Sign in to follow this  
Followers 0
MPavel

Měření palubního poč. na volnoběh

19 posts in this topic

Zdravím všechny. Jsem tu s dalším dotazem. :D Pokud se to tu někde podobného řešilo tak se předem omlouvám.

Dneska večer když jsem jel dvakrát na barák, kdy už není velký provoz a měl klid si řádně prohlídnout okamžitou spotřebu na palubním počítači mě tak trochu zarazila jedna věc.

Když jedu je jedno na jaký převodový stupeň, dejme tomu na čtyřku a vyřadím na neutrál, okamžitá spotřeba postupně klesá. To je v pořádku. Zarazilo mě ale, že neklesne míň jak pod 2.1 až 2.3l/100km. Pořád ukazuje tyto hodnoty. Jen vyjímečně se stalo, že spadla na 1,5L/100km což považuji za normální spotřebu při volnoběhu. Pak když rychlost klesne pod 30km/h tak PP přestane ukazovat hodnoty což je zřejmě u peugeotu normální co jsem zde četl.

Chci se tedy zeptat jakou spotřebu PP vám měří na volnoběh? Zda to co ukazuje můj je v pořádku?

Tato otázka souvisí s volnoběhem, který mě stále trápí. Plánuji si nechat vyměnit kat, který už má dost a nerad bych aby mi odešel i ten nový díky tomu, že dochází ke špatnému spalování. Byl jsem v servisu na důkladnější diagnostice. Projížděli to i osciloskopem (zapalování) a nic nenašly. Vše v pořádku. Tak nevím. Možná hledám něco co neexistuje...

Díky všem za pomoc. Už s tím otravuji dlouho a omlouvám se. :mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ukazuje mi to přesně jako tobě, až od 30 km/h, a při jízdě s volnoběhem záleží značně na rychlosti jízdy vozidla - při 120 km/h to samozřejmě ukáže míň, než při 40 km/h. Proto je nesmysl mluvit o tom, jaká má být spotřeba (litrů na 100 km) při jízdě na volnoběh. Když tak si to přepočítej přes spotřebu za hodinu a do toho pak započítej rychlost jízdy vozidla.

Spotřeba za hodinu je u Oktávií asi 1,8 l/h, ale to je jen orientačně.

I ty hodnoty na volnoběh mám stejné jako ty (nebo o desetinu nižší).

Proč chceš měnit kat? Ten bych měnil kdyby to neprošlo emisemi, nebo v případě velké spotřeby a malého výkonu (ucpaný). Máš takový problém?

[upravil dne 8.6.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

MPavel: máme stejný motor a při volnoběhu mi to ukazuje 1,4litry. Ale někdy i 1,6litrů. A to postupně. Tak nevím, čím to je. Jinak mi to taky ukazuje od rychlosti cca 30km/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaše starosti bych chtěl mít :D

Ale pokud se to vezme z logický stránky, tak je asi fakt, že na volnoběh ten PC nemá šanci počítat něco na 100km. To by to musel být tak vychytaný, že pokud vyřadíš a zastavíš, tak to bude kalkulovat s časem, tedy že se na ukazateli přepne z l/100km na l/hod, což teda nevím, jestli to vůbec nějaký auta mají ...:nevim

Každopádně můj názor na to je, že je to úplná kravina a pokud mám při vycucnutí nádrže po nějakých 700km nějakou normální spotřebu, tak je vše OK a není co řešit! :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to jsem rád. Nebudu to řešit. Zkusím to přepočítat na ty hodiny, ale když vám to měří stejně tak jsem v klidu.

Kat chci měnit z několika důvodu. Jednak strašně vrčí (při dálniční rychlosti je v kabině docela slušný hukot) a mam podezření na to, že je i ucpaný. Někdy se mi i stane, že když brzdím motorem na dvojku nebo trojku tak v tom začne různě bouchat a ještě víc prdět a motor začne být nervózní, začně s sebou pocukávat. A když jem s tím byl v servisu tak mi to poklepal a chrastilo v něm...

Mam podezření, že to způsobuje i ten můj špatný volnoběh...

Spotřebu mam normál. Cesty hlavně po městě tak na jednu nádrž najedu 800km..

[upravil dne 8.6.07 MPavel]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pal PL mi to zobrazuje úplně stejně...

To MPavel: všimni si, že jak máš zařazenou rychlost a sundáš nohu z plynu, tak pal PC ukáže nulu... Zajímavé... Kdesi jsem ale četl že nové motory (což nevím jestli ty naše do této kategorie spadají) při zařazené rychlosti ale nemačkání plynu jedou v nějakém úsporném režimu... proto možná ta nula... kdo ví... :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co vím tak motory s elektronickým vstřikováním při brždění motorem nedávkují palivo. Tedy dávkují ale tak malé množství, že počítač ukáže nulu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

to maji vsechny auta,ktere maji RJ,pri jizde z kopce se zarazenou rychlosti se prerusi privod paliva,proto je uspornejsi jezit z kopce se zarazenou rychlosti,nez na neutral

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já vím jenom že Ochcávie se při neutrálu přepla místo X.Xl/100 na X.Xl/h.

A jestli si správně pamatujuju tak tak u té 1.9tdi to bylo něco kolem 0.8l/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo u stareho Opela sem to videl taky ze se to prepinalo na l/h.

Pokud to pocita tak jak si myslim, tak pokud to na volnobeh ukazuje X l/100km pri rychlosti 100km/h, tak pri rychlosti 50 km/h to bude ukazovat X*2 l/100km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsou mi starosti, ja v rodinne 607 2.2HDI na spotrebu nekoukam a nic mne netrapi. Na plnou nadrz ujedem tak 1000km, takze vse je asi ok a jsem v kliud.:D:papa:papa

[upravil dne 8/6/07 Vopičí]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vopičí

To jsou mi starosti, ja v rodinne 607 2.2HDI na spotrebu nekoukam a nic mne netrapi. Na plnou nadrz ujedem tak 1000km, takze vse je asi ok a jsem v kliud.:D:papa:papa

[upravil dne 8/6/07 Vopičí]

Jen pro info. Tento dotaz jsem nevytvořil kvůli spotřebě, ale kvůli tomu zda to co ukazuje počítač nemá vliv na ten můj chcípající volnoběh. Jak vidím tak ne, protože to dělá všem stejně...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: genzer

to maji vsechny auta,ktere maji RJ,pri jizde z kopce se zarazenou rychlosti se prerusi privod paliva,proto je uspornejsi jezit z kopce se zarazenou rychlosti,nez na neutral

z duvodu bezpecnosti se zacina pri urcitych otackach (cca 2000) a nize vstrikovat palivo aby nedoslo napr. pri prudkemu brzdeni k chcipnuti motoru. (zapnuta klima a vice spotrebicu) ale palubak to nezobrazi .... jinak by to nemelo do spalovaciho prostoru poustet palivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nerozumiem, to by bolo perpetum mobile, keby nepustalo do spalovacieho priestoru palivo a motor by napriek tomu bol v chode?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: argoo

nerozumiem, to by bolo perpetum mobile, keby nepustalo do spalovacieho priestoru palivo a motor by napriek tomu bol v chode?

kdyz jedes z kopce s rychlosti, tak kola pres prevodovku, spojku pohaneji zpetne klikovou hridel takze se motor toci , toci se remenice pomocnych pohonu apod... proste kola roztaceji motor a vstriky jsou uzavreny

Share this post


Link to post
Share on other sites

mne to robi cca 1 az 1,2 litra....ked spomalim moc,tak prestane ukazovat,ako si uz pisal... :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MPavel

Zdravím všechny. Jsem tu s dalším dotazem. :D Pokud se to tu někde podobného řešilo tak se předem omlouvám.

Dneska večer když jsem jel dvakrát na barák, kdy už není velký provoz a měl klid si řádně prohlídnout okamžitou spotřebu na palubním počítači mě tak trochu zarazila jedna věc.

Když jedu je jedno na jaký převodový stupeň, dejme tomu na čtyřku a vyřadím na neutrál, okamžitá spotřeba postupně klesá. To je v pořádku. Zarazilo mě ale, že neklesne míň jak pod 2.1 až 2.3l/100km. Pořád ukazuje tyto hodnoty. Jen vyjímečně se stalo, že spadla na 1,5L/100km což považuji za normální spotřebu při volnoběhu. Pak když rychlost klesne pod 30km/h tak PP přestane ukazovat hodnoty což je zřejmě u peugeotu normální co jsem zde četl.

Chci se tedy zeptat jakou spotřebu PP vám měří na volnoběh? Zda to co ukazuje můj je v pořádku?

Tato otázka souvisí s volnoběhem, který mě stále trápí. Plánuji si nechat vyměnit kat, který už má dost a nerad bych aby mi odešel i ten nový díky tomu, že dochází ke špatnému spalování. Byl jsem v servisu na důkladnější diagnostice. Projížděli to i osciloskopem (zapalování) a nic nenašly. Vše v pořádku. Tak nevím. Možná hledám něco co neexistuje...

Díky všem za pomoc. Už s tím otravuji dlouho a omlouvám se. :mad:

Mám 307 1.6 benzín r.2006 a při brždění motorem taky PP ukazuje spotřebu 2.1-2.6, v servisu říkali,že je to normální

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MPavel

Zdravím všechny. Jsem tu s dalším dotazem. :D Pokud se to tu někde podobného řešilo tak se předem omlouvám.

Dneska večer když jsem jel dvakrát na barák, kdy už není velký provoz a měl klid si řádně prohlídnout okamžitou spotřebu na palubním počítači mě tak trochu zarazila jedna věc.

Když jedu je jedno na jaký převodový stupeň, dejme tomu na čtyřku a vyřadím na neutrál, okamžitá spotřeba postupně klesá. To je v pořádku. Zarazilo mě ale, že neklesne míň jak pod 2.1 až 2.3l/100km. Pořád ukazuje tyto hodnoty. Jen vyjímečně se stalo, že spadla na 1,5L/100km což považuji za normální spotřebu při volnoběhu. Pak když rychlost klesne pod 30km/h tak PP přestane ukazovat hodnoty což je zřejmě u peugeotu normální co jsem zde četl.

Chci se tedy zeptat jakou spotřebu PP vám měří na volnoběh? Zda to co ukazuje můj je v pořádku?

Tato otázka souvisí s volnoběhem, který mě stále trápí. Plánuji si nechat vyměnit kat, který už má dost a nerad bych aby mi odešel i ten nový díky tomu, že dochází ke špatnému spalování. Byl jsem v servisu na důkladnější diagnostice. Projížděli to i osciloskopem (zapalování) a nic nenašly. Vše v pořádku. Tak nevím. Možná hledám něco co neexistuje...

Díky všem za pomoc. Už s tím otravuji dlouho a omlouvám se. :mad:

milej zlatej tak se spotřebou na volnoběh to je asi tak,že pokud ti palubní PC ukazuje momentální spotřebu v litrech na 100 km tak se ta spotřeba na volnoběh dá zjistit jedině tak, že si najdeš místečko na silnici kde si vyřadíš rychlost, motor necháš brumlat na volnoběh a pojedeš 100km/hod a tak nasimuluješ spotřebu na volnoběh za hodinu - chapišto?

PC ukazuje momentální spotřebu až od rychlosti 30km/hod a to začne na 10 l/100 km a pak se dorovnává, neukazuje to při nižšší rychlosti, pač by to bylo hodně nepřesné i když úbytek paliva z nádrže a čas jízdy to registruje pro výpočet dalších hodnot - dojezd, průměrná spotřeba atd. uf:roker

[upravil dne 24/6/07 vendym]

[upravil dne 25/6/07 vendym]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.