Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

sahara p406 2HDI r.2003/3


ladak

Recommended Posts

Nemáte někdo schema zapojení okruhů ventilátoru na chladiči nebo zkušenosti z funkcí? Ventilátor má 2 vývody tlusté napájecí a další tři vývody tenké. Kabeláž je ukončená paticí na spínací relé a propojovacím konektorem. Je to celé nerozebiratelné. Spínací relé silového napájení je na kastliku baterie, ale kam to jde dál zatím netuším, ale zdá se mi že do svazku do kabiny. Tenké vodiče jdou směrem k řídící jednotce. Kde je jištění obvodu taky nemám tuchy. Schema, které je v JAK NA TO je na starší verze. A ještě kde se dá koupit tenhle ventilátor za cenu rozumnější než u Peugeotů, protože je asi v háji? Dík za odezvu

[upravil dne 31/5/07 ladak]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak tohle jsem mel na svem aute taky.

silny bily kabel svorka na baterce > rele na baterce

silny cerveny rele na baterce > ventilator

na rele vede slaby tmave zeleny z konektoru vedle chladice (spina +)

ostatni dva vedou primo do motoru vetraku a reguluji jeho rychlost.

Presne takhle jsme to mel. Vetrak byl total tak jsem sehnal totozny na vraku Butovicka, ale mel kabel jinak.

svorka na baterce silny 12+ do vetraku

vsechny 3 slabe z konektoru vedle chladice rovnou do motoru vetraku

tedy vynechane rele

nejdrive jsem ty kabely prohodil ale nefachalo to tak jsem tam zapojil ten kabel bez rele a jede to :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo asi to bude lepší. Z torza v tento moment není torzo, ale nějak funkční elektronika zasazená do rozpertlovaného motoru. To šlo rozebrat naprosto v pohodě. Přepájel jsem držáky uhlíků z mojí vypálené desky na tu od tebe a motor běží. Ale asi jen jednou rychlostí. Zatím zkouším, co to dělá a jak to dělá a který vývod by na co mohl být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po demontáži z auta jsem zjistil, že motor je v nerozebiratelném provedení včetně přívodní kabeláže. Závada byla ve vstupním konektoru do motoru, který je zalitý gumou. Částečně vypálený propojovací konektor a poškozená kabeláž v ohybu pod zajišťovacím plechem konektoru. Kabeláž lze vytáhnout z konektoru, pokud se demontuje zajišťovací plech a odtrhá zalévací guma. Motor lze také rozebrat, pokud se odseknou rozpertlované výčnělky statoru a zůstane jejich střední část na nové zapertlování případně zavaření. Po rozebrání se oddělí část statoru s rotorem, část s elektronikou a uhlíky a krycí plech. Opravit jdou pouze uhlíky, pokud je závada na nich. Elektronika je v provedení SMD a je zalitá gumovou hmotou. Bez poškození nelze odstranit.

Přidávám obrázky z demontáže:

http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=6&browse_page=0#img

http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=7&browse_page=0#img

http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=5&browse_page=0#img

http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=1&browse_page=0#img

http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=2&browse_page=0#img

http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=13&browse_page=1#img

http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=10&browse_page=1#img

Schema zapojení motoru a kabeláže:

http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=17&browse_page=1#img

[upravil dne 3/6/07 ladak]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Nějakou dobu jsem jezdil bez sahary a bez zapínání klimatizace. To bylo neúnosné v těchto vedrech, tak jsem opravu dokončil takto:

- v motoru zůstala moje původní deska s uhlíky a komplet odbroušenou elektronikou

- na držáky uhlíků jsem naletoval 2 přívodní vodiče 6 mm2 a všechno zapatlal epoxidem a gumovým tmelem a motor zapertloval.

- desku s elektronikou, která měla původně utrhané uhlíky jsem použil od "bumla". Deska se za provozu ventilátoru na velkou rychlost dost zahřívá (v původním provedení je chlazená vlastním ventilátorem) a tak jsem ji umístil na žebrovaný AL chladič. Tohle je umístěno na plechovém držáku na kastlíku akumulátoru včetně všech kabelových propojek. Ty jsou lisovací (žluté na 6mm2 a červené na tenké řídící kablíky). Je použita i původní kabeláž včetně relé, jen s upravenými délkami vodičů.

Ještě k zapojení regulace: 2 vodiče jdou přímo do ECU - řídící jednotky motoru a 1 asi do BSI ( to nevím určitě). Motor jede na 12V malou rychlostí (základní ochlazování klimatizace). Pokud se rozběhne vysokou rychlostí, tak se jeho elektronika chová jako tzv. zvyšující měnič - na motoru ventilátoru je větší napětí než v palubní síti auta.

Problémem těchto motorů je podcenění prostředí ve kterém budou fungovat. Na hliníkové podložce je nalepen plošný spoj na kterém jsou všechny součástky (uhlíky, elektronika, konektor). Hliníková podložka začne z boku oxidovat, vytvoří se spára, ve které zůstává vlhkost a další svinstva z ovzduší a po nějaké době dojde k destrukci atˇ elektrické nebo mechanické.

[upravil dne 21/6/07 ladak]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...