mares

Vyvážení kol na přední nápravě

23 posts in this topic

Navazuji na tolik diskutované téma dynamické vyvážení.Po mé zkušenosti s vybrací volantu při 130 km/hod jsem si nechal provést vyvážení kol na přední nápravě.Vyvážení bylo provedeno obvyklým způsobem.Trvalo mi několik dní, než se mi povedlo vyrazit někam, kde byla možnost vyzkoušet, zda investované peníze se neminuly účinkem.

Konstatuji, že při dosažení kritické rychlosti nebylo zaznamenáno žádných vibrací volantu.Dokonce mám pocit, jako kdyby ten předek vozu byl vyměněný (klidný).

Jediné co mi nejde do hlavy je, že všechna vyvažovací závaží byla na svém místě a přesto to vibrovalo.Zřejmě tato náprava je choulostivá na kdejakou změnu způsobenou při jízdě.

Co dodat závěrem, pokud budete mít problém s vibracemi, neváhejte a nechte to převážit.

[upravil dne 9.6.2007 mares]

Share this post


Link to post
Share on other sites

to mares:

Tohle tvé zjištění musím potvrdit.Možná po 3 tis. km budeš znovu vyvažovat, ale stojí to za to, že...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo jo, musím potvrdit. Kola jsem nechal zout, znovu nazout, vyvážit a vibrace jsou fuč. Ještě si myslím, že všude mi to jen dovažovali a ne, že by sundali závaží a začli zčista. Je jasné, že každá vyvažovačka je jinak zkalibrovaná a tudíž se při dovažování vždycky něco najde, no a jelikož P307 má citlivou nápravu, tak se ubírá a přidává a vibru a vibruje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já myslím (a doufám), že ta náprava byla "citlivá" jen před faceliftem. Nebo snad máte někto tento problém na "novým" autě?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám na novém autě tento problém,ale začal až po nasazení letních kol na alu ráfcích.Zimní mi to nedělali.Je zajímavé ,že to začíná při 130 km/h.Spíš,ale je to chybným vyvážením nechal jsem tam kola vyvážit bez mého dozoru.:nevim:nevimAle tu firmu už nenavštívím..bylo to za 600 Kč s nandáním na osu.Ptal sem se na kontrolu tlaku ..prý v pořádku..Ale doma v garáži rozdíl čtyři desetiny...Na tom vše zajímavé je ,že ta magická rychlost 130..platí asi pořád..:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já ten problém měl taky. Ale nevím jestli to bylo tím, vyměnil jsem celé elektrony za jiné s novými pneu a byl klid. Taky jsem již slyšel názor, že to mohou dělat tlumiče. Pokud se vymění elektrony za plechy (jsou těžší) a bude načnutej tlumič, má to prý taky vliv na jízdu. Proč ale zrovna při 130km:myslim :myslim:myslim to asi neví ani frantíci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proč to dělá zrovna při 130 km/h, bylo už někde vysvětlený. Nejsu fyzik, ale je to proto, že zrovna v té rychlosti se (náhodou) střetávají dvě působení, a to to "kývání" kol a já nevím co a dohromady se to přemění na vibrace volantu.

Jinak u plechů by to vibrovat nemělo, náchylný sou alu disky, především 17".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Náchylné jsou i 15"....bohužel. Teď se to snažím vyřešit novými ALU,až budou, tak dám vědět.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mares

bigoš,

jakou značku elektronů jsi měl?Nyní mám najeto 23 tis.km, že by tlumiče?:nevim:nevim

Mělj jsme 15" ale kurňa název.... asi AEZ... Nyní mám 16" MAM W1

a najeto 86000km, a zatím váměne jen jednou půl roku po koupení vozidla, od té doby klid. Těma tlumičema sem samozřejmě myslel při více kilometrech, i když... Auto bylo nové a kupované u Peugeota v ČR a taťka to měnil po půl roce, jeden přední a oba zadní, takže co to je vlastně nové:myslim:myslim:D:D

[upravil dne 12/6/07 bigoš]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nové kvalitní pneu, nové kvalitní alu a je zcela po problému, auto šlape jako hodinky.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vybrování volantu mi dělalo u Astry po přezutí na letní,také okolo ve 130,ale ve 140 a víš už se to zmírnilo:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: marshall

toro, to chceš říct, že máme vyvažovat každých 3 000 km?:grr

Bohužel, TORO má pravdu!:grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám plecháče 15", zimní Polaris ll nevibrují, letní Bridgestoune ano. Obě vyvažuje stejná firma pod mým dohledem údajně na "0". Když se naštvu zastavím, sundám poklice (originál Peugeot) z předních kol a vibrace zmizí. Protože auto bez nich vypadá hnusně zase je doma nasadím a vibrace se zase objeví. Změna polohy poklic nepomáhá. Nějak to neřeší virace hliníkáčů, ale takhle mně to funguje. Značkový servis Pardubice prohlásil, že to dělají disky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to all:

Tohle není věc jen P307, ale i jiných aut, že se nevyváženost na přední nápravě nejvíce projevuje mezi 120 - 135 km/hod.Dělá to Focus, Octavie, Golf ... to vím jen z vlastní zkušenosti a i potíží jiných.To, že to dělá i ozdobný disk to je pravda, protože zejména ocelové péro kolem ventilu dyn. síly - vyváženost porušuje.Jestli to více dělají plecháče nebo elektrony v 15,16, nebo 17, zimní nebo letní je ve skutečnosti v něčem jiném.Čím menší jsou neodpružené hmoty rotačních částí, tím se zvětšuje náchylnost na nevyvážení, tedy to, co se projevuje kmitáním.Starosti s novou a neojetou - těžkou pneumatikou jsou menší než s lehkou a ojetou. Z hlediska váhy totéž platí o disku.Jsou tam ale i další vlivy, které jsme v jinem tématu o dynamickém vyvažování diskutovali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasím s "Ferinem 007" stejný případ jsem měl s "favoušem" - při určité rychlosti začalo (čvachtat řízení) kmitat - ovšem po přezutí zima-léto a vyvážení to ustalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po delší odmlce se musím podělit o další poznatek ohledně vibrace volantu.Podniknul jsem delší trasu a při cestě tam zaznamenal velké vibrace volantu už v rozmezí 125-140 km.Jaký byl však údiv při cestě zpět, když se vibrace ztratily.

Cesta tam ve dvou.

Cesta zpět ve čtyřech + náklad v kufru cca 50kg.

Pořád je co řešiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.