ladak Odesláno 29. květen 2007 Sdílet Odesláno 29. květen 2007 Nemáte někdo schema zapojení okruhů ventilátoru na chladiči nebo zkušenosti z funkcí? Ventilátor má 2 vývody tlusté napájecí a další tři vývody tenké. Kabeláž je ukončená paticí na spínací relé a propojovacím konektorem. Je to celé nerozebiratelné. Spínací relé silového napájení je na kastliku baterie, ale kam to jde dál zatím netuším, ale zdá se mi že do svazku do kabiny. Tenké vodiče jdou směrem k řídící jednotce. Kde je jištění obvodu taky nemám tuchy. Schema, které je v JAK NA TO je na starší verze. A ještě kde se dá koupit tenhle ventilátor za cenu rozumnější než u Peugeotů, protože je asi v háji? Dík za odezvu [upravil dne 31/5/07 ladak] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
buml Odesláno 29. květen 2007 Sdílet Odesláno 29. květen 2007 tak tohle jsem mel na svem aute taky. silny bily kabel svorka na baterce > rele na baterce silny cerveny rele na baterce > ventilator na rele vede slaby tmave zeleny z konektoru vedle chladice (spina +) ostatni dva vedou primo do motoru vetraku a reguluji jeho rychlost. Presne takhle jsme to mel. Vetrak byl total tak jsem sehnal totozny na vraku Butovicka, ale mel kabel jinak. svorka na baterce silny 12+ do vetraku vsechny 3 slabe z konektoru vedle chladice rovnou do motoru vetraku tedy vynechane rele nejdrive jsem ty kabely prohodil ale nefachalo to tak jsem tam zapojil ten kabel bez rele a jede to Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
buml Odesláno 30. květen 2007 Sdílet Odesláno 30. květen 2007 prosim az budes priste psat reseni problemu, tak ho dej jako odpoved, aby to bylo chronologicky razene a vsichni se v tom vyznali. Jinak doufam ze ti moje torzo motoru pomohlo:D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ladak Odesláno 30. květen 2007 Autor Sdílet Odesláno 30. květen 2007 jo asi to bude lepší. Z torza v tento moment není torzo, ale nějak funkční elektronika zasazená do rozpertlovaného motoru. To šlo rozebrat naprosto v pohodě. Přepájel jsem držáky uhlíků z mojí vypálené desky na tu od tebe a motor běží. Ale asi jen jednou rychlostí. Zatím zkouším, co to dělá a jak to dělá a který vývod by na co mohl být. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ladak Odesláno 31. květen 2007 Autor Sdílet Odesláno 31. květen 2007 Po demontáži z auta jsem zjistil, že motor je v nerozebiratelném provedení včetně přívodní kabeláže. Závada byla ve vstupním konektoru do motoru, který je zalitý gumou. Částečně vypálený propojovací konektor a poškozená kabeláž v ohybu pod zajišťovacím plechem konektoru. Kabeláž lze vytáhnout z konektoru, pokud se demontuje zajišťovací plech a odtrhá zalévací guma. Motor lze také rozebrat, pokud se odseknou rozpertlované výčnělky statoru a zůstane jejich střední část na nové zapertlování případně zavaření. Po rozebrání se oddělí část statoru s rotorem, část s elektronikou a uhlíky a krycí plech. Opravit jdou pouze uhlíky, pokud je závada na nich. Elektronika je v provedení SMD a je zalitá gumovou hmotou. Bez poškození nelze odstranit. Přidávám obrázky z demontáže: http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=6&browse_page=0#img http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=7&browse_page=0#img http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=5&browse_page=0#img http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=1&browse_page=0#img http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=2&browse_page=0#img http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=13&browse_page=1#img http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=10&browse_page=1#img Schema zapojení motoru a kabeláže: http://album.volny.cz/petulak/view.php?album_id=63182&view_page=17&browse_page=1#img [upravil dne 3/6/07 ladak] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ladak Odesláno 21. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 21. červen 2007 Nějakou dobu jsem jezdil bez sahary a bez zapínání klimatizace. To bylo neúnosné v těchto vedrech, tak jsem opravu dokončil takto: - v motoru zůstala moje původní deska s uhlíky a komplet odbroušenou elektronikou - na držáky uhlíků jsem naletoval 2 přívodní vodiče 6 mm2 a všechno zapatlal epoxidem a gumovým tmelem a motor zapertloval. - desku s elektronikou, která měla původně utrhané uhlíky jsem použil od "bumla". Deska se za provozu ventilátoru na velkou rychlost dost zahřívá (v původním provedení je chlazená vlastním ventilátorem) a tak jsem ji umístil na žebrovaný AL chladič. Tohle je umístěno na plechovém držáku na kastlíku akumulátoru včetně všech kabelových propojek. Ty jsou lisovací (žluté na 6mm2 a červené na tenké řídící kablíky). Je použita i původní kabeláž včetně relé, jen s upravenými délkami vodičů. Ještě k zapojení regulace: 2 vodiče jdou přímo do ECU - řídící jednotky motoru a 1 asi do BSI ( to nevím určitě). Motor jede na 12V malou rychlostí (základní ochlazování klimatizace). Pokud se rozběhne vysokou rychlostí, tak se jeho elektronika chová jako tzv. zvyšující měnič - na motoru ventilátoru je větší napětí než v palubní síti auta. Problémem těchto motorů je podcenění prostředí ve kterém budou fungovat. Na hliníkové podložce je nalepen plošný spoj na kterém jsou všechny součástky (uhlíky, elektronika, konektor). Hliníková podložka začne z boku oxidovat, vytvoří se spára, ve které zůstává vlhkost a další svinstva z ovzduší a po nějaké době dojde k destrukci atˇ elektrické nebo mechanické. [upravil dne 21/6/07 ladak] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.