bylo tím, vyměnil jsem celé elektrony za jiné s novými pneu a byl klid. Taky jsem již slyšel názor, že to mohou dělat tlumiče. Pokud se vymění elektrony za plechy (jsou těžší) a bude načnutej tlumič, má to prý taky vliv na jízdu. Proč ale zrovna při 130km:myslim :myslim:myslim to asi neví ani frantíci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč to dělá zrovna při 130 km/h, bylo už někde vysvětlený. Nejsu fyzik, ale je to proto, že zrovna v té rychlosti se (náhodou) střetávají dvě působení, a to to "kývání" kol a já nevím co a dohromady se to přemění na vibrace volantu.

Jinak u plechů by to vibrovat nemělo, náchylný sou alu disky, především 17".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: mares

bigoš,

jakou značku elektronů jsi měl?Nyní mám najeto 23 tis.km, že by tlumiče?:nevim:nevim

Mělj jsme 15" ale kurňa název.... asi AEZ... Nyní mám 16" MAM W1

a najeto 86000km, a zatím váměne jen jednou půl roku po koupení vozidla, od té doby klid. Těma tlumičema sem samozřejmě myslel při více kilometrech, i když... Auto bylo nové a kupované u Peugeota v ČR a taťka to měnil po půl roce, jeden přední a oba zadní, takže co to je vlastně nové:myslim:myslim:D:D

[upravil dne 12/6/07 bigoš]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...
  • O 2 týdny později...

Mám plecháče 15", zimní Polaris ll nevibrují, letní Bridgestoune ano. Obě vyvažuje stejná firma pod mým dohledem údajně na "0". Když se naštvu zastavím, sundám poklice (originál Peugeot) z předních kol a vibrace zmizí. Protože auto bez nich vypadá hnusně zase je doma nasadím a vibrace se zase objeví. Změna polohy poklic nepomáhá. Nějak to neřeší virace hliníkáčů, ale takhle mně to funguje. Značkový servis Pardubice prohlásil, že to dělají disky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to all:

Tohle není věc jen P307, ale i jiných aut, že se nevyváženost na přední nápravě nejvíce projevuje mezi 120 - 135 km/hod.Dělá to Focus, Octavie, Golf ... to vím jen z vlastní zkušenosti a i potíží jiných.To, že to dělá i ozdobný disk to je pravda, protože zejména ocelové péro kolem ventilu dyn. síly - vyváženost porušuje.Jestli to více dělají plecháče nebo elektrony v 15,16, nebo 17, zimní nebo letní je ve skutečnosti v něčem jiném.Čím menší jsou neodpružené hmoty rotačních částí, tím se zvětšuje náchylnost na nevyvážení, tedy to, co se projevuje kmitáním.Starosti s novou a neojetou - těžkou pneumatikou jsou menší než s lehkou a ojetou. Z hlediska váhy totéž platí o disku.Jsou tam ale i další vlivy, které jsme v jinem tématu o dynamickém vyvažování diskutovali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Po delší odmlce se musím podělit o další poznatek ohledně vibrace volantu.Podniknul jsem delší trasu a při cestě tam zaznamenal velké vibrace volantu už v rozmezí 125-140 km.Jaký byl však údiv při cestě zpět, když se vibrace ztratily.

Cesta tam ve dvou.

Cesta zpět ve čtyřech + náklad v kufru cca 50kg.

Pořád je co řešiti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...