Sign in to follow this  
Followers 0
LubošK

Je vyšší hlučnost LETNÍCH gum 205/55 R16 oproti ZIMNÍM 195/65 R15 skutečně dána jen jejich "nízkoprofilovostí"?

7 posts in this topic

Tak jsem včera jsem konečně přezul naší 307SW ze zimních GY UG7 195/65 R15 na "originál" letní Dunlop SP Sport 2000 205/55 R16 koupené s novou 307SW.

A opět (stejně jako při stejné příležitosti loni na jaře) jsem byl šokován, oč jsou ty "originál" LETNÍ Dunlopy hlučnější a méně komfortní, než mé oblíbené zimní GY UG7.

To, že jsou "nízkoprofilovější" letní gumy s rozměrem 205/55 R16 méně komfortní, než užší zimní gumy s rozměrem 195/65 R15, je zcela logické.

Avšak že by to, že jsou ZIMNÍ gumy jedné renomované značky o tolik tišší, než LETNÍ gumy jiné renomované značky dodané spolu s novým autem, mě přeci jen poněkud zaráží.

To jsou fakt ty "originál" Dunlopy SP2000 Sport 205/55 R16 skutečně takové šmejdy (čemuž by ostatně nasvědčovalo i to, že když jen trochu zaprší, začíná se naše 307SW s těmito gumami na D1 v důsledku aqupalaningu často chovat jako vznášedlo - což jsem s GY UG7 na 307SW ani s GY UG 7 či s jinými letními i zimními gumami Continental, Barum ani Matador na naší staré OI ještě nezažil)?

Nebo je to fakt jenom tou jejich vzhledově atraktivní "nízkoprofilostí" (která je však z hlediska jejich ceny i z hlediska dalších jizdních vlastností na českých cestách zcela na prd)?

Pokud by totiž tomu bylo skutečně tak, pak si po oježdění těch Dunlopek nechám i v létě raději na naše zimní "15" plecháče přezout nějaké pneu o rozměru 196/65 R15, než vrážet peníze do nějakých o poznání dražších 205/55 R16, a ty docela hezké "originál" lité 16" disky nechám raději hnít v garáži nebo je střelím někomu, kdo dává přednost "sportovnímu vzhledu" před praktičností a jízdním komfortem...

[upravil dne 17.5.07 LubošK]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozdíl ve výšce pneu není tak velký. Podle mně je to opravdu špatnou letní pneumatikou... SP2000 je základní řada pneu... zkus např.micheliny popř.continentaly... mám je a nemůžu si ztěžovat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezdím už třetí sezonu na Dunlop SP 1 Sport 205/60 R15 a max. spokojenost. asi jsi natrefil na horší kusy :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam letne gumy Dunlop SP Sport 2020 E 215/55 R16 Reinforced a som s nimi spokojny...Zatial ziadny problem:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

... šlo mi spíš o to, jestli kupovat disky další 205/55 R16, nebo ty poměrně atraktivně vyhlížející "origoš" lité disky raději prodat (máte někdo zájem?) a přezouvat na 15" plecháčích ze zimních na letní a zpět.

A to mj. i kvůli spotřebě, neboť to, že mi P307SW žere i při "letních" teplotách na letních Dunlopech SP 2000 Sport 205/55 R16 stejně nebo o maličko více, než na zimních GY UG7, těm Dunlopům zase až tak nevyčítám, neboť to je už holt zřejmě neodmyslitelná daň za širší gumy a jejich vyšší valivý odpor.

Mj. i proto tak uvažuji, zda má smysl jezdit v létě na 205/55 R16, když naše stříbrná P307 vypadá docela pěkně i na těch plecháčích s "origoš" Peugeot-kryty, které mi prodejce, od kterého jsem to auto na konci loňského ledna kupoval, na ty přikupované plecháče přilípnul jako dodatečný bonus k oné více než dvousettisícové slevě, kterou mi na to auto (nové, nejeté!) dal.

Zvláště když rozhodně nejsem žádný závodník, takže u P307 s jeho hodně tvrdým odpružením mi gumy 205/55 R16 připadají jako docela zbytečná frajeřinka - a to nejen kvůli nižšímu jízdnímu komfortu a vyšší ceně gum oproti 195/65 R15, ale také kvůli vyšší spotřebě a větší náchylnosti gum 205/55 R16 k aquaplanningu v důsledku jejich širšího profilu.

Jinak na letní gumy samozřejmě přezouvám bez ohledu na rozdíly v šířce profilu zimních a letních gum co možná nejdříve, jakmile průměrné venkovní teploty stabilněji přesahují oněch uváděných 5 - 10 Celsiusů. Jen letos jsem se k tomu dostal jaksi později, neboť na to pořád nějak nezbýval čas a navíc se už blížila další servisní prohlídka spojená s dlouho odkládanou garanční opravou výrobní vady v podobě šoupajícího se čumáku, takže jsem to nakonec vzal všechno při jednom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Větší hlučnost bude dána tím, že širší pneumatika má větší dosedací plochu tudíž větší valivý odpor, potažmo hluk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.