Sign in to follow this  
Followers 0
Georginek

Prahová teplota=zavaření

24 posts in this topic

Jaká je maximání přípustná teplota na chod motoru??

A jaká je teplota při které se motor začíná ničit?

Turbo diesel???? :myslim

PS: Jinak pri jake teplote se rozsviti kontrolka STOP??:myslim

[upravil dne 26/5/07 Georginek]

[upravil dne 31/5/07 Georginek]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Georginek

No tak takovouhle trivialitu nikdo nevi??:o

Jestli to nebude tím, že tady se bavíme spíš o tom,jak to udělat aby se ty motory ničily co možná nejmíň......

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bagr

Původně zaslal: Georginek

No tak takovouhle trivialitu nikdo nevi??:o

Jestli to nebude tím, že tady se bavíme spíš o tom,jak to udělat aby se ty motory ničily co možná nejmíň......

Hmm jasne:super ale rekl bych ze to je docela zajimava informace....Slysel sem vic nazoru a nevim co je pravda.... Takze bych se to rad dozvedel:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptáš se na teplotu chladicí kapaliny ? Na teplotu oleje ? Na roztažnost bloku ?!

Bez vody - a chladiče to nejde, pokud ti vzroste teplota třeba na 140 °C, motoru to ještě nemusí vadit, ale vadí to pryžovým dílům. Ty prasknou a voda ti vyteče. Pak se to zadře.

Olej - se zvýšenou teplotou se snižují jeho mazací schopnosti (film se trhá). Motor se přidírá.

Dyť na takovýhle triviality bys přišel sám.

Takže, pokud máš seklej termostat, tak ho vyndej a jezdi bez něj - motoru to sice taky škodí, ale ne moc. Všechno začíná u vody.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vix

Ptáš se na teplotu chladicí kapaliny ? Na teplotu oleje ? Na roztažnost bloku ?!

Bez vody - a chladiče to nejde, pokud ti vzroste teplota třeba na 140 °C, motoru to ještě nemusí vadit, ale vadí to pryžovým dílům. Ty prasknou a voda ti vyteče. Pak se to zadře.

Olej - se zvýšenou teplotou se snižují jeho mazací schopnosti (film se trhá). Motor se přidírá.

Dyť na takovýhle triviality bys přišel sám.

Takže, pokud máš seklej termostat, tak ho vyndej a jezdi bez něj - motoru to sice taky škodí, ale ne moc. Všechno začíná u vody.

Taky si myslim.Vzduchem chlazený motory vydržej i 180 stupnú a dlouhodobě. Vařící voda zvyšuje nebezpečně tlak v okruhu a většinou to odse.... těsnění pod hlavou.

Rozhodně si myslim, že nad 120 stupnú už je motor na hranici...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teplota motoru, potažmo vody je dána přetlakem chladícího systému. Čím máš větší přetlak, můžeš mít větší teplotu chladící kapaliny. Takže když máš na víčku nádržky 0.9 bar, tak se teplota dostane až kolem 100°C a voda ještě nevaří. Třeba Passaty mají spínání sahar hodně vysoko, kolem 107 °C (větší tlak v chlad. systému).

Pro Peugeoty a hlavně v TD verzi už jsem se setkal s teplotou 100°C pod zátěží kdy hlavy praskají teplem (respektive každá hlava popraská mikrotrhlinami, při této teplotě se trhlina rozjede a praská hlava).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Teplota motoru, potažmo vody je dána přetlakem chladícího systému. Čím máš větší přetlak, můžeš mít větší teplotu chladící kapaliny. Takže když máš na víčku nádržky 0.9 bar, tak se teplota dostane až kolem 100°C a voda ještě nevaří. Třeba Passaty mají spínání sahar hodně vysoko, kolem 107 °C (větší tlak v chlad. systému).

Pro Peugeoty a hlavně v TD verzi už jsem se setkal s teplotou 100°C pod zátěží kdy hlavy praskají teplem (respektive každá hlava popraská mikrotrhlinami, při této teplotě se trhlina rozjede a praská hlava).

Uz pri 100 stupnich??? Jenze ted jeste vedet jestli 100 stupnu je teplota vody, ci hlavy, ci bloku motoru. Jeste mam otazku kdyz je teplota vody treba 90 tak jaka je teplota motoru??? Je stejna,vetsi ci mensi??? Slysel jsem ze teplota na kazdym valci je prej jina....zalezi kde lezi a jake ma chlazeni, je to pravda???

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ti na to moc nikdo neodpovídal, protože na to jednoznačná odpověď není. 100°C na teploměru byla v manuálu pro ty TD udávána ještě jako přijatelná, nicméně lézt mi teploměr ke stovce už skáču vzteky. V 90 spíná sahara, tak do nějakých 95 má nárok, ale jak by mi měl tendence lézt výš, tak už bych ho řešil, třeba i tak, že budou sahary v těch 90 chodit rovnou naplno, a ne jen na poloviční chod :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No me spina prej podle knizky prvni stupen na 91 a druhej na 95.....ale posledni dobou pozoruju ze mi rucicka ukazuje nejspis o 2 az 3 stupne vic nez driv......Kdyz zapnu svetla tak se malinko zvedne, ale kdyz je vypnu zpatky uz se nevrati..... Jinak driv kdyz to bylo presne na 90 tak se sepnul prvni stupen ted odhadem na 92-93 ale myslim si ze ten budik ukazuje blbe a porad se to spina v tu puvodni teplotu.... Jinak bohuzel nevim kolik tam ta teplota je, protoze u 306 je takovej blbej budik, ze je videt jen 70,90 a 110... Mezitim je carka jen mezi 70 a 90. Mezi 90 a 110 neni nic takze se to ani neda odhadnout kolik tam je....

Myslel jsem ze bych zkusil nekde sehnat digitalni teplomer a zkusil s tim jezdit a tam by urcite bylo poznat jaka je teplota...... KAM SE TAKOVEJ TEPLOMER ZAPOJUJE?????Do chladice ci na blok?

A jinak ta teplotu budu mit asi normalni, vzhledem k tomu ze uz neni co vymenit:D vsechno je OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snímač pro budík je na tělese termostatu - jak máš naftový filtr, tak pod nám. Jsou tam dvě čidla vedle sebe, jedno je právě snímač pro teploměr, druhé je tepelný spínač pro kontrolku přehřátí. Takže jestli chceš někam plásnout snímač od přídavného teploměru, dej ho nějakým páskem nebo něčím na to těleso, ideální by sice bylo místo nějakého špuntu, ale na to těleso to stačí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslis ze ten budik musi byt nejaky specialni?Nebo bude treba stacit teplomer co meri venkovni teplotu? Mam takovej digitalni s kabelem ven za okno.....ze bych ho tam placnul, prilepil ten konec na teleso a ukazatel si dal dovnitr....:D

Jinak jeste jeden dotaz da se nejak zkontrolovat jestli funguje kontrolka prehrati????? Kdyz odpojim konektor a spojim ty dva draty tak by to melo teoreticky svitit ne??:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, ten teploměr stačí. Stejně tak jako kontrola svícení té kontrolky - stačí propojit, ale čidlo, jestli spíná, bys musel vyndat a ohřát na tu danou teplotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Jo, ten teploměr stačí. Stejně tak jako kontrola svícení té kontrolky - stačí propojit, ale čidlo, jestli spíná, bys musel vyndat a ohřát na tu danou teplotu.

A VIS KOLIK JE TA DANA TEPLOTA KDY HLASI PREHRATI???:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teplotu přehřátí máš vyraženou na těle čidla, u mého stroje je to 105 °C. Kupoval jsem teť zrovna nový. Staré dvě čidla spínaly na teplotách 97 a to druhé při 110 °C. Při pečlivém proměření toho nového čidla spíná při rovných 102 °C. Cena je řádově kolem 200 kč.

Teplota motoru se paušálně udává všude "stejná", což je snímáno čidlem pro ŘJ a budík. Fakticky je tam ale rozdíl, kdy nejteplejší místo je vždy mezi druhým a třetím válcem. Je to dáno uložením motoru a taky kanály hlavy, těsněním pod hlavou (je zvláštní, že 2 a 3 válec má vždy na jedné straně jen jednu dídu na vodu, když blok i hlava na stejném místě má 3 propustě). Většinou když se něco sere, tak je to právě mezi 2 a 3 válcem a i ty válce většinou vykazují menší kompresi, větší opořebení.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Teplotu přehřátí máš vyraženou na těle čidla, u mého stroje je to 105 °C. Kupoval jsem teť zrovna nový. Staré dvě čidla spínaly na teplotách 97 a to druhé při 110 °C. Při pečlivém proměření toho nového čidla spíná při rovných 102 °C. Cena je řádově kolem 200 kč.

Teplota motoru se paušálně udává všude "stejná", což je snímáno čidlem pro ŘJ a budík. Fakticky je tam ale rozdíl, kdy nejteplejší místo je vždy mezi druhým a třetím válcem. Je to dáno uložením motoru a taky kanály hlavy, těsněním pod hlavou (je zvláštní, že 2 a 3 válec má vždy na jedné straně jen jednu dídu na vodu, když blok i hlava na stejném místě má 3 propustě). Většinou když se něco sere, tak je to právě mezi 2 a 3 válcem a i ty válce většinou vykazují menší kompresi, větší opořebení.

A nevis kolik je ta teplota u 306 td??? No tak ja se na to zejtra kouknu, doufam ze to cidlo nebudu muset vyndavat. Vim ze tam jsou dve nebo tri ale nevim ktery je ktery...mozna byste mohli poradit s barvou....:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi takto pracovná teplota benzínového motora je 85 - 90 st, diesel má o niečo vyššiu 87-93 optimum, je to dané konštrukciou motora, je robustnejší a znesie väčšiu záťaž ako benzín dlhodobo bez ujmy,to je u vodou chladených motorov, termostat sa stará o to aby sa motor dlhodobo neprehrieval nad stanovenú hranicu ako vyrátali konštruktéri a pracoval v stanovených limitoch, vzduchom chladené motory majú úplne inú konštrukciu kde pracovná teplota je 100-110 st. pri nesprávne pracujúcom termostate dochádza k poškodeniu častí motora a to najprv tesnenie pod hlavou potom hlava, tesnenia okolo, chladiaci systém, valce a nakoniec dôjde k zadretiu motora (spojenie piestnych krúžkov s piestom a valcom spolu) vplyvom vysokej teploty valcov piestnych krúžkov a vysokej rýchlosti piestov ktoré sa pohybujú vo valci asi (od 600m/s a viac) to je od fachmanov nie z mojej hlavy čo pracujú s motormi ak chceš vedieť viac obráť sa na študentov ktorí skončili VŠDS v Žiline alebo inú dopravnú školu odbor prevádzka a konštrukcia motorov,p.s. ak to chceš vyskúšať tak vytoč motor na max drž ho tak dlho kým nezastene uvidíš to rodeo a zvuky na konci:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: mirec.dk.406

asi takto pracovná teplota benzínového motora je 85 - 90 st, diesel má o niečo vyššiu 87-93 optimum, je to dané konštrukciou motora, je robustnejší a znesie väčšiu záťaž ako benzín dlhodobo bez ujmy,to je u vodou chladených motorov, termostat sa stará o to aby sa motor dlhodobo neprehrieval nad stanovenú hranicu ako vyrátali konštruktéri a pracoval v stanovených limitoch, vzduchom chladené motory majú úplne inú konštrukciu kde pracovná teplota je 100-110 st. pri nesprávne pracujúcom termostate dochádza k poškodeniu častí motora a to najprv tesnenie pod hlavou potom hlava, tesnenia okolo, chladiaci systém, valce a nakoniec dôjde k zadretiu motora (spojenie piestnych krúžkov s piestom a valcom spolu) vplyvom vysokej teploty valcov piestnych krúžkov a vysokej rýchlosti piestov ktoré sa pohybujú vo valci asi (od 600m/s a viac) to je od fachmanov nie z mojej hlavy čo pracujú s motormi ak chceš vedieť viac obráť sa na študentov ktorí skončili VŠDS v Žiline alebo inú dopravnú školu odbor prevádzka a konštrukcia motorov,p.s. ak to chceš vyskúšať tak vytoč motor na max drž ho tak dlho kým nezastene uvidíš to rodeo a zvuky na konci:papa

Zajimave a vycerpavajici, bohuzel zadny zvuky slyset nechci.....:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak uz to vim :D, odpojil sem konektor od cidla, spojil ty dva konatky kusem dratu a hle kontrolka se rozsvitila a rucicka teplomeru vyjela az na 130, takze se da logicky uvazit ze 130 je kriticka teplota :mrk Tak to jsem daleko pod ni!!! :papa Super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám dojem, že tahle logická dedukce není zcela správná..... Uvidíme. Třeba se ještě někdo ozve, a buď to potvrdí, nebo vyvrátí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.