Sign in to follow this  
Followers 0
Steiner

zvlněné přední kotouče 306?

7 posts in this topic

Ahoj.

Mám P306 Break 2,0 HDI, r.v. 2000, tach. 110 tis. km poctivých.

Poslední dobou pozoruji, že při brzdění se vrací vibrace zpět do brzdového pedálu. Vibrace, resp. kmitání, jsou tím vyšší, čím rychleji jedu. Přestože jsem brzdy nikdy neuvařil a jezdím velmi slušně s lehkou nohou na brzdách, mám podezření na zvlněné brzdové kotouče... Zdá se mi, že se to dokonce časem pořád mírně zhoršuje a bylo by to i logické. Sundal jsem kola - kotouče jsou vizuálně i hmatem OK bez vln a rýh, přesto to asi nejsem schopen takto poznat... ? Myslím ale, že kotouče jsou pravděpodobně původní. Desky jsou původní, jsou slušný, nesjíždí se a já osobně jsem na nich najel 25 tis. km.

Jak se projevují zvlněné kotouče? Má někdo podobné zkušenosti? Slyšel jsem též něco o "vyžhavených" kotoučích, kdy nestejnoměrná adheze kotouče po obvodu k destičkám se projevuje právě takovým cukáním a vibracema

Uvítám vaše názory. Díky.

Ještě dotaz. Jak mám stlačit prasátko u zadních kotoučových brzd, abych mohl vložit nové brzdové destičky? U předních to vždy děláme truhlářskou svorkou. Tady není místo a není se kam a o co opřít... Díky taky za odpověď.

Jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites

musis tlacit a tocit zaroven. Pokud nemas pripravek, tak je to docela boj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zvlněné kotouče zatím nic moc odezva... :( Třeba se ještě nekdo připojí a poradí....

Takže. U zadního prasátka mám tlačit a točit zároveň. Na kterou stranu točit? To teda koukám, že u zadních brzd je nějakej závit na prasátku:roll Mám se ještě hodně co učit... Díky všem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můžu potvrdit, to budou zvlněné kotouče. Podobnou věc jsem měl na mazdě 626. Při silnějším brždění začal vibrovat pedál, později začalo vibrovat i auto a po ještě delší době se začalo od zadních brzd ozývat takové klepání při brždění, které měnilo intenzitu s rychlostí vozu.

Nechal jsem vyměnit zadní desky a zadní kotouče a bylo po problému.

Nevím ale jestli v tvém případě bude potřeba měnit i desky. Já už jsem je měl hodně opotřebované takže jsem to vzal naráz. Každopádně pokud se toho chceš zbavit tak nové kotouče určitě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud budeš dávat nové kotouče, tak dej i nové destičky, jelikož ty původní jsou "vytvarované" podle starých kotoučů a tak by ti to mohlo dělat neplechu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zvlnené kotúče sú preto lebo mohol byť použitý slabší materiál a ten po čase stratí svoju pevnosť na krátku dobu pri zahriatí a zmení svoju tvárnosť, proste sa pri určitej záťaži poddá a zmakne a tým pádom sa zvlní, voľným okom to nespoznáš musel by si to hodiť na odchylkomer a tam to veľmi dobre vidno (prax je taká že začne trepať pedálom brzdy), zadné neporadím neviem,

automaticky aj nové doštičky ako píše OK 406

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.