Sign in to follow this  
Followers 0
čakom

volnoběh???

41 posts in this topic

Mám vysoký volnoběh 1100ot/m sem tam to spadne na 900 až 1000.

Nevíte čím to může být???

Motor 1,8 16V, starej model

[upravil dne 6.6.2007 čakom]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: TOTIK

tieto tocky ti drzi ked je motor studeny alebo zohriaty?

když je zahřátý.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chtěl jsem to dát přečíst a zas to začalo fungovat jak má tak to zatím nechám a budu to sledovat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koukaj jsem do všch konektorů na škrtící klapce i na to čidlo a vše bylo ok.

Tak nevím čím to mohlo být

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

já měl taky vše ok i na diagnostice.Dělalo to nepravidelně ale po výměně čidla bez problémů

Budu to sledovat a uvidim co bude dál.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Určitě si přeměř čidlo teploty vzduchu. Je to klasický thermistor. Někde se tu už řešilo. Je možné, že časem ztratilo linearitu křivky a teď hapruje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím kolik být má přesně, ale u studeného motoru mám cca 1100 ot./min. a u zahřátého cca 900 ot./min. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já mám podobný problém, ale je to u HDI 80 kW nový model, otáčky na volnoběh při ohřátém motoru se drží okolo 1000-1100 ot/m, ale když vypnu klíček a znovu ihned nastartuju, tak najednou drží optimálních 850-900 ot/m, ale jen co popojedu pár metrů s přidáním plynu tak to začíná znova. Vyměnil jsem tu el. krabičku, která je na konci plynového lanka u motoru, ale nepomohlo to, diagnostika ( vyzkoušel jsem jich víc :mrk) nic nezjistila - žádné chyby, tak už nevím, ještě zkusím vyměnit to teplotní čidlo, co dává data do ŘJ. Zkuste něco poradit, prosím prosím a předem dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkuste si proměřit lineárně čidlo teploty. Při 20 st., 30 st. atd...Pokud reaguje. Zkuste ještě odpojit při zapnutém motoru. Je to prda, ale ověříte funkčnost drátů.

Otcovi haprovali otáčky kvuli lambdě. Okolo 100tis. Km bývá již vyhřátá.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Georginho_cz406

Zkuste si proměřit lineárně čidlo teploty. Při 20 st., 30 st. atd...Pokud reaguje. Zkuste ještě odpojit při zapnutém motoru. Je to prda, ale ověříte funkčnost drátů.

Otcovi haprovali otáčky kvuli lambdě. Okolo 100tis. Km bývá již vyhřátá.

no nevim odpojovat cidla pri bezicim motoru, to je tak odpalit ridici jednotku nejakym zkratem :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No v Peugeotu to tak dělají :-)

Přesně řečeno v AutoQualt CHKHR

Zkratem nikoli. Jelikož odpojíte pouze odporové čidlo teploty. Sníží se na vstupu řídící jednotky odpor, resp. nebude žádný (nezapojený obvod). Kdežto zkrat je charakterizován odporem nižším než 0.2 ohmů.

Pokud je vše v pořádku auto chcípne! Pokud ne, motor běží vesele dál! lespoň u mé řídící jednotky:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Yantschi

Mozno je to "stara klasika" - krokac (krokovy motorcek).

No já jdu to čidlo teploty vzduchu taky vyzkoušet.. Protože lambda je měřená, teplotní čidlo kapaliny je nové, lambda je měřená a udává 1,1. Co jsem nezkoušel je baterka, potenciometr, čidlo tlaku sání a teploty vzduchu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych se přiklonil k Yantschimu - taky mi blbly volnoběžné otáčky a pomohlo mi rozebrat a pročistit krokáč. Pak otáčky klesly a jsou jak už jsem psal kolem těch 900 (podle počítače na emisích 890)... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: VIP3R

Já bych se přiklonil k Yantschimu - taky mi blbly volnoběžné otáčky a pomohlo mi rozebrat a pročistit krokáč. Pak otáčky klesly a jsou jak už jsem psal kolem těch 900 (podle počítače na emisích 890)... ;)

krokáč a celý sání sem čistil..:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

A rozebral jsi ho? Já jsem ho nejdřív taky jen očistil zvenku, ale to nepomohlo - až když jsem ho rozšrouboval a rozdělal, následně celé pročistil, potom bylo všechno OK...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nechal jsem si přečíst mozek v Peugeotu a je tam špatný čidlo klepání. Proměřil dráty od čidla do mozku a vše je dobrý. Včera jsem koupil krokovej motorek a dnes budu mít to čidlo tak jak dojedu dnes dom z práce tak jdu na to. Snad to bude už konečně OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Georginho_cz406

No v Peugeotu to tak dělají :-)

Přesně řečeno v AutoQualt CHKHR

Zkratem nikoli. Jelikož odpojíte pouze odporové čidlo teploty. Sníží se na vstupu řídící jednotky odpor, resp. nebude žádný (nezapojený obvod). Kdežto zkrat je charakterizován odporem nižším než 0.2 ohmů.

Pokud je vše v pořádku auto chcípne! Pokud ne, motor běží vesele dál! lespoň u mé řídící jednotky:cool:

Jakto ze kdyz odpojis cidlo tak pokud je v poradku tak to chcipne a kdyz ne tak to jede dal???? V obou pripadech at je cidlo spatne nebo dobre po odpojeni nedostane ridici jednotka zadny signal ne, tak jakto ze se pokazdy zachova jinak? Resim do nekonecna problem s kolisanim a kdyz jsem odpojil cidlo tak se nic nezmenilo motor bezel porad dal(nevim jak u studenyho motoru, zkusel jsem to jen na zahratym)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.