Pedrollo

Diagnostika ve značkovém servise

20 posts in this topic

Všechny Vás zdravím a omlouvám se, otravuji-li s dotazem již v minulosti řešeným. Poctivě však přiznávám, že jsem se hledat snažil, ale nenašel. Ale k věci. Nechal jsem si na svém miláčkovi 405 1,8 GR r.v. 1993 vyměnit rozvodový řemen. Od této chvíle mám pocit, že chod motoru je nepravidelný. Dostal jsem radu navštívit autorizovaný servis tady v Olomouci a nechat si udělat diagnostiku, která odhalí vše. A já se ptám. Má to smysl? Co všechno diagnostika je schopna odhalit? Děkuji za odpovědi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

me bylo primo v peugeotu receno ze jakmile nesviti kontrolka K autodiagnostiky motoru tak diagnostika nic neodhali. to vypada jako kdyby meli nejak blbe posunutej rovodak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji za odpověď, tušil jsem, že to nebude tak jednoduché. Diagnostiku mi poradil člověk, který měl podobnou zkušenost s BMW r.v. 90, kdy mu vytiskly všechny možné závady vč. data vzniku a to rok pozpátku. Např. mu diagnostika zjistila, že má nefunkční čidlo na ABS. Já osobně mám velice špatnou zkušenost s diagnostikou ve služební Fábií. Připadá mi to pouze jako komerční záležitost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych zrovna do Olomouce nejezdil, za vymazání 1 závady, celkem to v neznačkovém servise odstranili za 5 min. si naúčtovali 500,- Kč - 1 hodinu práce. Jinak v každém servise s autodiagnostikou mqají podobný neli stejný program jako v PEUGEOTU. Ta závada se mi objevila ještě jednou a v neznačkovém servise mi ji vymazali zadarmo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jasem chtel jet do ARTCOMU v olomouci s tim ze mam vysokou spotrebu a oni hned jasne prijedte hodime to na diagnostiku vymenime svicky... to je obvykly problem. Pak mi jeste ten den nastesti kamos rekl at vymenim vzduchovy filtr, tak sem udelal za 150,- a problem vyresen. Oni se snazijou co nejvic vydelat no :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zase musím poděkovat za další podněty a také za přerovskou adresu. Spotřeba mě taky dlouhodobě nejde pod 12 litrů, zkusím ten vzduchový filtr. Taky mám v plánu výměnu svíček. Hocha co mi dělal ten rozvoďák požádám ať ho ještě jednou zkontroluje. Nejste sami, kteří potvrdili myšlenku o posunutém řemenu. Jinak ten hoch dělá ve značkovém servisu Škoda. Má smysl diagnostiku zkusit tam? Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jestli na to maji vybaveni. Jestli nikdy nedelal Peugeoty tak si muze myslit ze ma ten rozvodak dobre. Co mas za auto a motor ze ma 12 litru spotrebu. Me v tom peugeotu v olmiku po telefonu rikali ze tam meli babi s 106 a 1.1i motorem a ta jezdila za 10 litru:) nic nenasli tak se jeli projet a s klidem jezdila 65 na dvojku po olomouci

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Pedrolo. Z pracovní zkušenosti, se bež ujistit k tomu co Ti dělal řemen, jestli ví co máš opravdu za typ motoru. Oni někteří "odbornící" nemjí ani páru, kolik je typů motorů vztaženo k roku výroby. r.v. 1993 1,8 B je XU7JP2. Je to motor, s jiným (užším) filtrem sání, dělal se jen chvili

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Milhaus65.

Konečně jsem svého vytíženého servismana uhnal, aby se mi příští týden na mého miláčka znovu podíval. S označením motoru jsi mě zaskočil. Nevím, zda-li jsem četl na správných místech, ale označení mého motoru je BLFZ2, 1761 cm3, 74 kW. Je to tak správně? Tento údaj jsem totiž tomu hochovi před nákupem rozvoďáku předal. Díky za odpověď.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pedrollo

Olomouci a nechat si udělat diagnostiku, která odhalí vše. A já se ptám. Má to smysl? Co všechno diagnostika je schopna odhalit? Děkuji za odpovědi.

mne to pride tak, ze vsetci si myslia ze diagnostika je Pan Boh a pride automaticky na vsetko. Ti ludia su uplne nenormalny. Ved to komunikuju medzi sebou len cidla a nie remen. Ak mas problem od vymeny remena tak hladat chybu treba tam. Prachy co vyhodis za diagnostiku radsej pouzi na zaplatenie dobreho mechanika co ti znova pozrie ten remen, ked henten tvoj mechanik robi len Skodofky. Ani za nim nechod lebo bude aj tak tvrdit ze on to dobre urobil. Radsej to daj niekomu inemu nezavislemu. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Ajven.

Děkuji za Tvou reakci. Asi máš pravdu, zkusím pohledat někoho jiného. Je to známý a já mu důvěřoval, nědělal mi na autě poprvé. Co se týká té diagnostiky, tak jsem si myslel, že diagnostika vyhodí informace o problémech, které může způsobit třeba ten posunutý řemen. Také, asi naivně si myslím, že taková diagnostika toho mého miláčka proklepne a odhalí věci, které jsem při nákupu ani netušil. Ještě jednou dík a měj se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

me clovek co dela peugeoty rikal ze posunuty remen diagnostika pozna na klepani motoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapavý zvuk motoru jsem řešil výměnou tzv. hydroštalů nebo gufer nebo jak se ten díl jmenuje. Klapavý zvuk se změnil, ale úplně neodstranil. Možnou příčinou klapání prý může být pístní čep a nebo ojniční pouzdo. Do tohoto jdu právě příští týden. Posunutý řemen se u mě projevuje neklidným chodem motoru - občas sebou škubne a startuje až na podruhé. Napoprvé naskočí, ale udusí se. Startování se musí opakovat. Ano mohou to být svíčky nebo něco jiného, ale tato závada se objevila ihned po výměně řemenu. Mám v plánu ještě výměnu svíček a vzduchového filtru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pedrollo

Všechny Vás zdravím a omlouvám se, otravuji-li s dotazem již v minulosti řešeným. Poctivě však přiznávám, že jsem se hledat snažil, ale nenašel. Ale k věci. Nechal jsem si na svém miláčkovi 405 1,8 GR r.v. 1993 vyměnit rozvodový řemen. Od této chvíle mám pocit, že chod motoru je nepravidelný. Dostal jsem radu navštívit autorizovaný servis tady v Olomouci a nechat si udělat diagnostiku, která odhalí vše. A já se ptám. Má to smysl? Co všechno diagnostika je schopna odhalit? Děkuji za odpovědi.

Na naší 405 1.8GRDT jsme zjitili, že po výměně rozvodů auto znatelně ztratilo výkon... myslím, že diag. nic neodhalí

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: GOHii

Původně zaslal: Pedrollo

Všechny Vás zdravím a omlouvám se, otravuji-li s dotazem již v minulosti řešeným. Poctivě však přiznávám, že jsem se hledat snažil, ale nenašel. Ale k věci. Nechal jsem si na svém miláčkovi 405 1,8 GR r.v. 1993 vyměnit rozvodový řemen. Od této chvíle mám pocit, že chod motoru je nepravidelný. Dostal jsem radu navštívit autorizovaný servis tady v Olomouci a nechat si udělat diagnostiku, která odhalí vše. A já se ptám. Má to smysl? Co všechno diagnostika je schopna odhalit? Děkuji za odpovědi.

Na naší 405 1.8GRDT jsme zjitili, že po výměně rozvodů auto znatelně ztratilo výkon... myslím, že diag. nic neodhalí

me se taky zda ze jak jsem vymenil rozvody ze trochu ztratil vykon ale vse je v poradku tak nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem včera předal svého miláčka zpět svému autodoktorovi. Pověděl jsem mu všechny Vaše názory a zkušenosti. Jeho reakcí bylo, že není zas tak blbej, aby rozvoďák posunul a i kdyby se to stalo, tak se to pozná na klapání motoru. To klapání motoru ostatně řeší tento týden. Po výměně hydroštelů se zvuk motoru vyčistil a došel k názoru, že klape pístní čep a nebo ojniční pouzdro. Když už jsem do motoru vložil 8 tis. (rozvoďák, hydroštely, olej, olej. filtr, čištění olejového čerp.) nechci zůstat na půli cesty a tak v tomto týdnu se motor rozhodí celý. Co mě čeká, to mě nemine. Budu mít alespoň jistotu co s tím motorem vlastně je. Rozvoďák se bude muset nastavit znovu, tak jsem zvědavý zda zmizí škubání motoru a startování na 2x. Co se týká mojí vysoké spotřeby jdu na to postupně. Vyměnil jsem vzduchový filtr. Následovat budou svíčky, ty ale před dovolenou už fin. nezvládnu což mě dost mrzí. Musím totiž vyměnit výfuk.potrubí min. od katalizátoru až na konec. Zjišťoval jsem si, jaký by tam měl výfuk orig. být a nestačil jsem se divit co mám já na autě v reálu. Zkrátka někdo před prodejem poskládal výfuk. potrubí dle hesla co dům dal a vzadu mám např. dva tlumiče těsně za sebou. Ano čtete dobře. Výfukové potrubí je celkově v dost žalostném stavu a tak věřím, že po jeho výměně se spotřeba zase sníží. Jinak se musím přiznat, že při koupi tohotot vozu jsem měl zatemnění mysli. Autíčko má zlatou metalízu, elektron. kola a hnědý interiér. Při koupi jsem neuvažoval racionálně a kupoval ho bez rozmislu. Již při nákupu hučelo přední ložisko (nakonec jsem byl nucen vyměnit obě) a motor klapal. Nechal jsem se ukecat, že motor je po opravě a díly si musí sednout a že po ujetí pár km se motor ztiší. Byl to samosebou nesmysl. Jsem vůl, já to vím. Od září loňského roku jsem vyměnil výše popsané. Teď mě čeká výfukové potrubí, svíčky, palivový filtr, brzdové obložení zadní a ozvalo se pravé zadní ložisko. Určitě mě čekají přední brzdové desky a měl bych už koupit pořádné letní obutí. Ale když já to autíčko mám tak rád. Mějte se hezky a nesmějte se mi. Čau

Share this post


Link to post
Share on other sites

BLFZ2 je čast VINu , z které dá vičíst co to je za auto. B- je karoserie sedan, L- je všeobecný obsah motoru 1,8 používá se i u 406 atd. může to být motor 8V i 16V ,. F- je typ vstřikování mono, vicebod, sekveční atd, Z- jsou emisní limity, 2- je manuální převodvka 4X2. Přesný typ motoru určíš z kombinací písmen LFZ. Ty máš typ motoru XU7JP2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Milhaus 65:

Děkuji, na základě tvé informace jsem si stáhl z internetu toto:

PEUGEOT 405 II (4B) # 08/1992 - 10/1995 1.8 [ LFZ (XU7JP)]

Popis modelu

Výkon 74 kW

Výkon 101 PS

Objem motoru 1762 ccm

Technický objem motoru 1762 ccm

Objem motoru 1.8 l

Počet válců 4

Typ motoru benzínový motor

Příprava paliva sací roura / se sitkem / karburátor

Typ pohonu pohon předních kol

Systém brzd hydraulický

Počet ventilů 2

Typ paliva Benzín

Typ katalyzátoru s řízeným katalyzátorem (třícestný)

Typ karoserie limuzína

Popis motoru

LFZ (XU7JP)

Výkon motoru 74 kW

Výkon motoru 101 PS

Počet ventilů 8

Technický objem motoru 1762 ccm

Technický objem motoru 1.8 l

Konstrukce motoru REIHE

Typ paliva Benzín

Příprava paliva sací roura / se sitkem / karburátor

Vrtání 83

Zdvih 81.4

Typ motoru benzínový motor

Tvar pístu SOHC/OHC

Řízení motoru ozubený řemen

Ještě jednou díky a ahoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klepání motoru je snad vyřešeno. Kdyby Vás to zajímalo, tak to klapání motoru, jak jsem tady výše popisoval, byla špatná - vyběhaná, omletá vačka. V pátek jsem ji sháněl v Olomouci a širokém okolí jak pominutý, až se mě podařilo ji za 1.700 Kč sehnat. Teď už jen čekám na výsledek její výměny.

Mějte se a ať se Vám kola točí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.