Guest mriso

Výměna těsnění ventilů 306

24 posts in this topic

Zdarec. Muj Peugeot 306, 1,6XR, 07/1997 začal dost krutě baštit olej a to asi 1l na každých 2000 km. V Peugeotu mi řekli že to jsou zpuchřelý těsnění na ventilech a musí se při jejich výměně sundat i hlava. Máte s tím někdo nějakou zkušenost? Zajímalo by mě jaká je pravděpodobnost že by to mohlo bejt něco jinýho. Musí po sundání hlavy následovat nějaké nastavení chodu motoru přes počítač atd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S pravděpodobností, hraničící s jistotou, jsou to ty guferka. Tady u toho motoru je lepší sundat makovici, páč je to velmi jednoduché. Žádné nastavení po výměně není potřeba. Akorát u některých řídících systému se po odpojení baterie musí nastavit volnoběh. Není k tomu potřeba žádný přístroj, ani teď nevím, jestli je to potřeba u tohoto vozu. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale da se to udelat i bez sundani hlavy a tim padem usetris za tesneni a praci i kdyz jak rika hafity jde to hodne dobre a rychle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jojo, u většiny benz. Peugeotů (aspoň 8v) to jde bez sundání hlavy. Chce to ale někoho kdo už tohle dělal.

Peněžně jde především o práci (jak si to domluvíš) a gufera stojí nějakých 40kč x 8 = 320. Měly by se ještě vyměnit gufera vačky, to je 2x asi po stovce a těsnění víka cca 150kč.

Ušetří se spousta peněz - pokud by se hlava sundá tak by se měla nechat srovnat, nový šrouby, těsnění + výše uveděný.

Výhodou sundání je ale to, že se dají ventily čistit a vyměnit kdyby byl nějakej špatnej.

Jediný složitý na tom "nesundání hlavy" je, že se musí ventily uvolnit s pístama v horní úvrati tak aby ventil zapadl dovnitř co nejmíň.

Takže udělat 2 válce, otočit motorem (myslím ručně), udělat další dva.

Rovnou si nech opravit vůli ventilů hlavně pokud už ventily dost klapaly.

Neví někdo o návodu na netu jak správně pak načasovat ventily? Protože to kdybych uměl tak si to udělám sám.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bubakkaja

ale da se to udelat i bez sundani hlavy a tim padem usetris za tesneni a praci i kdyz jak rika hafity jde to hodne dobre a rychle

No jestli se jedná o motor řady XU, tam se hlava opravdu sundavat nemusí. Pokud je to motor řady TU, tak šrouby hlavy drží zároveň klaviaturu ventilových vahadel, kterou je potřeba sundat. U 306 to šacuju na TUčko s litinovým blokem, ale mohu se mýlit...:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, v tej 306-ke bude pravdepodobne motor TU5JP.

Ja by som sa priklanal k variante so zhodenim hlavy, pretoze casom (neviem kolko to ma najazdene) zacne na motore typu TU vytekat olej medzi blokom a hlavou - rozozerie sa tesnenie pod hlavou v oblasti mazacieho kanala do hlavy. Takze casom by sa aj tak musela zhodit hlava a vymenit tesnenie pod hlavou.

Ja mam motor 1.6i TU5JP a mam najazdene 184.000 km a uz mi vyteka olej medzi hlavou a blokom motora. A to nevravim o spotrebe oleja - az 1l na 1.000 km, ktora je tiez asi kvoli stvrdnutym gufierkam na ventiloch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ventily sa potom musia nastavit? tymi plieskami ci jak sa to robi, ta vola, ja som to robil len na fiate126 nevjem ci je to tak isto aj tu, mam ten isty problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

tam se steluji ventily normalne jak na š120 pecky maji myslim jen xu ale muzu se plest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, to je pravda. Sem si neuvědomil že XU je od 1.8 nahoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Jo, to je pravda. Sem si neuvědomil že XU je od 1.8 nahoru.

XU byly i 1,6 ve starších modelech - 205, 309, 405.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: dusang

Ano, v tej 306-ke bude pravdepodobne motor TU5JP.

Ja by som sa priklanal k variante so zhodenim hlavy, pretoze casom (neviem kolko to ma najazdene) zacne na motore typu TU vytekat olej medzi blokom a hlavou - rozozerie sa tesnenie pod hlavou v oblasti mazacieho kanala do hlavy. Takze casom by sa aj tak musela zhodit hlava a vymenit tesnenie pod hlavou.

Ja mam motor 1.6i TU5JP a mam najazdene 184.000 km a uz mi vyteka olej medzi hlavou a blokom motora. A to nevravim o spotrebe oleja - az 1l na 1.000 km, ktora je tiez asi kvoli stvrdnutym gufierkam na ventiloch.

jo to jsme na tom skoro podobně. Mam uplně stejnej motor jenom mam nalítáno už 220.000Km. Dík všem za jejich příspěvky a doufám že to budou ty guferka ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mriso: guferka jsem menil par dni zpatky, ty stare byly jak kamen, to s gumou nemelo nic spolecneho :bojim:bojim:bojim

Edit: takhle vypada nove :super;)

[upravil dne 23/5/2007 Pata]

Share this post


Link to post
Share on other sites

kaaamo pekna fotka, ja tam mam nejakych 120 tis mil, mozno bol uz raz pretoceny tachac lebo to jazdi ako s minimalne pol melonom, sa tesim na tje gufera, len som tu nenasiel na kolko sa dotahuje hlava a v akom poradi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bubakkaja

to budes mit na papiru pribalenem k tomu tesneni pod hlavu

No oni to tam všichni výrobci těsnění neuvádí. Když koupí třeba Goetze, tak to tam s největší pravděpodobností nebude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V prvom kroku sa srouby utiahnu na 20 Nm.

V druhom kroku sa srouby utiahnu o 120º.

V tretom kroku sa srouby utiahnu o 120º.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Původně zaslal: bubakkaja

to budes mit na papiru pribalenem k tomu tesneni pod hlavu

No oni to tam všichni výrobci těsnění neuvádí. Když koupí třeba Goetze, tak to tam s největší pravděpodobností nebude.

tak koupi victor reinz a tam to bude

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: dusang

V prvom kroku sa srouby utiahnu na 20 Nm.

V druhom kroku sa srouby utiahnu o 120º.

V tretom kroku sa srouby utiahnu o 120º.

tohle plati pro TU motory s litinovym blokem, TU s hlinikovym blokem se utahuji na 20Nm a 240º

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pata

Původně zaslal: dusang

V prvom kroku sa srouby utiahnu na 20 Nm.

V druhom kroku sa srouby utiahnu o 120º.

V tretom kroku sa srouby utiahnu o 120º.

tohle plati pro TU motory s litinovym blokem, TU s hlinikovym blokem se utahuji na 20Nm a 240º

Ano, ja som to pisal konkretne na motor TU5JP, aky ma mriso, a ten ma liatinovy blok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj je 1.6 `93, budem vyzerat asi ako blbec ale ako zistim tip motora? tu v anglicku su take papiere od auta ako ked dostanete vysvedcenie v prvej triede na zakladnej skole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.