Butch

Brzdovy kotouc

32 posts in this topic

Zdravim, mam dneska zase den. Jedu takhle do brna a z niceho nic mi pri pribrzeni zacalo kneco klepat. Po prijezdu do nejblizi kryte garaze jsem sundal kolo a ejhle Prasknuty kotouc. Rad bych jenom znal duvod proc by tomu tak mohlo byt. Ze me ceka vymena kotoucu a desticek s tim jsem se uz smiril, ale jedna otazka je vecna PROC :o:o:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne to udelalo takhle pri ceste z Nemecka (dojel jsem to do cech).....:D

Nastesti jsem hned za hranicema nasel vrakac a hned byla výmena......

Mel jsem je uz hodne sjete a jak se vyhril tak prasknul.......(byl az fialovy.....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kde ti přesně prasklo? Už jsem to viděl uvalené mezi brzdovou plochou a tim středem.takže byly 2 díly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gvg:kotouče na 309-tku maj tuším tlouš?ku 10mm a když sem si je chtěl nechat u automechanika srazit,tak říkal že by to musel udělat asi o milimetr,že to je moc,že za to neručí a že si mám radši koupit nové.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzdové kotouče už jsem viděl prasklé různě. I radiálně - od středu kolmo až na okraj, i utržené od středu na ty dva díly (ten byl ale hodně zrezlý, takže spíš nejdřív urezl), i kotouč s vnitřním chlazením s probořenou plochou...

Jestli někdo víte min. tlouš?ky kotoučů, tak to sem kdyžtak napište, já to z hlavy nevím, každopádně u 309-ky to bude min. 8mm, méně určitě ne. Ale už jsem taky koupil auto, kde byly \"žiletky\" o tl. cca 3 mm, a destičky až na kov - nechápu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

u 405 je to asi takhle:

Přední brzdy

Průměr kotouče: 266,0 mm

Tlouš?ka kotouče:

Nový:

Plný kotouč: 10,0 mm

Kotouč s větráním: 20,4 mm

Minimální tlouš?ka:

Plný kotouč: 9,0 mm

Kotouč větraný: 18,0 mm

Maximální nerovnost kotouče: 0,07 mm

Minimální tlouš?ka brzdové destičky: 2,0 mm

Zadní bubnové brzdy

Vnitřní průměr:

Nový: 228,6 mm

Maximální průměr po opracování: 229,6 mm

Minimální tlouš?ka obložení brzdové čelisti: 1,0 mm

Zadní kotoučové brzdy

Průměr kotouče: 247,0 mm

Tlouš?ka kotouče:

Nový: 8,0 mm

Minimální tlouš?ka: 6,0 mm

Maximální nerovnost kotouče: 0,07 mm

Minimální tlouš?ka brzdové destičky: 2,0 mm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem to rovnou vymenil. Nove kotouce me vysli na 1400 (plne) Ferodo za auto-brzdy a desticky vysli na 800. Kotouc byl prasknuty od stredu k vnejsi strane na jednom miste. Kdybych ale pokracoval v brzdeni predpokladam ze by se driv ci pozdejc rozletel upne. Kotouc byl uz znacne opotrebovany a mel znacne vlnitou brzdici plochu. Vymenu jsem zvladl za nekolik minut a je to v cajku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butch: ceny temer stejne jako v Teplicich. V Kvkelly stoji plny kotouc 727,- a desticky 796,- kc vcetne dane.. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste k tem kotoucum: Ma cenu kdyz se rozhodnu pro nove koupit rovnou vrtane? - jsou lepsi jen pro to ze se lip chladi nebo taky vic vydrzi atd.? Proste jestli se to za ty prachy navic od obyc vyplati.

A pasnou ty vrtany kotouce (autobenex je myslim uvadi jako moznost k 1.6motoru na mou 1.4ku? - myslim tloustku, abych tam to kolo pak nasrouboval.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrtané ne! Pokud chceš něco lepšího, tak ber ty drážkované, nebo jestli trváš na dírách, tak vem takové, ve kterých jsou ty díry odlité při výrobě. Pokud totiž někdo vezme normální kotouč a vyvrtá do něj díry, tak tím oslabí materiál toho kotouče, okolo těch děr při vrtání vzniknou miniaturní prasklinky a pak se ten kotouč časem může roztrhnout.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mají ty drážkované kotouče nějaký vliv na sjetí destiček?

Typoval bych že je to dost záhul na desky, ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co mám zkušenost tak jsou supr kotouče od autoprimy QH, jsou jak děrovaný i drážkovaný. Pořídil jsem je kvůli tomu že sériový se mi hned zkroutily i když jsem je zajížděl asi 500km. Tyhle QH byly rovný i po 2 hodinový návštěvě na okruhu, a že se z nich kouřilo...:DDesky jsem dal závodní od Fri-Techu a brzdilo to opravdu hodně dobře a hlavně to nevadlo, ale výdrž tak 15tis km a cena dvounásobná. Ale já s tim blbnul na různých akcích, okruhy, vrchy a tak. Při normální jízdě bych typnul tak 30tis km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste drobna otazecka k tem brzdam, respektive k destickam - k cemu je kablik kterej vede \"mezi\" brzdove desticky? Teda spis dovnitr k te vnejsi desticce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.