Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

307 - výfuk - výmena


Robiro

Recommended Posts

Čaute!

Možem sa spýtať, kedy ste po prvýkrát menili výfuk na 307-čke?

Využil som letnú akciu Peugeotu (prehliadka zadarmo) a len sa potvrdil fakt, že v mieste spony, ktorá spája prostrednú časť výfuku s koncovou časťou je to už dosť prehrdzavené. Auto má len tri roky a 40900 km najazdených. Bude potrebná výmena obidvoch častí.

Ešte by to nejaký čas malo vydržať (možno aj rok), ale koncom tohto roka pred zimou budem v pokušení to riešiť, lebo je tam teoretická šanca, že to na nejakých veľkých nerovnostiach môže povoliť a výfuk by mi spadol na cestu. V servise vyrátali cenu dielov a práce na neskutočných 12400 korún, tak som ich poslal do hája.

Máte nejakú osvedčenú značku náhradných výfukových dielov? Skadiaľ ste ich kupovali?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud si chceš auto nechat, určitě Walker nebo Bosal. Vydrží dlouho a budeš spokojen. Hlavně žádný Polsko!

Tady máš odkaz na prodejce v Brně, slušný ceny: http://www.mjauto.cz

Něco bude nabízet i Auto Kelly a další prodejci.

Sice nepíšeš o jaký motor a karoserii se jedná, přesto v normál servise se určitě vejdeš bohatě pod 12 tis. Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda přesně nevím, o jaký spoj se jedná u 307, jestli nemusí vyloženě pružit, ale já používám řešení "vesnický kovář", tedy pokud je díra v trubce nebo spoji, tak to lze nahradit, zaflikovat, svařit (za pár stovek). Už se mi to řešení vícekrát osvědčilo (mám na starosti 20 aut, mám vařeno i na 607, dvakrát, pokaždé jinde). Zjistil jsem, že roury vydrží míň, než samotný tlumič (ten je ještě jako nový a roura v ...)

[upravil dne 25.5.2007 P607Olda]

[upravil dne 25.5.2007 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: OK406

Pokud je to rezavý ve spojení dvou dílů např. střední a zadní, tak se dají koupit koncovky a navařit. Oprava cca za 200,- 300,- Kč celkem.:super

No ale koľko to potom vydrží? U mňa je celý stredný diel v poriadku, len posledných 2 cm je zhrdzavetých, čo ma štve.

Už som aj rozmýšľal, že by som si to dal nadvariť a vymenil len zadnú časť, ale viacerí ľudia mi povedali, že zvárať výfuk je hlúposť, že to dlho nevydrží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říct, kolik to vydrží, já to odhaduju na rok. Ale ten rozdíl ceny je zásadní.

Já být tebou tak to vyzkouším. Co riskuješ - akorát těch pár stovek za práci. Doufám, že máš známého dobrého svářeče.

PS: já to beru z hlediska služebních aut - asi 75 t km za rok. Takže když ušetřím např. 3000 Kč a to auto ujede ten rok a ty km, tak jsem prostě vydělal.

Samozřejmě, jestli chceš mít všechno tip-top, tak dej nový. Taky jsme to tak kdysi dělali. Ale pak už jsem se naučil počítat a rozhodovat o opravách, jinak byl provoz hrozně drahý.

[upravil dne 25.5.2007 P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam na 406 zadni i prostředni dil vyfuku ok ,ale jen v tom prstenci se svorkou ,tam kde se obě časti spojuji to vypada ja po 30 ti letech, uříznu to a napevno tam navařím kousek nove trubky. a jeto . otazka 200,- maximalně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: Pe.Tr

ja mam na 406 zadni i prostředni dil vyfuku ok ,ale jen v tom prstenci se svorkou ,tam kde se obě časti spojuji to vypada ja po 30 ti letech, uříznu to a napevno tam navařím kousek nove trubky. a jeto . otazka 200,- maximalně.

to jde,ale pak jak měníš jen jeden díl tak musíš opět vařit,to si koupím koncovky nové a navařím a pak mohu měnit jakývkoliv díl

to jo ,ale to bude až tak za 2 roky ato bych stejně uvažoval o nějakem pěkném nerezu. ale to je daleko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Pe.Tr

ja mam na 406 zadni i prostředni dil vyfuku ok ,ale jen v tom prstenci se svorkou ,tam kde se obě časti spojuji to vypada ja po 30 ti letech, uříznu to a napevno tam navařím kousek nove trubky. a jeto . otazka 200,- maximalně.

Toto je presne môj prípad.

Existujú nejaké špeciálne pasty, ktoré by som mohol použiť, keď mi budú vymieňať tie časti? :myslim

Proste by som to v mieste tej spony poriadne zaizoloval, aby sa dažďová voda nedostávala ku zrezaným koncom jednotlivých častí, ktoré sú náchylné k hrdzaveniu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Robiro

Původně zaslal: Pe.Tr

ja mam na 406 zadni i prostředni dil vyfuku ok ,ale jen v tom prstenci se svorkou ,tam kde se obě časti spojuji to vypada ja po 30 ti letech, uříznu to a napevno tam navařím kousek nove trubky. a jeto . otazka 200,- maximalně.

Toto je presne môj prípad.

Existujú nejaké špeciálne pasty, ktoré by som mohol použiť, keď mi budú vymieňať tie časti? :myslim

Proste by som to v mieste tej spony poriadne zaizoloval, aby sa dažďová voda nedostávala ku zrezaným koncom jednotlivých častí, ktoré sú náchylné k hrdzaveniu.

lepši je to uřiznout hned za těmi prstenci a koupit třeba v kelly spojovačku je to asi 10 cm dlouha vyfukova trubka (jsou ruzne velikosti pruměru ,406 ma myslim 45mm prumer vyfuku tak musiš koupit malinko větší) a na kařdem konci jsou kovove utahovaci spony ty stahneš amáš to ,pak bych jen koupil sprey na vyfuky a trochu to postřikal ,sprey tak 150,- ale vyplatise ,ty spony dle velikosti ,max 200,-

[upravil dne 26/5/07 Pe.Tr]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: komisar

tak to jo je to práce bez vaření ,:)jen uříznout a nasadit:potlesk:potlesktakové spony jsem viděl a taky jsem přemýšlel o nich.jen změřit průměr trubky na autě:potlesk:potlesk

jenom fakt doporučuju nastřikat to tim spreyem ,hlavně ty šrouby ,kdyby nahodou bylo třeba je povolit .mě jeden 500ml sprey vyšel na cely zadni a středni díl výfuku na 5dv. 309,což za 150,- je supr kor když to prodlouži životnost,byť jen o par měsicu .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som pred týždňom menil tu rúru pred zadným tlmičom - mám 165000 km, 2002, ale kupoval som ojazdené, takže neviem či už sa nejaká časť výfuku menila predtým.

Posledných 20 cm rúry pred zadným tlmičom bolo z vrchnej strany totálne prehrdzavených, v podstate diera. Objednal som cez internet tzv. repair pipe značky bosal kód 889-541 - vpredu sa za "katalyzátorom"/alebo neviem čo to je tá rozšírená časť/ odreže flexou, vzadu sa uvoľní spona /bolo ju treba nahriať autogénom, lebo držala jak sviňa/, ktorá spája rúru so zadným tlmičom, potom sa tá nová rúra nasunie na prednú časť a stiahne svorkou, vzadu sa pripevní sponou /použil som pôvodnú, lebo sa mi zdala, že je z kalitnejšieho materiálu ako nová/. cena tzv. repair pipe značky bosal + spona cca 2200 Sk na slovenskom e-shope. Ináč tá stará rúra, okrem posledných 20 cm bola temer ako nová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: bladerunner

ja som pred týždňom menil tu rúru pred zadným tlmičom - mám 165000 km, 2002, ale kupoval som ojazdené, takže neviem či už sa nejaká časť výfuku menila predtým.

Posledných 20 cm rúry pred zadným tlmičom bolo z vrchnej strany totálne prehrdzavených, v podstate diera. Objednal som cez internet tzv. repair pipe značky bosal kód 889-541 - vpredu sa za "katalyzátorom"/alebo neviem čo to je tá rozšírená časť/ odreže flexou, vzadu sa uvoľní spona /bolo ju treba nahriať autogénom, lebo držala jak sviňa/, ktorá spája rúru so zadným tlmičom, potom sa tá nová rúra nasunie na prednú časť a stiahne svorkou, vzadu sa pripevní sponou /použil som pôvodnú, lebo sa mi zdala, že je z kalitnejšieho materiálu ako nová/. cena tzv. repair pipe značky bosal + spona cca 2200 Sk na slovenskom e-shope. Ináč tá stará rúra, okrem posledných 20 cm bola temer ako nová.

Veď napíš na akom e-shope si to kúpil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...