Sign in to follow this  
Followers 0
chotemicak

Ještě se nikdy nezaply sahary 205 xrd

10 posts in this topic

Zdravím všechny zatím jsem s tím problém neměl ale je mi to divné. Auto mám asi rok a ještě nikdy jsem nenachytal sahary v chodu. Mám strach že až budu někde potřebovat chladit tak se nesepnou. Nevíte jak zjistím že jsou funkční? Nerad bych to uvařil: Díky za rady.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musí se nějak vyndat čidlo na chladiči a snad spojit kontakty. Ale nechci dělat chytrýho, na mým LOOKu to zkoušel mechanik, jelikož mi taky nespínaly i za toho největšího horka - ale čidlo bylo OK, prostě jen nebylo třeba.

Jinak u otcovo bejvalý 205 1,9 diesel serie COLOR LINE snad taky nikdy neseply. Nebo si to aspoň nepamatuju, a to jsem se s ní něco najezdil

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdyz najdes teplotni spinaci cidlo na chladici, tak pokud odpojis ten konektor a spojis kontakty 1 a 3 kouskem dratu, mela by se sahara rozbehnout, druha sahara by se mela rozbehnout pri dalsim propojeni kontaktu 2 a 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslim, ze je to normalni. Ja kdyz mel TD alfu, tak mi taky seply jen kdyz fouklo tesneni od hlavou

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mne sa zapina prvy stupen bezne.. teraz ked je teplo tak pomaly na kazdej krizovatke a aj pri jazde ked mu nakladam.. uz cca pri 78-80°C na teplomeri. druhy stupen sa este zatial nezapol nikdy

Share this post


Link to post
Share on other sites

205 1.8 XRD zvanou u nás doma Prcek mám 7 let, a taky jsem si až do loňska myslel, že sahary tam jsou jen na ozdobu. Neřešil jsem to. Leč loni v létě, jak byly ty strašný vedra, se mi je roztočit podařilo:

Šinu si to poklidně po mladoboleslavský dálnici cca 100 a kochám se. Dojel jsem autí, stříbrná fabka a v ní babka (rovněž stříbrovlasá). Nerad se dívám na stříbrný auta. Předjedu ji cca 110 a bába zešílela. Dupla na to a předjela zas ona mě. Mně by to nevadilo, ale můj Prcek 205 je děsně hrdej a tohle ho urazilo. Sám od sebe přidal plyn, dojel fábu s bábou, opět je předjel. Pak otevřel střechu, vystrčil mi ruku nahoru a oběma stříbrňačkám vesele zamával. Fábě zavyl motor a evidentně s pedálem na podlaze se zas řítila zezadu na Prcka. Načež si Prcek rovněž dal plyn až na podlahu, z vejfuku vykuckal pár briket, fábu s bábou zahalil do krycího kouře a když se tento rozplynul, obě čarodějnice už nikde nebyly. To si Prcek už uháhěl 150, bylo mu veselo a nechtěl ubrat. Nebránil jsem mu a s větrem ve vlasech jsem se opět kochal. Musím ale říct, že po interiéru se točily pěkné větrné víry, v té rychlosti.

No a kousek před Benátkami - cca po 25 kilometrech takovéhle jízdy s plynem na podlaze, otevřenou střechou a venkovní teplotou kus přes 30 stupňů, se to stalo. Na palubce se rozsvítilo světýlko, o kterém jsem byl přesvědčen, že tam není - takovej ten teploměr ve vodě. Trochu jsem ubral na 130, světýlko zhaslo. Zas přidal, rozsvítilo se. Zavřel jsem střechu, dobrý, začalo problikávat. Právě jsem míjel benátskou benzínku, tož jsem vyhupnul nahoru na parkoviště. A zatímco happy Prcek s vyplazeným jazykem vyhlížel stříbrňačky, já jsem otevřel haubnu pro vychlazení a co nevidím - SAHARY SE TOČÍ!

A poučení? Sahary na 205D sepnou, až když k tomu mají sakra dobrý důvod. Tak ať vás provází síla, 205-kaři! :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Garfield: moc krásnej příběh :potlesk:super

Ta moje 1,1 na tom byla podobně, ale za horka, co si pamatuju, tak nesepla. Jen jednou jsem nacouval do závěje a nemohl se vyhrabat ven. Na předních kolech řetězy a tak jsem se snažil auto z vybroušenýho důlku od předních kol prostě vyhopat stylem za jedna kupředu a hned zpátečka a zpět. Trvalo to nějakou dobu a pak najedou vrtulka sepla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tedy Garfielde, ty ale vyvádíš věci. Neznat tě, tak bych se snad zeptal, kolik ti je... :P Takhle závodit s plně zatíženou 205-kou ;)

Sahary mají u dieselu spustit na první stupeň v 89°C a na druhý tuším v 105°C. V praxi se mi nikdy nestalo, že by to po sepnutí prvního dolezlo byť ke stovce. Naopak u nefunkčního čidla a tedy bez funkční sahary se mi motor přehřál při poskakování v koloně u Letné poměrně brzy - signalizováno rozsvícením kontrolky přehřátí, následovalo okamžité odstavení auta do boční uličky, vypnutí motoru, a otravování Medvěda, jestli nemá doma kousek drátku nebo kacelářskou sponku, abych mohl kontakty na konektoru čidla propojit natvrdo, aby sahary běžely a já mohl odjet :) Funkci sahar tedy doporučuji zvlášť u těch nafťáků zkontrolovat - zajedno propojením kontaktů na konektoru, jestli se rozeběhnou, a za druhé i funkci samotného čidla na chladiči.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.