Sign in to follow this  
Followers 0
Renca

HDI versus TD

14 posts in this topic

Zvažuju koupi auta peugeot 306 r,99 a chtela bych se zeptat jake mate zkusenosti s motory HDI a TD-co byste spise doporucovali z hlediska poruchovosti(nákladů na opravy) a výkonu?Dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jelikož se tam nedávalo Hdi 80kw, tak bych radši bral 1.9TD. Těm prvním Hdi moc nevěřím a spotřeba je stejná.

[upravil dne 29/5/07 Ajdamek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj. Taky uvažuju o 306ce. Ale asi naftu. Takže mě rovněž zajímá porovnání spotřeby TD a HDi. A co cena náhradních dílů? A poruchovost? Díky. :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

HDI nebrat,jsou to jedny z prvních HDI a maj dost poruchový vstřikovače,jeden stojí asi 16000.:grr,fakt tam neni nula navíc.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: geobir

Hmm a s TDI nejsou zadne provozni problemy?

:xvulneni to TDi ale TD;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dle mých informací jsou v 306kách problematické právě TD motory (údajně je tam nějak špatně vyřešený chlazení a motory se přehřívají, v důsledku čehož praskají hlavy).

HDI je stejné jako ve 406ce, auto je o nějakých 200 - 300 kg lehčí, takže i s těmi 66 kW uhání jak ďas. Co se týče vstřikovačů, jejich cena je opravdu děsivá, ale nemám informace, že by se nějak závratně s*aly.

Já bych šel určitě spíš do HDI nebo 1,6 benzin - podle toho, kolik km ročně se s tím strojem najede.

Špatná volba by nebyl ani 1,9 D (holý bez turba), sice je to auto lenoch, ale ten motor je v podstatě nesmrtelnej a opravitelnej za hubičku v kterýkoli stodole.

[upravil dne 10/6/2007 Medvěd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim ! Ja sem mel 306-ku 1.9TD z roku '98 (jezdil sem s ni asi 2 roky), pak sem mel 306-ku 2.0 HDI XS (s tou sem bohuzel jezdil asi 2 mesice, pac mi ji pak ukradli). Dneska, kdybych si sel koupit znova 306-ku, tak jedine HDI. Vyhody 1.9 TD - je to mechanickej diesel, takze se v nem clovek muze vic sam "rejpat", tim ale vyhody konci... Nevyhody 1.9TD - hlucny, hrubejsi chod, nema tak dobrej tah od spoda, celkove mensi korutak, zdaleka se nada tolik tocit ... Nevyhody HDI - elektronika, tam uz si clovek mnoho neudela, vyhody HDI - jednoznacne mnohem kultivovanejsi motor nez 1.9TD, tissi, lepsi zatah od spoda, vetsi kroutak, da se lip tocit ... Co se tyce spotreby, tak 1.9TD na tom neni moc dobre - po meste je relana spotreba 8-9 litru, mimo mesto zalezi dost na sylu jizdy - kazdopadne s LUCASEM spotreba nic moc ... HDI ma spotebu v prumeru o cc 1,5 litru priznivejsi, v meste 6 litru, mimo i min, hlavne u nej tolik nezalezi na stylu jizdy ... s 1.9TD se da po dalnici jet komfortne tak 150, pak uz je to docela kraval, max sem z toho dostal 190, vic ani tuk, s HDI se da jet v pohode 170de - tichhy, max sem z nej dostal 210 km/hod. Osobne bych jednoznacne volil HDI - cenovej rozdil bejva tak 10-20 tis, ale urcite za to stoji, aspon teda pro lidi, ktery bavi jezdit ... spolehlivost ? - Vysrat se muze jak HDI, tak TD ;) Jinak dneska mam starou 405-ku 2.0 SRI a sem spokojenej, koupil sem ji za 1500EUR v nemecku, je to rok '95 a je v perfektnim stavu. ma automat. klimu, airbag, ABS a je to kombi. Kdybych dneska znova kupoval auto, tak uz bych si rzohodne neshanel 5-7 lety auto, ktery sice vypada dobre, ma ciry svetla a ja nevim co jeste, ma na budiku 130 tis. ale v realu asi 230 tis. a je tak akorat pred vymenou skoro vseho - podvozek, rozvody ... Ale koupil bych starsi zachovalej a dobre vybavenvenej model od nakyho duchodce z D za par babek a za zbytek penez bych nekam jel ... hribe ;) ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych se tedy akorát ohradila vůči spotřebě, myslím, že právě TD je buď úspornější a nebo nastejno s HDi. Pokud jsi s TD jezdil za 8-9litrů, tak jsi asi neměl něco v pořádku. Já po městě jezdím MAXIMÁLNĚ za 6,5l/100km a to na to opravdu hodně šlapu, normální spotřeba po městě tak do 6,3l/100km, na delší trasy se dostanu v pohodě na 4,5-5l/100km.

Jinak je samozřejmě HDi novější a asi lepší, ale já jsem s mým TD maximálně spokojená :papa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Aluska : a jak starou mas tu 306-ku ??? resp. jaky tam mas cerpadlo ? BOSH nebo LUCAS ??? Totiz starsi TD, ktery mely BOSH byly pardoxne lepsi, nez novejsi s LUCASEM, jednak z pohledu spotreby a pak i z pohledu vykonu .... Nevim v jakym roce tam zacali davat LUCAS, co sem tak videl, tak '97 a novejsi, starsi mely BOSH ... mejte se, hribe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to nevím, co tam mám :( a stáří mého auta taky pořádně netuším :( ,v techničáku mám 97, ale myslím, že je to tak 95-96. Teď jsem si počítala spotřebu a s 90% na dálky+10% město, jsem se dostala na 4,3l/100km, což je paráda :super .

[upravil dne 14/6/07 Aluška]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: olda

HDI nebrat,jsou to jedny z prvních HDI a maj dost poruchový vstřikovače,jeden stojí asi 16000.:grr,fakt tam neni nula navíc.:D

Repasovanej od Bosche kde je vnitřek vstřiku komplet vyměněn za novej stojí do šesti tisíc.

A když jsme u toho kolik pak stojí třetí vstřik na TD kde je jehla která dáva info o množství vstřikovaném palivu??? Hmmm?? To je ještě větší ranec když se to posere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.