Sign in to follow this  
Followers 0
ondris

zamena motorov 1,9td

16 posts in this topic

ahojte

mam otazku. ja mam peugeot 405 ako uz dobre skoro vsetci viete novy model a patri tam motor 1,9td.

no a vyskytla sa mi moznost asi kupit motorek 1,9td r.v. 1998.

da sa to dat do mojho vozu, bez komplikacii, ako keby som tam dal motor so 405tky?

a ze to ma nabehane skoro 200tkm, je to moc???dakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na naběhaný kilometry nekoukej, tyhle motory toho vydrží hodně, pokud se k nim někdo předtím nechoval jako pr..e ;) Důležitý je kód motoru, v tvém případě tuším DHY ;) Pokud souhlasí kód na štítku, není v záměně problém (teda aspoň u nás, v.č. motoru se od r. '01 neeviduje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

no u nas to neni problem tiez, len aby tam sedelo turbo s vyfukom, a hadice k intercooleru asi nebudu sediet, ale ide mi o to aby som to vymenil kus za kus, chaapete?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozměrově je to fuk, z tohoto ohledu jsou ty motory navenek stejné. Turbo bude sedět jen když to bude mít IC nad hlavou motoru, tzn ten motor musí být z 306, 405, ZX, Xsary... a ne ze 406 nebo 806 atd, tam je IC vpředu a vývody jsou jinak. R. 98 už nebude mít kód na štítku, ale vyražený (jehličkami). 200tis km na tenhle motor je směšná hodnota.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jasně, vezmeš motor osazenej turbem bez všeho ostatního (IC, servo, altík, klima) a to tam dáš ze svýho motoru včetně držáků. Na tom přestrojení nic neni ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie

to si ma teda potesil mooc ze 200tisic neni moc... IC je nad hlavou. ale stale som neisty lebo na fotkach ma ta 306 vacsi intercooler.. mozno sa mi to len zda..

a ako je tento rocnik motoru s praskanim hlav?

a je to motor aj s klimou, cize mi to hraje do kariet.

mam do toho ist? inac je to na drujeh strane republiky.. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

On někde psal, že ten původní motor nemá, že to koupil nekompletní, takže to tak jednoduché nemá :)

Nicméně mám doma jak IC, tak příslušné parohy k němu, taky včechny ty hadice, držák altíku pro verzi s klimou i bez, kompresor klimy, a staré turbo na repasi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

S praskáním hlav je na tom pořád stejně, prostě komůrkový diesel. Tam si nijak nepomůžeš, prostě se k tomu chovat slušně, nenechat to uvařit, a nenechat utéct vodu, víc s tím nenaděláš. Pokud je to z 306, tak to můžeš vzít se vším osazením, a máš to z krku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no IC mam aj s parohami, turbo tiez ale nieje dobre podla mna, potom servo nemam a ani klimakopresor

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, vidíš, servopumpu mám taky. Dokonce ani hadice k servu jsem možná ještě nevyhodil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoda, lebo mal by som strasne vela otazok, a je vidiet ze ty sa dooost dobre vyznam.

takze tvoj verdikt je, ze mam to zobrat cele aj s turbom aj s IC, servopumpou, a klimakompresorom?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Rozměrově je to fuk, z tohoto ohledu jsou ty motory navenek stejné. Turbo bude sedět jen když to bude mít IC nad hlavou motoru, tzn ten motor musí být z 306, 405, ZX, Xsary... a ne ze 406 nebo 806 atd, tam je IC vpředu a vývody jsou jinak. R. 98 už nebude mít kód na štítku, ale vyražený (jehličkami). 200tis km na tenhle motor je směšná hodnota.

Oddie, mel bych dotaz - ten motor z 406 nemuze byt kvuli tomu, ze ve 405 (jak pise Dundee) je motor DHY a v 406 je motor DHX?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, ve 405 je DHY nebo D8A, a ve 406 je DHX. Z hlediska vnějších rozměrů je to fuk, namontovat to tam jde bez problémů, v tomto se neliší. Ale nebude to sedět v papírech (ty novější motory už nemají štítek, ale ražené číslo), a platí to jen pro holý motor - třeba turbo už má jinak otočený vývod do IC.

Ondris: myslím, že klidně můžeš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.