Sign in to follow this  
Followers 0
Robiro

307 - výfuk - výmena

23 posts in this topic

Čaute!

Možem sa spýtať, kedy ste po prvýkrát menili výfuk na 307-čke?

Využil som letnú akciu Peugeotu (prehliadka zadarmo) a len sa potvrdil fakt, že v mieste spony, ktorá spája prostrednú časť výfuku s koncovou časťou je to už dosť prehrdzavené. Auto má len tri roky a 40900 km najazdených. Bude potrebná výmena obidvoch častí.

Ešte by to nejaký čas malo vydržať (možno aj rok), ale koncom tohto roka pred zimou budem v pokušení to riešiť, lebo je tam teoretická šanca, že to na nejakých veľkých nerovnostiach môže povoliť a výfuk by mi spadol na cestu. V servise vyrátali cenu dielov a práce na neskutočných 12400 korún, tak som ich poslal do hája.

Máte nejakú osvedčenú značku náhradných výfukových dielov? Skadiaľ ste ich kupovali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

walker nebo bosal ( zadni dil od walkeru na 406tce mi vydrzel 6 let )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud si chceš auto nechat, určitě Walker nebo Bosal. Vydrží dlouho a budeš spokojen. Hlavně žádný Polsko!

Tady máš odkaz na prodejce v Brně, slušný ceny: http://www.mjauto.cz

Něco bude nabízet i Auto Kelly a další prodejci.

Sice nepíšeš o jaký motor a karoserii se jedná, přesto v normál servise se určitě vejdeš bohatě pod 12 tis. Kč.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já teda přesně nevím, o jaký spoj se jedná u 307, jestli nemusí vyloženě pružit, ale já používám řešení "vesnický kovář", tedy pokud je díra v trubce nebo spoji, tak to lze nahradit, zaflikovat, svařit (za pár stovek). Už se mi to řešení vícekrát osvědčilo (mám na starosti 20 aut, mám vařeno i na 607, dvakrát, pokaždé jinde). Zjistil jsem, že roury vydrží míň, než samotný tlumič (ten je ještě jako nový a roura v ...)

[upravil dne 25.5.2007 P607Olda]

[upravil dne 25.5.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je to rezavý ve spojení dvou dílů např. střední a zadní, tak se dají koupit koncovky a navařit. Oprava cca za 200,- 300,- Kč celkem.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: OK406

Pokud je to rezavý ve spojení dvou dílů např. střední a zadní, tak se dají koupit koncovky a navařit. Oprava cca za 200,- 300,- Kč celkem.:super

No ale koľko to potom vydrží? U mňa je celý stredný diel v poriadku, len posledných 2 cm je zhrdzavetých, čo ma štve.

Už som aj rozmýšľal, že by som si to dal nadvariť a vymenil len zadnú časť, ale viacerí ľudia mi povedali, že zvárať výfuk je hlúposť, že to dlho nevydrží.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Těžko říct, kolik to vydrží, já to odhaduju na rok. Ale ten rozdíl ceny je zásadní.

Já být tebou tak to vyzkouším. Co riskuješ - akorát těch pár stovek za práci. Doufám, že máš známého dobrého svářeče.

PS: já to beru z hlediska služebních aut - asi 75 t km za rok. Takže když ušetřím např. 3000 Kč a to auto ujede ten rok a ty km, tak jsem prostě vydělal.

Samozřejmě, jestli chceš mít všechno tip-top, tak dej nový. Taky jsme to tak kdysi dělali. Ale pak už jsem se naučil počítat a rozhodovat o opravách, jinak byl provoz hrozně drahý.

[upravil dne 25.5.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlastnil jsem již několik vozidel i jiných značek, ale zatím bez výměny výfuku.Možná to bude tím, že čas od času zranitelná místa ošetřím barvou.Ovšem co ukáže čas na mém nynějším výfuku nedokážu odhadnout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je svářeč alespoň trochu šikovnej tak by svár měl vydržet minimálně dva roky bez dalšího ošetření.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam na 406 zadni i prostředni dil vyfuku ok ,ale jen v tom prstenci se svorkou ,tam kde se obě časti spojuji to vypada ja po 30 ti letech, uříznu to a napevno tam navařím kousek nove trubky. a jeto . otazka 200,- maximalně.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: Pe.Tr

ja mam na 406 zadni i prostředni dil vyfuku ok ,ale jen v tom prstenci se svorkou ,tam kde se obě časti spojuji to vypada ja po 30 ti letech, uříznu to a napevno tam navařím kousek nove trubky. a jeto . otazka 200,- maximalně.

to jde,ale pak jak měníš jen jeden díl tak musíš opět vařit,to si koupím koncovky nové a navařím a pak mohu měnit jakývkoliv díl

to jo ,ale to bude až tak za 2 roky ato bych stejně uvažoval o nějakem pěkném nerezu. ale to je daleko.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pe.Tr

ja mam na 406 zadni i prostředni dil vyfuku ok ,ale jen v tom prstenci se svorkou ,tam kde se obě časti spojuji to vypada ja po 30 ti letech, uříznu to a napevno tam navařím kousek nove trubky. a jeto . otazka 200,- maximalně.

Toto je presne môj prípad.

Existujú nejaké špeciálne pasty, ktoré by som mohol použiť, keď mi budú vymieňať tie časti? :myslim

Proste by som to v mieste tej spony poriadne zaizoloval, aby sa dažďová voda nedostávala ku zrezaným koncom jednotlivých častí, ktoré sú náchylné k hrdzaveniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Robiro

Původně zaslal: Pe.Tr

ja mam na 406 zadni i prostředni dil vyfuku ok ,ale jen v tom prstenci se svorkou ,tam kde se obě časti spojuji to vypada ja po 30 ti letech, uříznu to a napevno tam navařím kousek nove trubky. a jeto . otazka 200,- maximalně.

Toto je presne môj prípad.

Existujú nejaké špeciálne pasty, ktoré by som mohol použiť, keď mi budú vymieňať tie časti? :myslim

Proste by som to v mieste tej spony poriadne zaizoloval, aby sa dažďová voda nedostávala ku zrezaným koncom jednotlivých častí, ktoré sú náchylné k hrdzaveniu.

lepši je to uřiznout hned za těmi prstenci a koupit třeba v kelly spojovačku je to asi 10 cm dlouha vyfukova trubka (jsou ruzne velikosti pruměru ,406 ma myslim 45mm prumer vyfuku tak musiš koupit malinko větší) a na kařdem konci jsou kovove utahovaci spony ty stahneš amáš to ,pak bych jen koupil sprey na vyfuky a trochu to postřikal ,sprey tak 150,- ale vyplatise ,ty spony dle velikosti ,max 200,-

[upravil dne 26/5/07 Pe.Tr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

po chvilce hledani jsem zpět. takhle to vypadá

[upravil dne 26/5/07 Pe.Tr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak kelly to ma locknute tak jsem to udělal takhle ale omluvte sniženou kvalitu . toto je ta spona.

post-0-14109595693891_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

tak to jo je to práce bez vaření ,:)jen uříznout a nasadit:potlesk:potlesktakové spony jsem viděl a taky jsem přemýšlel o nich.jen změřit průměr trubky na autě:potlesk:potlesk

jenom fakt doporučuju nastřikat to tim spreyem ,hlavně ty šrouby ,kdyby nahodou bylo třeba je povolit .mě jeden 500ml sprey vyšel na cely zadni a středni díl výfuku na 5dv. 309,což za 150,- je supr kor když to prodlouži životnost,byť jen o par měsicu .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Robiro

Čaute!

Možem sa spýtať, kedy ste po prvýkrát menili výfuk na 307-čke?

Já se tedy hlásím trochu později, ale mám 2,0HDi rok 2001 a zatím s výfukem nic. Je fakt že má najeto 90000km.

:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja som pred týždňom menil tu rúru pred zadným tlmičom - mám 165000 km, 2002, ale kupoval som ojazdené, takže neviem či už sa nejaká časť výfuku menila predtým.

Posledných 20 cm rúry pred zadným tlmičom bolo z vrchnej strany totálne prehrdzavených, v podstate diera. Objednal som cez internet tzv. repair pipe značky bosal kód 889-541 - vpredu sa za "katalyzátorom"/alebo neviem čo to je tá rozšírená časť/ odreže flexou, vzadu sa uvoľní spona /bolo ju treba nahriať autogénom, lebo držala jak sviňa/, ktorá spája rúru so zadným tlmičom, potom sa tá nová rúra nasunie na prednú časť a stiahne svorkou, vzadu sa pripevní sponou /použil som pôvodnú, lebo sa mi zdala, že je z kalitnejšieho materiálu ako nová/. cena tzv. repair pipe značky bosal + spona cca 2200 Sk na slovenskom e-shope. Ináč tá stará rúra, okrem posledných 20 cm bola temer ako nová.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bladerunner

ja som pred týždňom menil tu rúru pred zadným tlmičom - mám 165000 km, 2002, ale kupoval som ojazdené, takže neviem či už sa nejaká časť výfuku menila predtým.

Posledných 20 cm rúry pred zadným tlmičom bolo z vrchnej strany totálne prehrdzavených, v podstate diera. Objednal som cez internet tzv. repair pipe značky bosal kód 889-541 - vpredu sa za "katalyzátorom"/alebo neviem čo to je tá rozšírená časť/ odreže flexou, vzadu sa uvoľní spona /bolo ju treba nahriať autogénom, lebo držala jak sviňa/, ktorá spája rúru so zadným tlmičom, potom sa tá nová rúra nasunie na prednú časť a stiahne svorkou, vzadu sa pripevní sponou /použil som pôvodnú, lebo sa mi zdala, že je z kalitnejšieho materiálu ako nová/. cena tzv. repair pipe značky bosal + spona cca 2200 Sk na slovenskom e-shope. Ináč tá stará rúra, okrem posledných 20 cm bola temer ako nová.

Veď napíš na akom e-shope si to kúpil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.