Sign in to follow this  
Followers 0
jarajarda

Zvýšení výkonu 1,9D 47kW

72 posts in this topic

Chtěl bych se zeptat jestli náhodou někdo nezkoušel nějak zvednout výkon motoru nějakým nedrastickým způsobem, nerad bych ho ničil nebo tak.

Dá se k němu třeba dodat turbo? Nebo se to udělat nedá? Dělaly se 1,8TD, ale ten se sehnat z 205 nedá a dávat tam 1,9TD jako dal třeba Zobi, tak to je na předělání celýho auta.. O podvozek strach skoro nemám,záleží vždycky tak nějak na řidiči jak se k autu chová a podle toho mu vydrží ať je motor silnější nebo slabší(taky jak jezdí přes český jámy...), ale motoru už nějaké takové zásahy třeba vadit mohou daleko více. Jinak tento motor má najeto 72000km. Díky za vaše názory a zkušenosti. :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je tu toho dost o záměně D --> TD

Všeobecně : jde to, zoby to dělal (zatím asi jako jediný) Doporučuju přečíst jeho článek na hlavní stránce.

chce to celý TD motor (počítej tak investici 15+ tKč), budeš mít problém, kam umístit mezichladič vzduchu, větší záhul dostanou poloosy, ramena (origo 205 TD měla nápravu z GTI), budeš měnit brzdy a chladič na vodu.

Výhodou je, že je to mechanika, takže odpadá přebastlení elektriky motoru.

Jestli máš zbytečných 30 tKč a spoustu času, tak prosím, směle do toho.

Zvýšení výkonu klasickou cestou ? Je to mechanika, takže šip nepřipadá v úvahu, jedině přidat na čerpadle trochu víc nafty, ale zase ti to bude o to víc žrát.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jarajarda

Chtěl bych se zeptat jestli náhodou někdo nezkoušel nějak zvednout výkon motoru nějakým nedrastickým způsobem, nerad bych ho ničil nebo tak.

Dá se k němu třeba dodat turbo?

Jednou jsem to od někoho slyšel, že třeba na 309 se to dodělat dá, ale nevěřil bych tomu...

Původně zaslal: jarajarda

Jinak tento motor má najeto 72000km. Díky za vaše názory a zkušenosti. :cool:

Tak málo najeto a připadá ti to jako malý výkon???

Sorry, ale tenhle motor něco najede, tak nevím, proč ho trápit - za kolik jezdíš? Zkus na to šlapat trochu víc a třeba ti to o moc víc žrát nebude.

JO, MÁM JEDEN ZLEPŠOVÁK: (Myslím že není drastický.)

Sežeň si slabší péro na to čerpadlo, já to tak na dieselu udělal a pak jsem se divil, jak rychle lítám... Když se ti bude lehčí šlapat pedál, třeba ti to přijde živější.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marceli - s tou pružinou, to mě nenapdlo - já se občas divím, jaký točivý moment mám k dispozici už na 1/4 plynu :)

Nepřidělával dotyčný do 309 jen intercooler? 205/309 TD měly jen 57 kW - a intercooler se jim rozumně na motor nevejde - zavazí kapota - tak ho tam ve fabrice ani nedávali. Leda by se udělala díra do kapoty (většinou se to maskuje stříškou na falešné sání), nebo se IC dává bokem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No přendávat motor, to je asi to poslední:D Ale někde jsem slyšel, že se prej můžou dát vstřiky z TD a že je to pak o dost živější, je to pravda?:myslim

P.S. s čerpadlem není moc radno hýbat, volnoběžné otáčky jsou pak brutálně vysoké a palivoměr padá na držku při každým sešlápnutí plynu a strašně ti hulí, nárůst výkonu je přitom skoro nepoznatelný...bohužel..:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

Dej si tam co chceš, je to ostatně tvůj motor :)

Dobrá rada nad zlato:D Kdybych věděl že to funguje tak se neptám a rovnou to oznamuju:roll

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jarajarda

No přendávat motor, to je asi to poslední:D Ale někde jsem slyšel, že se prej můžou dát vstřiky z TD a že je to pak o dost živější, je to pravda?:myslim

P.S. s čerpadlem není moc radno hýbat, volnoběžné otáčky jsou pak brutálně vysoké a palivoměr padá na držku při každým sešlápnutí plynu a strašně ti hulí, nárůst výkonu je přitom skoro nepoznatelný...bohužel..:bojim

Ale já nic o hýbání s čerpadlem neříkal, já jen říkal, dát slabší pružinu. Pak ti to bude prostě připadat živější, protože půjde pedál plynu volněji.

A jako dát jiný vstřiky - to je v podstatě skoro hýbání s čerpadlem - co když to to čerpadlo nezkousne?

A proč měli TD a D jiný čerpadla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

- ono je jedno, jestli máš 1.8/1.9 D a chceš tam 1.8/1.9 TD .. ty motory vypadají stejně (jasně, ty TD verze mají navíc turbo a IC)

Po mechanické stránce je záměna D --> TD vlastně výměna půlky auta.

Pokud tohle víš, tak nechápu, proč vymejšlíš blbiny ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

Marceli - s tou pružinou, to mě nenapdlo - já se občas divím, jaký točivý moment mám k dispozici už na 1/4 plynu :)

Nepřidělával dotyčný do 309 jen intercooler? 205/309 TD měly jen 57 kW - a intercooler se jim rozumně na motor nevejde - zavazí kapota - tak ho tam ve fabrice ani nedávali. Leda by se udělala díra do kapoty (většinou se to maskuje stříškou na falešné sání), nebo se IC dává bokem.

No jo, ta pružina - jsem se tenkrát divil jak jsem byl rychle na světlech...

Ne, prý tam přidělával turbo, že jsou tam vývody nebo co - něco se prý upraví a prostě se tam přidá turbo, ale já tomu nevěřím...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Marcel505

Původně zaslal: jarajarda

No přendávat motor, to je asi to poslední:D Ale někde jsem slyšel, že se prej můžou dát vstřiky z TD a že je to pak o dost živější, je to pravda?:myslim

P.S. s čerpadlem není moc radno hýbat, volnoběžné otáčky jsou pak brutálně vysoké a palivoměr padá na držku při každým sešlápnutí plynu a strašně ti hulí, nárůst výkonu je přitom skoro nepoznatelný...bohužel..:bojim

Ale já nic o hýbání s čerpadlem neříkal, já jen říkal, dát slabší pružinu. Pak ti to bude prostě připadat živější, protože půjde pedál plynu volněji.

A jako dát jiný vstřiky - to je v podstatě skoro hýbání s čerpadlem - co když to to čerpadlo nezkousne?

A proč měli TD a D jiný čerpadla?

Tak zrovna ta část reakce nepatřila Tobě;)

Tak se ptám protože nevim, kdybych věděl, neptám se. Jen vim že když se na čerpadle přidá, o moc líp to vážně nejede a zbytečně to žere. Zkoušeli jsme to u druhý co máme doma. Jinak to s tim pérem asi zrealizuju, plyn jde hodně těžce oproti druhý 205, je to hroznej nezvyk:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenhle přiblblej nápad s turbem už je tu asi tak stokrát, a stejně tak stokrát už je zodpovězenej. Co takhle nejdřív zkusit hledání? A před nápady typu "přidat turbo" by to nejprve chtělo si někde zjistit princip přeplňování motoru a všeho okolo, co je k tomu potřeba, protože ono samotné a prosté "přidání turba" nepřinese motoru ani zbla, to jen vytvoří podmínky pro zvýšení výkonu, ale samo o sobě nezvyšuje vůbec nic!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Tenhle přiblblej nápad s turbem už je tu asi tak stokrát, a stejně tak stokrát už je zodpovězenej. Co takhle nejdřív zkusit hledání? A před nápady typu "přidat turbo" by to nejprve chtělo si někde zjistit princip přeplňování motoru a všeho okolo, co je k tomu potřeba, protože ono samotné a prosté "přidání turba" nepřinese motoru ani zbla, to jen vytvoří podmínky pro zvýšení výkonu, ale samo o sobě nezvyšuje vůbec nic!

Nerozčiluj se, kdybych to věděl tak se neptám ne? Tak trochu to fórum od toho je ne?:) Každopádně dík za reakce ale je zbytečný se rozohňovat;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No a co třeba začít odpojením EGR ventilu a vyhozením toho "katalyzátoru"? Nejsem si tim úplně jistej (když použiješ hledání, tak to najdeš- mě se moc nechce)), ale někde psal Oddie, že rozdíl mezi motory 47kW a 51kW (ve 405 např.) je ve výše uvedených komponentech. U takhle lehkýho auta by ty 4kW mohly bejt znát:mrk Pak jen lehce přidat dávku na čerpadle a máš raketu :super

Jinak výměna agregátu nebo spíš celého vozu je asi nejlepší ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

No a co třeba začít odpojením EGR ventilu a vyhozením toho "katalyzátoru"? Nejsem si tim úplně jistej (když použiješ hledání, tak to najdeš- mě se moc nechce)), ale někde psal Oddie, že rozdíl mezi motory 47kW a 51kW (ve 405 např.) je ve výše uvedených komponentech. U takhle lehkýho auta by ty 4kW mohly bejt znát:mrk Pak jen lehce přidat dávku na čerpadle a máš raketu :super

Jinak výměna agregátu nebo spíš celého vozu je asi nejlepší ;)

Aha, no to pohledám:) 4kW znát budou, to určitě:) Právě že auto měnit nechci, je ve špičkovým technickým stavu a rád bych si ho pár let nechal:super A nedej bože měnit značku:bojim

Díky.

Jinak ta tvá 405 to je radost pohledět, ten interiér Ti tiše závidím :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozdíl mezi 47 a 51kW verzí je v celé hlavě - v průřezu sacích kanálů. 47kW je má hranaté, 51kW je má oválné. 51kW v novějších modelech měla EGR a kat taky, a těch 51kW tomu zůstalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie: Aha, tak jsem to zase zkonil. :( No a kdyby vyhodil EGR s katem a dal tu druhou hlavu, bylo by tam těch 51kW? Ostatně by od tebe mohl koupit celej motor, pokud ho ještě máš ;)

jarajarda: Musíš si rozmyslet, jak moc jsi ochotnej se v tom motoru vrtat a dělat se s tim, i když výslednej rozdíl nebude nijak velkej.

Jinak díky za pochvalu.;) Pokud ale celej den stojí auto na sluníčku a nemůžu mít aspoň pootevřený okna na vyvětrání, tak je potom ten posez na rozpálenou kůži opravdový bájo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

D9B motor o 51kW ještě mám, ale tím si moc nepomůže. Navíc tenhle motor má ten plastovej kbelík sání nad hlavou, a to už se do 205 blbě vejde, je to stejně vysoké jako IC u TD.

Každopádně, pokud někdo má staro 205D na doničení, kutilské choutky, a není mu líto peněz, to turbo tam dolepit jde - výfukové kanály jsou stejné. Akorát na DJZ motor nejdou dát sací parohy pro IC, mají jiný průřez. Ovšem pro turbo je třeba vyvést tlakový olej - nemá tam vývod, takže to kutilové berou odbočkou od baroskopu a trubkou kolem celého motoru... Hlavně je ale potřeba vyměnit vstřikovací čerpadlo za TD, se stupněm pro zvýšení dávky podle plnícího tlaku. Ovšem pořád zůstane poddimenzované chlazení (chladič na TD je silnější), slabá spojka, kratší převodovka, příliš velký kompresní poměr a tím vyšší namáhání hlavy, pořád bude chybět ostřik pístů, a nebudou dimenzovaná ložiska a klika. Ale nějaký čas to jezdit bude...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Každopádně, pokud někdo má staro 205D na doničení, kutilské choutky, a není mu líto peněz, to turbo tam dolepit jde - výfukové kanály jsou stejné. Akorát na DJZ motor nejdou dát sací parohy pro IC, mají jiný průřez. Ovšem pro turbo je třeba vyvést tlakový olej - nemá tam vývod, takže to kutilové berou odbočkou od baroskopu a trubkou kolem celého motoru... Hlavně je ale potřeba vyměnit vstřikovací čerpadlo za TD, se stupněm pro zvýšení dávky podle plnícího tlaku. Ovšem pořád zůstane poddimenzované chlazení (chladič na TD je silnější), slabá spojka, kratší převodovka, příliš velký kompresní poměr a tím vyšší namáhání hlavy, pořád bude chybět ostřik pístů, a nebudou dimenzovaná ložiska a klika. Ale nějaký čas to jezdit bude...

ÁÁÁÁÁÁÁ dost dost dost:D Máš pravdu, rvát tam Turbo je krávovina..kvůli tomu pak odpravit motor kterej má najeto takhle málo je vážně blbost.. No každopádně dík za názor, vymluvil jsi mi to :super pro jistotu..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dundee

Jinak díky za pochvalu.;) Pokud ale celej den stojí auto na sluníčku a nemůžu mít aspoň pootevřený okna na vyvětrání, tak je potom ten posez na rozpálenou kůži opravdový bájo :D

To je fakt, ale zadek to tu chvilku vydrží, za tu nádheru to stojí:):roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.