Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

motorový olej


1Maza

Recommended Posts

Pro tvoji 1.9TD je nejlepsi olej 10W-40. A znacka, tak to je pry docela jedno, az teda na ty uplne levny oleje. Ja do svyho 1.9TD lil olej ALKO 10W-40, ten se uz pry prestal vyrabet. Tak tam ted mam SpeedOil 10W-40 coz je pry skoro to samy co to ALKO. 5 litru oleje me vyslo na 500kc. Zatim bez problemu.

Bylo mi receno ze je hlavni dodrzet to oznaceni 10W-40. Jinak Peugeot doporucuje Total, ale do staryho auta je pry zbytecne drahej.

P.S. Nezapomen vymenit olejovej filtr.

[upravil dne 25.5.2007 Tornado]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

najeď si na www.olej.cz a tam máš výběr a zjistíš, že oleje

ve své třídě jsou stejné - pouze platíš za značku.Nejsem zastáncem, že starý motor musí dostat levnější ólej.Já bych šel do plné syntetiky-lepší starty v zimě,delší doby výměny.

Kdo maže, ten jede - na tom nešetři !!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Havlas

najeď si na www.olej.cz a tam máš výběr a zjistíš, že oleje

ve své třídě jsou stejné - pouze platíš za značku.Nejsem zastáncem, že starý motor musí dostat levnější ólej.Já bych šel do plné syntetiky-lepší starty v zimě,delší doby výměny.

Kdo maže, ten jede - na tom nešetři !!

Nechci se hádat, ale když radíš, tak si o olejích něco zjisti. Například, co je "plná syntetika"?? To jsou dneska už i 15W. To rozdělení - plná syntetika (5W)- polosyntetika (10W) - minerál (15W) je už překonané. Ty lepší starty taky nemají nic společného se syntetikou, ale s viskozitou, 0, 5, 10, 15W/něco. Ale pro motor to nemusí být přínos, bo ty oleje jsou zase řidší a hrozí, že motor začne "téct". A nakonec, delší doba výměny je úplně out. Jeho absolutně nemusí zajímat, co je napsáno za intervaly výměny na flašce, ale směrodatné je, co udává VÝROBCE VOZU. A jestli má předepsáno např. 10k, tak to vůbec neznamená, že ten olej vymění až po 10k, ale to je NEJDELŠÍ povolený proběh na motoru. Lhůty se zkracují v závislosti na stylu jízdy (dlouhé štreky po dálnici, nebo krátké skoky se studeným motorem).

Navíc, pokud jezdil na "minerál" (složením), pak mu (plně) syntetický olej začne rozpouštět karbon a nadělá víc škody jak užitku. Ale asi i on už jezdil na syntetiku.

BTW: BMW má na to palubní počítač, který zaznamenává otáčky motoru, jeho teplotu, rychlost a ujeté km a na základě toho pomocí jakéhosi algoritmu zhasínají ledky do výměny (pět zelených ledek) . Při vysloveně nevhodných provozních podmínkách se rozsvítí "Oil service" už třeba po 7k.

[upravil dne 27.5.07 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...