Sign in to follow this  
Followers 0
kveton

Výměna brzdových koutočů a destiček - 406

17 posts in this topic

Čaute,

dnes budu měnit brzdové kotouče a desky na mojí 406ce a chtěl jsem se zeptat na pár věcí.

Je třeba dát při každé výměně nové šrouby vodících čepů nebo se stačí podívat jak vypadá a použít ten starý?

Druhá věc která mě zajímá, musí se použít na ten šroub pojistný tmel a jestli ano, tak jaký?

A všeobecný dotaz, na 406ce jsem to ještě neměnil, tak se ptám, jestli je v tom nějaký zádrhel nebo to jde v poho, abych se na to psychicky připravil.

Dik

Share this post


Link to post
Share on other sites

je treba dat pokazde nove, na tech novych je naneseno lepidlo proti povoleni ( aspon ja u Ferodo desticek mel v baleni v krabicce asi 4ks tehle sroubu s nanesenym lepidlem )

Zadrhel by v tom byt nemel, jedine na co se priprav, tak je poradne utazeny srouby co drzi brzdovej trmen na tehlici, ty jdou fakt ztuha povolit a je dobry si na ne pred demontazi striknout nejakej uvolnovac a nechat chvili pusobit

Jo ty srouby co drzi trmeny maji hlavu velkou hvezdicku - TORX velikost ted uz z hlavy nevim, asi 80, takze je treba mit kvalitni nastavec na golu, pokud nemas hvezdicku tak se do toho ani nepoustej, pac ten kotouc bez sundanyho trmenu nesundas

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ten TORX je kde přesně?Na těch šroubech u destiček?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, to je na brzdových třmenech - pomůže, když před povolením na ně nasadíš tu hvězdičku a jemně (později, pokud to nepovolíš tak i více) poklepneš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

120Nm by mělo odpovídat 12,5Kg na 1m dlouhé páce

Ale musím se přiznat, že po nátlaku mé ženy a s pocitem, že to musí být dnes hotové abychom mohli jet zítra do Brna na autosalon, přistoupil jsem na to, že mi to dnes vymění v servisu. Nechci riskovat to, že doma něco nepovolim a dva měsíce mi bude doma vyčítáno, že jsme tam nemohli jet :D

Takže všem zúčastněným děkuji za rady a informace, které využiju snad někdy příště. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrá volba, ono se jedná přece jenom o nejdůležitější bezpečnostní prvek a tak experimenty nejsou moc na místě (to nechci nikoho podceňovat). Osobně jsem se do toho sám pustil až poté, co mi to předvedl profik a vysvětlil co a proč dělá. Užij si autosalon:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kveton

120Nm by mělo odpovídat 12,5Kg na 1m dlouhé páce

Ale musím se přiznat, že po nátlaku mé ženy a s pocitem, že to musí být dnes hotové abychom mohli jet zítra do Brna na autosalon, přistoupil jsem na to, že mi to dnes vymění v servisu. Nechci riskovat to, že doma něco nepovolim a dva měsíce mi bude doma vyčítáno, že jsme tam nemohli jet :D

Takže všem zúčastněným děkuji za rady a informace, které využiju snad někdy příště. :papa

jj, žena má vždy pravdu:D:D:D "Běda mužům, kterým žena vládne" Ber to prosím tě s úsměvem;):D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

na neděli to nechat nemůžu, to zas s tátou stáčíme med.

Nějaký THORXy doma mám, ale nevim přesně jaký velikosti!

No prostě jsem nějak podcenil přípravu a nechal to na poslední chvíli. Nemám strach z výměny jako takový, ale z toho, že tam bude něco přirezlý a nepujde to povolit a ja nebudu moc odjet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to máš sice pravdu, ale už taky nikam nezajedu, z toho plyne, že bych nejel ani do Brna a to bych si vyslechl!! :D:D

V rámci udržování klidného manželského vztahu jsem se rozhodl toto neriskovat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

souhlasim a u brzd se to nevyplácí. Příště si na to dám více času.

Já jsem počítal s tím, že pojede kamarád, ale včera přišel, že je bez auta, tak jsem se zhrozil a začal všechno shánět! No a dopadlo to jak to dopadlo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kveton

na neděli to nechat nemůžu, to zas s tátou stáčíme med.

Nějaký THORXy doma mám, ale nevim přesně jaký velikosti!

No prostě jsem nějak podcenil přípravu a nechal to na poslední chvíli. Nemám strach z výměny jako takový, ale z toho, že tam bude něco přirezlý a nepujde to povolit a ja nebudu moc odjet.

kvôli výmene vodítka na brzdovom strmeni som kupoval celú sadu torxov lebo som to ovažoval za veeeľmi dôležité na pažoute. Takže odvtedy ich používam všade, lebo na pažoute sa skrýžovými šrobmi ťažko stretneš. Dal som za tu sadu cca 350Sk takže to nebolo až tak veľa. Nasadzájú sa do adaptéra a ten už ide na račňu. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten torx je buď 55 alebo 65.

A inak ten bordel na tie šróby je fakt pomocník lebo keď som vymenil ten môj strmeň tak mi za dva dni jeden šrob odpadol, našťastie som sa preň vrátil a išiel ku kámošovi do servisu, ten mi to nalepil tam ako sa patrí. Inak sú na to tri druhy lepidiel. My sme dali ten stredne silný lep.

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

v utery jsem měnil desky a kotouče. Ty torxi jsou v pohodě jen mit opravdu dobry rozměr ,horší je to s těma šroubkama co drží kotouč , ja tam měl 4x torx 30 a včechny jsem zakulatil:( Takže přišla na řadu vrtačka. cCo se tyče toho lepidla ,tak ke každym deskam, snad i k starline:D se davají nové šrouby ktere jsou na začatku zavitu natřeny přiměrnou barvou (tzv lepidlem) , stejně tam je proti matka takže se to jen tak nepovoli .+ 100% promazat ty vodící čepy v brzdiči. odchlipnout ty prachovky(manžety ) a dat tam nejlepe grafitovou vazelínu.

Jinak na obr. chlazené kotouče Fedoro a desky Fedoro Premier

post-0-14109595787809_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

jinak torx na kotouče je 27 na 100% proztože první jsem dělal 25 a šla do prčic.Nakonec jsem je vyměnil za křížíky.

Co drží brzdič tak je to thorx 55 koukal jsem dnes:papa

to je různé , někteří výrobci dodávají ke kotoučům torxi ,někdo křížové viz ferodo,někdo imbusy. mě tam sedla 30 torx ale šroubky byly zarezlé a dost měkké, takže šli do věčných lovišť .Škoda že vyrobci dodávají ke každemu kotouči jen jeden šroubek , takhle mi tam v každem zbyla dírka. třeba to bude líp chladit:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

u obou 406 co jsem měl jsem použil thorx 27 ale nyní jsem jej vyměnil za x

na své 406 mám dokonce jeden na plochý šroubovák:myslim:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

tak to už musel někdo měnit protože orginál je 27 /hvězdička/

jo to jo , vypadají rozumně v poměru ujetych km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.