Sign in to follow this  
Followers 0
tomingo

2.0 HDi out of mind

14 posts in this topic

včera si tak idem na firemnom Partnerovi svojich +-130kmh. pri obiehaní kamióna na to trochu dupnem - a po pár sekundách vidím v speťákoch hustý čierny dym, motor má divný zvuk... pustím plynový pedál (nebol zaseknutý), motor sa sám vytočil (cca 4000rpm) a dymí jak fabrika v číne! vypnem zapalovanie - motor stále beží!!! :o brzdím na krajnicu na 5ke, nútene to nechávam zdochnúť; teplomer vyše 100°C, vetrák hučí (voda v norme)... chvíľu čakám a naštartujem - na voľnobeh zdá sa v poho... jemne šlapnem na plyn a situácia sa zopakovala! po asi 10 min. voľnobehu sa to dalo jakš-takš do normy a rýchlosťou 40kmh po odstavnom pruhu som radšej opustil highway. o pár minút som už behal po meste a všetko zas fungovalo... má na to niekto vysvetlenie???? :myslim:grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Self-Repairing-System ... nadstandardní vybavení Peugeotů.

To auto si občas generuje chybu a za chvíli si ji samo opraví. Je to proto, že je v dobrém rozmaru a chce, aby i řidič z toho něco měl.

P.S.: Moje 205 má něco podobného s houkačkou ;)

Může být něco s čerpadlem, resp. s jeho elektronikou. Protože nereaguje chcípák.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bud rad ze jeste jede.

Vzpominam, jak je ta situace - pres hadici odvzdusneni vany to hazi olej do sani a ten se spaluje.

Dolej olej.

A ted jeste nekdo poradte, co se to tam ucpalo - nejaka odvzdusnovaci hadice nebo co... Takhle nam odesel Boxer (byl bez turba).

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten cierny dym mi velmi do hlavy - urcite bol cierny? nejde ale inak podla symptomov... kolko ma km to auto? vzhladom na to ze je to hdi to vidim skor na turbo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me se stalo to samy, ale narval sem tam 4 a za chvili se to uklidnilo........Heh jel jsem zrovna do Frankfurtu a kdyz jsem mu dal kour na Cinovec tak asi 10 km za hranicema se mi to stalo.......samo se to vytocilo, narval sem tam 4ku a po 20min to prestalo kourit......ale pak to zas zaclo, smrdelo to spalenym olejem a chci pripomenout za JSEM BOBKY U PRDELE protoze sem musel jet do Frankfurtu a zpet 500+500km, ale vydrzelo to......akorat smrad a zralo to olej....

A reseni??? Turbo v hajzlu....olej se prez turbo dostaval do valcu tam se hromadil a pri vyzsi teplote vybouchnul - TO jsou ty otacky a to ze to nejde vypnout........ Jedine reseni je tam narvat rychlost a nechat to chcipnout........

Vymenil sem turbo za 5000 garret a je to v suchu.....jen si tak hezky fici........:mrk

Po vyndani turba skutecne vrtulka byla polovicni.....:bojim

A jestli to tvoje auto je bez turba, napada me ze muzou bejt krouzky v hajzlu a olej se hromadi ve valcich a pak BUM :roll

[upravil dne 26/5/07 Georginek]

Share this post


Link to post
Share on other sites

georginek: mas skoro pravdu akurat ze ono je to tak ze olej nevybuchuje prilezitoste, ale diesel jednoducho dokaze jazdit aj na olej a tym padom ak sa ti do motora dostava nekontrolovatelna davka oleja jednoducho to nan ide :) ... preto tie nekontrolovane otacky.....

sedel som doteraz v 2 autach v ktorich odchadzalo turbo.... to skrkanie lopatiek (ako sa deru o obal) som vzdy pekne pocul... staci stisit radio...

a hdi je turbo diesel s vysokotlakym vstrekom teda turbo ma.... takze bez kuk turbo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

parc, dym bol cierny jak ked hori cisty olej, myslim tiez ze je turbo K.O. ako pise georginek. ma to cez 70000km, ale problemy od novoti: vysoka spotreba, vibracie od motora, nizka teplota vody, palivomer (ukazuje takmer 1/2 ale natankujem 40l), blbe zatvaranie bocnych dveri... ak ide dlhsiu dobu na volnobeh a slapnem na to, za mnou dymova clona - pre zmenu ale biela... vdaka za rady, zajtra idem do service (bohuzial autorizovany, ale co uz, firma sa rozhoduje :bojim ) s jedinou poziadavkou - new turbo

[upravil dne 27.5.2007 tomingo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tomigo: ono kazda z popisovanych zavad ma svoju pricinu a urcite je odstranitelna.... vysoka spotreba.... v prvom rade by som zacal na sposobe jazdy, ak ste turbo zrusili za 70tis km asi to moc nesetrite.... ak nepomoze to, skusit diag, najcastejsie vaha vzduchu... ten biely dym... biely? alebo jemne modrasty? voda/olej - modrasty da sa pomylit s bielym.... inak mohol to byt kludne tiez olej s tym ze to vypovedalo o nacatom turbe a sudiac ze uz klaklo najskor by som to videl na to....

blbe zatvaranie dveri... opat mozno je len posunuty zamok po tom co sa do tych dveri nieco skriplo.... treba kuknut a nemoze byt problem to odstranit.... nizka teplota vody... kolko ti to ukazuje? ak okolo 80 a je to stabilne, osobne myslim ze to moze byt aj ok... alebo ti tam dali nespravny termostat... ak je to menej.... za podchladenie moze skoro s urcitostou len termostat nic ine.. a inak v zime sa hdi zohrieva pekne dlho...

ukazuje takmer 1/2 nadrze... a kolko ma po 40 l ukazovat? nemas nahodou 70l nadrz? ;) ..... takze tak zatim :) mozno by pomohlo keby si hodil viac info o tom aute ale nemyslim ze by si peugeotik zasluzil take opovrhnutie ake vyznieva od teba....

Share this post


Link to post
Share on other sites

parc to vies ze sa nesetri, auto ide z ruky do ruky a u nas sa kazdy ponahla... :roll dym:je 100%biely (bude to to turbo), teplota v lete max.80, v zime +-70 - od toho sa zas moze odvijat ta spotreba. myslel som bocne posuvne dvere - oboje, pri zatvarani ich treba najprv odistit a potom zacat tahat, lenze vysvetluj to 10x denne pasazierom, pre nich to je hotova maturita... :nevim

a este objem nadrze:60l. inak s tym autom to take zle nie je, co sa neda povedat o tych nestastnych autoriz. servisoch... ale to snad kazdy ovlada...

[upravil dne 28.5.2007 tomingo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tomingo: nj... takze takto... za prve diesel nech povie kto chce co chce, nech je akokolvek novy proste nesmies nahanat za studena pretoze ho popravis... druhe velmi podstatne pravidlo, s turbo motorom nesmiest ist nikdy plny knedlik dlhodobo pretoze popravis turbo, resp radikalne mu skratis zivotnost.... mam tym na mysli seriove auto so seriovym turbom... za dalsie, ak uz letis ako tatar tak ked ostanes na mieste stat, nechaj ten motor trochu na volnobeh vydychat, dochladit.... niekto vravi ze stacia sekundy osobne mu dam po poriadnej nakladacke takych 5-10 minut.... a posledna vec... HDI nesmie dymit... od toho tam ma vsetky snimace, a elektroniku... musi vzdy namiesat spravnu zmes, jedine kedy sa ti moze ukazat dym je ak chodis pomaly a potom ho prevetras... (usadeniny vo vyfuku - ale myslim ze to tiez len na aftach bez fap) - pri zoslapnuti plneho vyleti cierny kudol dymu ale potom uz musi byt ok... ak to tak nieje, nieco je zle a treba sme servis.... a ten plavak... neviem... mozno len zle nakalibrovany (ak take nieco je mozne...) a mozno zly...alebo zaseknuty ci deravy/odchadzajuci

no a spotreba tam mas zasa vela variant cim to moze byt.... ale ked vravis ze sa kazdy ponahla, tak v prvom rade by som videl problem tam :).... ono hdi vie ist s lahkou nohou skoro zadarmo ale ked mu budes dupat zoberie si svoje... napriklad osobne ked idem so svojou 406 hdi 110ps pianko, klidek, rovinka, kilecko tak je to kludne aj za 4l/100 na rovnej ceste z kopca aj menej.... ale ked zasa dostanem zachvat blaznivosti a zacnem ho hnat, okamzita spotreba leze (resp drzi sa) od 10-15l/100 .... predsa len ten motor ma nejaky objem a ten musis nieci naplnit... na vzduch to nepojde... ked to zoberem na priemerku tak min rekord ked ma to stvalo a trapilo som dokazal spravit za 6,2 mesto v zime a teplote vody 70, teraz mam kombinovanu okolo 7-8 ale urcite to nieje autom....

no a ta teplota... napriklad do hdi sa robia termostaty s dvoma teplotami, mozno mas ten nespravny.... i ked ako tak premyslam v naozaj tuhej zime som tiez bol okolo 70.... a termostat som menil prave koli tomu no nic sa nezmenilo.... je to podla mna ok.... pytal som sa na to aj v servise, tam mi to potvrdili.... tiez som kedysi riesil nizku teplotu a az potom mi bolo vysvetlene ze je to vlastne prevadzkova teplota....

uff to som sa rozpisal :D

takze tolko dnesna moja prednaska... celym tym som chcel povedat len tolko, ze tie zavady co tu boli spomenute, nemusia byt tak uplne chybou afta.... :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

jasna, suhlasim s tebou, lenze si vies predstavit, ze ja co mam nabehanych ledva 100tis km budem poucovat "milionovych" ovela starsich soferov??? vo firme mame 12 aut - aj diesle aj benziny, mal som moznost jazdit dost na kazdom z nich a na kazdom sa mi podarilo spravit vyrazne nizsiu spotrebu a tio som sa teda nijak nekocikoval...

pre porovnanie: pri zrychleni z miesta ren kangoo 1.5dCi 60kW s prehladom spravi partnera 2.0HDi nech su akokolvek nalozene!

btw. vcera som bol v tom servise a aku novinku si nevymysleli: vraj tam bolo vela oleja! :mrk to je zaujimave - lebo pred 2 mesiacmi bol u nich na serviske a menili olej, bol v norme :myslim co sa tam vyraba ci co? :D

[upravil dne 29.5.2007 tomingo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

hladina mohla byt vyse ale pokial viem toto byval problem len klasiky dieselu kde ked ti odislo cerpadlo nafta sla aj do leju....inak u hdi skor chyba servisaka,....

Share this post


Link to post
Share on other sites

príbeh pokračuje... auto zostalo na diaľnici stáť bez akéhokoľvek poruchového hlásenia a nedalo sa naštartovať. strávilo 5 dní v servise, údajne odišiel vstrekovač. :myslim zdá sa mi teraz po oprave, že trochu stratilo výkon - podľa servisákov si to ešte musí sadnúť :potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

k ty teplote, tak je to vcelku normalni, kdyz jedu jen tak, lazo plazo, tak to moc pres 70 nejde a kdyz jedu neco okolo 2000 - 2500 ot tak tech 77 - 80 stupnu. aby to slo na 90 tak musi bejt dost teplo a pustena klima... jinak kdyz je takhle a specham (az do 3500) tak to pomalu leze ke 100. Jenze to je tim (vcelku nestastnym) resenim 3 chladicu za sebou + olejem ve vodnim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.