Sign in to follow this  
Followers 0
Medvěd

POZOR - nový manuál pro pořádání srazů

30 posts in this topic

Srazy - manuál

Vážení členové Peugeot - clubu.

Vyslyšeli jsme Vaše nářky typu "zase je ten sraz daleko a máme to přes půl republiky, proč není sraz někde poblíž??" a rozhodli jsme Vám vyjít vstříc a nabídnout řešení. Od roku 2008 bude možno uspořádat si velký sraz klubu s běžnou klubovou podporou (tzn. že klub přispěje nebo nechá vyrobit ceny do hodnoty 3000,- Kč pro první tři posádky) a to v lokalitě, kterou si vybere pořadatel, ale v předem specifikovaném termínu - trváme totiž na maximálně 4 podporovaných srazech ročně, a to Zimním klouzání (únor), jarním srazu (květen), letním srazu (červenec) a podzimním srazu (září). Pokud bude někdo chtít uspořádat sraz mimo tyto dané termíny, opravdu mu to nemůžeme zakázat, ale přijde nám kontraproduktivní, aby se ve finále konaly srazy každý měsíc, na které přijede 30 aut.

Jak by tedy mělo pořádání srazu???

Naše představa je asi taková - do konce srpna máte KDOKOLI čas vymyslet si program, prověřit možnosti ubytování a specifikaci termínu pro Zimní klouzání a Květnový sraz. Váš program potom 1.9.2007 vyvěsíme na internet a od 15. do 30. 9. by proběhlo hlasování členů Peugeot - clubu, který návrh srazu je oslovil (předpokládáme, že na každý termín bude NĚKOLIK návrhů, takže proběhne klasické výběrové řízení a zvítězí ten pořadatel, který bude mít na daný termín více hlasů). Od konce září do února je půl roku času, což je - podle nás - dostatečná doba na přípravu.

Povinnosti pořadatele:

a) zajistit a pravdivě informovat o ubytování a stravování účastníků srazu.

b) dodržet program, s kterým na pořádání srazu kandidoval

c) zajistit, aby veškeré platby od účastníků srazu probíhaly pouze přes klubový účet s tím, že pokladník povede jejich evidenci a zajistí též předání celé sumy organizátorovi nejpozději v den zahájení srazu (nebude - li výslovně uvedeno jinak, což podléhá schválení vedení klubu)

d) v případě, že organizátor srazu není schopen svůj program dodržet (rozumí se vzdá organizaci) a neoznámí to nejpozději tři měsíce před plánovaným zahájením srazu,bude mu fakturována pokuta ve výši 5000,- Kč

Abychom co nejvíce ochránili dobré jméno klubu a úroveň srazů klubem zaštiťovaných, budeme od nových pořadatelů vyžadovat spolupráci s vedením (nehodláme Vám do ničeho kecat a ani z povzdálí tahat za nitky, jen se chceme chránit před slibotechnami, pro které nic není a nebude problém až do doby, kdy nám 14 dní před srazem přestanou brát telefony, zmizí z fóra, internetu - pak to totiž bude problém hlavně klubu, proč si na sraz nedokázal pořadatele ohlídat).

Samozřejmě budeme rádi, když se kterýkoli z nových pořadatelů s jakýmkoli problémem obrátí na Ty, kdo už nějaký sraz pořádali - opravdu rádi Vám s čímkoli poradíme a v rámci možností i pomůžeme.

O červencovém a podzimním srazu proběhne uzávěrka kandidátek 31.12.2007, zveřejnění 1.1.2008, hlasování 15 . - 31. 1. 2008.

Věříme, že se přihlásí dostatek nové pořadatelské krve - samozřejmě se, pokud bude potřeba, nezříkáme jakékoli pomoci ze strany zkušenějších pořadatelů. Zatím nemáme vyřešeno jak postupovat, pokud by někdo ve výběrovém řízení zvítězil a nakonec z pořádání srazu na poslední chvilku vycouval - prostě Vám věříme a doufáme, že podobná situace ani nenastane.

Přejeme novým pořadatelským tvářím hodně odvahy a elánu a doufáme, že do našich srazů přinesete i nové nápady a že díky Vám poznáme i nové kouty naší krásné, malé zemičky.

[upravil dne 14/5/2007 Medvěd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upozorňuji jenom, že dohoda o pořádání srazu bude písemná a popíše zejména používání finančních prostředků. Ono vracet 100 lidem účastné. je jenom na poplatcích banky pár tisíc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovolte mi prosím, jako člověku, který již má s organizováním srazů nějaké zkušenosti reagovat na tento manuál – zejména k povinnostem pořadatele:

- k bodu b) – dodržet program slíbený půl roku předem je celkem síla – mnoho „dodavatelů“ ti slíbí v zimě i modré z nebe a v létě skutek utek. Není neobvyklé, že musíš měsíc před srazem hledat náhradu nebo že některý bod z programu bohužel úplně vypadne... Sám za sebe bych si nedovolil půl roku předem slíbit program do puntíku (nebavím se o nosných bodech srazu).

- k bodu c) – mnoho věcí je nutno před srazem zaplatit zálohově nebo kompletně předem. Na všech srazech, na kterých jsem se zatím organizačně podílel, byly peníze k dispozici předem. Nevím jak ostatní, ale já nejsem schopen z rodinného rozpočtu (byť jen na měsíc) uškudlit ani 5.000,- na takové zálohy a to se nebavím ani o riziku, že už ty peníze neuvidím (pokazí se počasí, lidi nepřijedou, musíš jim vrátit peníze – což jsou tvoje problémy a tvé dodavatele to prostě nemusí zajímat).

- k bodu d) – co když měsíc před srazem zkrachuje nebo se změní provozovatel zařízení kde je sraz domluvený (nebo ti nedodá služby, které slíbil,...) a co potom? Riskovat 5.000,- z rodinného rozpočtu? Děkuji, já ne. Tohle jsou prostě věci, které se běžně dějí.... Pokutu ano, ale jen pro případ úmyslné sabotáže srazu....

- k poznámce od Rebika – zatím dával vždy k dispozici svůj účet někdo s organizátorů (a jsou s tím pěkné starosti a mnoho večerů nad kalkulačkou) a dělal to vždy s tím rizikem, že v případě „pádu“ srazu zašle peníze lidem zpět a to na své náklady. Je to prostě risk, tak proč by jej nemohl podstoupit klub?? Opět se nebavím o úmyslné sabotáži srazu (bavím se o špatném počasí a jiných věcech, ketré neovlivníš a lidi budou chtít peníze zpět).

- obecně – organizace srazu není jen tak a stojí již tak rodinu pořadatele mnoho peněz (fatální účty za telefon, několik nádrží paliva než se vše objezdí a nachystá,...) a tyto peníze nikdy neuvidíš. Děláš to pro klub a pro členy a dostane se ti za to v tom lepším případě díků. Je potřeba si uvědomit, že pokud máš půl roku předem slíbit program, musíš vše obvolat a objezdit a dané termíny nejlépe zarezervovat (co kdyby tě náhodou zvolili?). Jak potom bude vypadat jméno klubu, když z 10 kandidátů jich 9 rezervace zruší? Opět nehledě k nákladům pro potenciálního pořadatele. Já osobně bych si bez pevné rezervace nedovolil něco někomu slíbit – a kor ne pod hrozbou pokuty...

Pokud jsem někoho snad nudil, tak se omlouvám, ale nějak mi to nedalo a trošku jsem se rozepsal. Organizace srazu není nic jednoduchého. Souhlasím se zavedením pravidel, ale v rozumné míře – je mnoho možných problémů, které by bylo vhodno předem prodiskutovat a vyřešit....

Každopádně všem novým pořadatelů přeji hodně štěstí a pevné nervy při pořádání srazů!

Share this post


Link to post
Share on other sites

co se tyka vraceni penez v pripade neucasti treba zrovna kvuli spatnemu pocasi, osobne nevidim problem v tom proste prihlasenym lidem nevracet plnou castku.

dela se to tak bezne u zajezdu, rezervaci hotelu, atd... a to, ze se clovek rozhodne nedorazit z jakehokoliv duvodu je jen jeho problem. jestli takhle na sraz neprijede jeden, dva lidi, proc ne. ale pokud by neprijelo treba pulka z ohlasenych lidi, jiste nikdo nemuze protestovat, ze se z jejich zaplacenych penez proste uhradi sluzby, ktere byly objednany (napr. rezervovane ubytovani) a vrati se pouze cast, nebo vubec nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobře, jako autor pravidel odpovím na Tvé otázky

ad b) je nám jasné, že NELZE půl roku předem vymyslet program, kterej 100% sedne, ale na rozdíl od ostatních savců jsme byli vybaveni dorozumívacím zařízením a věř, že když se budeš snažit svůj program dodržet, ale z nějakých Tebou neovlivnitelných příčin se něco v programu prostě nepodaří zajistit, nikdo Tě pranýřovat nebude. Pokud ale naslibuješ modré z nebe a 14 dnů před srazem zahlásíš: "Hele, kluci, nějak se to všechno se*e, já jdu od toho - pak právě takovým jsou určeny Ty "drastické" termíny jako pokuta a další sankce vyplývající ze smlouvy, kterou zmiňuje Řebík

ad c) to, že se vybírají peníze na jiný než klubový účet je takový malý šlendrián, který už se nám daří docela potlačovat (ono to totiž navenek nepůsobí moc hezky, když jedu na klubový sraz, ale peníze posílám Frantovi Vomáčkovi - už vůbec se nebavím o tom, že by dotyčný Franta Vomáčka prašule zkásnul a ztratil se). Co se týče zmiňovaných peněz potřebných na platby předem - v odůvodněných případech je možnost vydat z klubového účtu třeba zálohovou fakturu, kterou dotyčný vyúčtuje - V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ ALE ZÁLOHOVOU FAKTURU NEPOSKYTNEME PRVOPOŘADATELI!!!!!!!!

Co se týče počasí, SORRY, ale když jedeš s cestovkou na dovču a ona Ti proprší, vrátí Ti někdo byť 1% ze zaplacené ceny??? Myslím, že 98% lidí, kteří se na srazy hlásí jsou lidé soudní a pokud se opravdu zkazí počasí, jsou schopní se zabavit i v dešti a i když kvůli dešti bude třeba o něco chudší program, jsou ochotni se s tím vyrovnat. Takže já za sebe jsem kategoricky proti vracení peněz přihlášeným účastníkům (samozřejmě vyjímkou je náhlé onemocnění, úmtrí v rodině a podobné neoddiskutovatelné záležitosti, vždy však po dohodě s pořadatelem). To, že rosničkáři hlásí na weekend déšť a -10, pro mě prostě není důvod zrušení srazu a tudíž i účasti na něm.

ad d) pokud měsíc předem zkrachuje provozovatel - sorry, ale asi jsi špatně volil ubytování nebo jiné služby a bůhví jak by to vůbec dopadlo, kdyby nezkrachoval už předem - takže s tímhle rizikem pořadatele já prostě 100% souhlasím, proč by ho měl nést klub??? A pokud se Ti nepodaří tento výpadek nahradit, pak je pokuta v tom případě oprávněná.

[upravil dne 19/5/2007 Medvěd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, díky za odpovědi...

ad b) ok, vyřešeno, stačilo to napsat srozumitelněji...

ad c) pro nové pořadatele docela mazec - platit zálohy z vlastní kapsy (např. Vertex na zimním klouzání byl prvopořadatel - a to je to dlouholetý a známý člen klubu)... Už tak stojí pořádání srazu pořadatele dost peněz a úsilí. Naprosto nechápu, proč by měl platit zálohy za ostatní (už tak toho pro ně dělá dost)... Co se týká špatného počasí tak jsem to myslel spíše tak, že zarezervuješ celý areál pro 150 lidí a ono se ti jich přihlásí a zaplatí třeba jen 50... Co potom? Areál zaplatit musíš... Jinak souhlasím s Vvittym - vracet platyby mínus náklady....

ad d) i kdyby se ti podařilo sehnat alternativu tak asi nebude ve stejné lokalitě nebo ve stejné kvalitě. Nevím, jak by se líbilo účatníkům, že by jeli na sraz úplně jinam (např. místo Šebetova do Pohořelic). Pokuta v tomhle případě mi přijde hodně drsná a já osobně bych se bál toto riziko podstoupit. Již tak je vždy s organizací srazu mnoho nervů, tak proč další??? Zatím mi ta pravidla přijdou pouze tak, že klub odmítá nést jakákoliv rizika a řešit jakékoliv případné problémy a hodlá pouze slíznout smetánku po srazu... Myslím si, že v ojedinělých případech mohou nastat i oprávněné situace pro zrušení srazu (přijde mi to jako přirozené riziko pořádání čehokoliv), tak proč by to měl celé zaplatit chudák organizátor a ještě navíc zacálovat pokutu???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad a/ kdo byl na ochozi, tak vi ze tohle muze byt ponekud problem... protoze ten odrihost co vlastni tamni kemp nasliboval neco uplne jineho, nez potom prinesl na stul. i presto byl sraz super, jen upozornuji ze tady muze byt problem tohoto druhu, a pokud poradatel v danem kempu jeste nic neporadal nebo tam pravidelne nejezdi na vetsi akce, muze slib a realita vypadat uplne jinak.

ad c/ souhlasim jednoznacne aby penize sly pres klubovy ucet. ale co se tyka zalohovych plateb, myslim ze by tu mela byt moznost provest napriklad zalohovou platbu na ubytovani provozovateli kempu. a to nejen u poradatelu jiz proflaknutych srazu, ale i prvoporadatelu. zejmena v pripade, ze se jedna o dlouhodobe aktivni cleny klubu.

pokud tohle bude zariznuto, hrozi realne riziko ze se srazy budou konat pouze v "jiz proverenych" mistech a casem zajdou na nezajem lidi. zatim sice napriklad pocty ucastniku srazu na sebetove rostou, ale ja osobne zacinam vazne zvazovat, jestli je tu perspektiva do budoucna na tomtez miste.

TOTO NENI VYHRADA VUCI ORGANIZATORUM SRAZU V SEBETOVE A JEJICH USILI!!!

ale co si budeme povidat, tento sraz je jiz ctvrty na tomtez miste, v podstate nedaleko se poradaji dalsi srazy (napriklad orientak se obcas prekryval i s jinymi srazy...) a dana lokalita se stava prilis znamou. Takze jedine srazy, ktere byly spojene s prozkoumavanim novych lokalit byly klouzani a jarni srazy (krivoklat, ochoz). Osobne preferuji vetsi rozmanitost mist konani srazu, aby se z toho nestal stereotyp - na jare na Krivoklat, v lete na Sebetov, podzim Kostelec a zima Krkonose trebas. Nase zem neni prece tak mala, aby se nenaslo dostatek jinych, zajimavych lokalit.

Chapu, ze se klub snazi branit svoje jmeno a nechce jit do prilis rizikovych akci, na druhou stranu je potreba dat na druhou stranu i co vlastne klub jako takovy prinasi poradateli srazu dle navrzenych podminek nahore?

Krome prispevku na ceny (ne ze bych to zavrhoval, ale pri ucasti 100 lidi je to 30 korun zapisneho....) a jmena klubu (tj vicemene moznosti inzerovat sraz jako oficialni) to neni nic, v podstate odmita jakekoliv riziko nechat na sobe.

Je potreba si uvedomit, ze organizatori nedelaji srazy kvuli vlastnimu egu (aspon doposud ne) a ani kvuli jmenu klubu, ale hlavne pro cleny, kteri tam prijedou.

Cekal bych proste vetsi podporu ze strany vedeni. Ale treba se mylim a nevidim vsechny souvislosti atd....

Z toho co jsem napsal vyplyva i jedna otazka na organizatory jiz probehlych srazu - byly byste za zde uvedenych podminek schopni (a ochotni) udelat sraz jako prvoporadatele, tj. bez zaloh atd?

ad d/ sorry, ale rekni mi, jak poznas ze provozovatel, ktereho v zime nasmlouvas na jare neskonci? treba proto ze mu nevyjde zimni sezona a proste uz nebude mit na dalsi provoz? nebo ze neskonci z jineho duvodu... takovych firem znam na vysocine vic, ktere presto ze samy nebyly problemove proste skoncili, kdyz jim klienti nezaplatili a oni nemeli na provoz diky tomu, i kdyz meli kvalitni sluzby...

no, snad ten muj roman dava aspon trosku smysl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

neco jineho je samozrejme umyslna sabotaz srazu, tj. sliby cehokoliv a nakonec nezvedani telefonu, tam je tvrdy zakrok na miste. ale je potreba mit pravidla udelana tak, aby umoznovaly i toleranci, ovsem ne zpusobem "dobre, rozhodneme o vyjimce". potom to bude jako vetsina pravidel v teto zemi, ktera v podstate nikdo nedodrzuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad b) jsem rád, že jsme se pochopili

ad c) Ano, Vertex BYL prvopořadatel klouzání a zálohy NEPOTŘEBOVAL (a protože komunikoval s vedením, dala by se třeba i v jeho případě ta zálohová faktura schválit - povšimni si, prosím, oné věty v závorce - (nebude - li výslovně uvedeno jinak, což podléhá schválení vedení klubu))

ALE NA ROVINU, POŘÁDAL JSEM NĚKOLIK SRAZů A NIKDY MĚ ŽÁDNÁ ZÁLOHOVKA ANI NENAPADLA!!!!!!!!

To, že zarezervuješ celý areál, ale nepodaří se Ti ho naplnit je PŘECE především problém pořadatele a je též čistě JEHO záležitost, jak to má s provozovatelem dohodnuté (já třeba vždycky mluvím o tom, že by mohlo přijet tolik a tolik lidí, ale konečný počet ŽE UPŘESNÍM třeba 14 dnů před akcí - A NIKDY JSEM S TÍM NEMĚL SEBEMENŠÍ PROBLÉM)

Z tohoto důvodu bude ještě do pravidel pořádání srazu doplněna větička, že poslední zaregistrovaná platba musí přijít na účet nejpozději 14 dnů před počátkem srazu - pozdější platby jedině po dohodě s pořadatelem

ad d) sorry, za tím si opravdu stojím, zase tak často tu firmy nekrachujou a pokud bys chtěl hnát 150 lidí do podniku, kterej je před krachem, pak se všema důsledkama (ale pokud pořadatel bude komunikovat s vedením, určitě se nám společně povede v případě, že by nastal tak rychlý a nepředpokládaný krach, najít jiné vhodné řešení - vše je prostě o komunikaci)

Co se týče smetánky, kterou chceme v klubu slíznout, to se mě (a troufám si mluvit i za zbytek vedení) možná i trochu dotklo - můžeš to nějak blíž specifikovat??? Myslím si, že tato pravidla by právě měla určovat, jaké srazy bude klub podporovat (prostorem na webu, příspěvkem - eventuelně nákupem cen, evidencí poplatků, atd.), všude bude samozřejmě uváděn organizátor, tj. ten člověk, kterej má celý sraz na triku - takže mi, prosím, vysvětli, o jakou smetánku jde!

"Chudák" organizátor si holt musí rozmyslet, jestli je schopen všechny své sliby spojené s organizací srazu dodržet - pokud ANO, pak nevidím důvod, proč by se měl sraz rušit (mluvím o době těsně před srazem, kdy jsou od lidí třeba už vybrané peníze a kdy už my nebudeme schopní zorganizovat alternativu)

pokud NE, pak ať si to raději ještě rozmyslí - ono totiž pozvat někam 150 lidí je sakra zodpovědnost

[upravil dne 20/5/2007 Medvěd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vvitty, děkuji za podporu, přesně takhle jsem to myslel! A ke tvé otázce na organizátory - já bych se bál (a asi bych do toho nešel) udělat za těchto podmínek sraz i jako profláknutý organizátor...

Off topic - Jinak souhlasím s názorem ohledně rozmanitosti naší vlasti a snad se nám letos podaří udělat Šeb tak trochu jinak a jinde (aby se to nekrylo s dosavadním územím)... Jen využijeme profláklé ubytovací zařízení...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vvitty

ad a/ kdo byl na ochozi, tak vi ze tohle muze byt ponekud problem... protoze ten odrihost co vlastni tamni kemp nasliboval neco uplne jineho, nez potom prinesl na stul. i presto byl sraz super, jen upozornuji ze tady muze byt problem tohoto druhu, a pokud poradatel v danem kempu jeste nic neporadal nebo tam pravidelne nejezdi na vetsi akce, muze slib a realita vypadat uplne jinak.

Už jsme s Jirkou probírali a nakonec jsme se pochopili - prostě někdy se vše 100% dodržet nedá a všichni víme, o čem to je

ad c/ souhlasim jednoznacne aby penize sly pres klubovy ucet. ale co se tyka zalohovych plateb, myslim ze by tu mela byt moznost provest napriklad zalohovou platbu na ubytovani provozovateli kempu. a to nejen u poradatelu jiz proflaknutych srazu, ale i prvoporadatelu. zejmena v pripade, ze se jedna o dlouhodobe aktivni cleny klubu - toto se ukrývá pod závorkou (nebude - li výslovně uvedeno jinak, což podléhá schválení vedení klubu).

pokud tohle bude zariznuto, hrozi realne riziko ze se srazy budou konat pouze v "jiz proverenych" mistech a casem zajdou na nezajem lidi. zatim sice napriklad pocty ucastniku srazu na sebetove rostou, ale ja osobne zacinam vazne zvazovat, jestli je tu perspektiva do budoucna na tomtez miste.

TOTO NENI VYHRADA VUCI ORGANIZATORUM SRAZU V SEBETOVE A JEJICH USILI!!!

ale co si budeme povidat, tento sraz je jiz ctvrty na tomtez miste, v podstate nedaleko se poradaji dalsi srazy (napriklad orientak se obcas prekryval i s jinymi srazy...) a dana lokalita se stava prilis znamou. Takze jedine srazy, ktere byly spojene s prozkoumavanim novych lokalit byly klouzani a jarni srazy (krivoklat, ochoz). Osobne preferuji vetsi rozmanitost mist konani srazu, aby se z toho nestal stereotyp - na jare na Krivoklat, v lete na Sebetov, podzim Kostelec a zima Krkonose trebas. Nase zem neni prece tak mala, aby se nenaslo dostatek jinych, zajimavych lokalit.

Právě z tohoto důvodu vznikl celý manuál - jako stanovení pravidel pro možnost uspořádat sraz v nových částech naší republiky - též jsem na vážkách, zda by měl smysl ještě příští rok sraz v Červeném Kostelci

Chapu, ze se klub snazi branit svoje jmeno a nechce jit do prilis rizikovych akci, na druhou stranu je potreba dat na druhou stranu i co vlastne klub jako takovy prinasi poradateli srazu dle navrzenych podminek nahore?

Krome prispevku na ceny (ne ze bych to zavrhoval, ale pri ucasti 100 lidi je to 30 korun zapisneho....) a jmena klubu (tj vicemene moznosti inzerovat sraz jako oficialni) to neni nic, v podstate odmita jakekoliv riziko nechat na sobe.

Je potreba si uvedomit, ze organizatori nedelaji srazy kvuli vlastnimu egu (aspon doposud ne) a ani kvuli jmenu klubu, ale hlavne pro cleny, kteri tam prijedou.

Cekal bych proste vetsi podporu ze strany vedeni. Ale treba se mylim a nevidim vsechny souvislosti atd....

(ptám se, co přinášel doposud a odpovídám - zcela totéž!!! Mám tedy druhý dotaz - co by jako měl ještě přinášet jiného??? A kromě výše uvedeného doplněného o nějaké zvýhodnění řádných členů (nad tím momentálně přemýšlíme, proto o něm není oficiálně žádná zmínka) mě nic nenapadlo

Z toho co jsem napsal vyplyva i jedna otazka na organizatory jiz probehlych srazu - byly byste za zde uvedenych podminek schopni (a ochotni) udelat sraz jako prvoporadatele, tj. bez zaloh atd?

Já bez problému ANO - ale jiná odpověď se ode mě ani nečeká

ad d/ sorry, ale rekni mi, jak poznas ze provozovatel, ktereho v zime nasmlouvas na jare neskonci? treba proto ze mu nevyjde zimni sezona a proste uz nebude mit na dalsi provoz? nebo ze neskonci z jineho duvodu... takovych firem znam na vysocine vic, ktere presto ze samy nebyly problemove proste skoncili, kdyz jim klienti nezaplatili a oni nemeli na provoz diky tomu, i kdyz meli kvalitni sluzby...

Dobře, sice si nemyslím, že kvalitní podnik by mohl zkrachovat díky jedné nepovedené sezóně, ale vše se dá řešit, když pořadatel komunikuje

no, snad ten muj roman dava aspon trosku smysl...

Tučné vpisky jsou ode mě

Medvěd

[upravil dne 20/5/2007 Medvěd]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no uvidime, nic nebrani to zkusit s novymi pravidly a v pripade nedostatku zajmu ze stran novych poradatelu uvazovat nad tim, proc se tak deje. jen jsem chtel upozornit na to, ze klub vyrazne zprisnuje pravidla a moznosti, aniz naopak nabizi neco navic oproti stavajicimu stavu. treba se pletu a zajemcu o organizovani srazu bude dost a dost ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebudu reagovat konkrétně na dílčí připomínky, ale napíšu natvrdo, co si myslím.

Pořádání srazů je věc úžasná a často nedoceněná. Nicméně od organizátora vyžaduje samostatnost, odpovědnost a jisté finanční zázemí. Nikde není napsáno, že má někdo sraz dotovat, naopak, věnuje tomu dost času a prostředků a mělo by tomu odpovídat i finanční ohodnocení, nejenom dobrý pocit a plácání po zádech.

Takže by měl každý pořadatel zavést platby za účast v řádech dvou tří stovek a odlišit výši podle řádného členství, aby bylo zřejmé, že to se vyplácí. Klub nemůže srazy dotovat ani hradit pořadatelům ztráty, je spousta členů, co platí příspěvek a na srazy nejedou, prostě využívají jiné služby klubu. Myslím, že ceny za 3tKč + věcné ceny od sponzorů jsou adekvátní. Pořadatel má prostor v provizi za ubytování, jídlo atd. a měl by to využít, každý zprostředkovatel co někam nažene 150 lidí to proste udělá.

K tomu se samozřejmě můžeme bavit, užít si lepší organizaci, služby atd., ale nedělejme z toho morální záležitost, jde prostě o nákup služeb a zážitků. Mimochodem vyprávěl jsem o orienťáku a kempu a prasátku v Šebetově kamarádáům z Brna, co hledají každý rok originální firemní akci a ptali se vážně, zda bychom to za 100tKč nezorganizovali...

Možná mě zase spousta lidí zkritizuje, ale spokojený organizátor je dvakrát efektivnější. Jasně možná poprve přijede o pár lidi míň, ale za co lidi obvykle vyhazujou takovéhle částky?? Jeden nájezd do KFC?

A proč klub spolupráci formalizuje? Protože až někdo něco naslibuje s ono to nebude a klubové peníze v čudu, budeme tu dva roky poslouchat, jak jsme to měli vědět. Jak jinak otevřít pořádání pro další neotřelé?

Ještě mi řekněte, kdo byl fakticky ze strany Medvěda či dalších členů někdy odmítnut s pomocí?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mno já si myslím, že se tu čepejříte všichni zbytečně....sraz tak jako tak nikdy nepořádá úplný nováček. Dlouholetý/aktivní člen klubu zase ví, jaké jsou s tím spojené starosti/radosti. Dobře, že existuje jakýsi "kodex" - pravidla "jak se to má". Zádrhle se dají VŽDYCKY vyřešit a pokusy o záměrné poškozování členů i klubu samotného by to mělo pomoct eliminovat. Myslím, že se tu známe docela dobře a taky se zatím nestalo, že by sraz pořádal nějaký malomyslný pomatenec, co naslibuje nesplnitelné. Zároveň nemám pocit, že by tu někdo chtěl´srazy sypat jak na běžícím pásu, aby měl na čem rejžovat. Ale pokud si někdo vymyslí sraz za 3k a členové budou ochotní tam jet, klidně. Bylo by super, aby náklady na sraz určitě nikdy nešly z kapsy organizátora, aby to pokrylo i jeho vedlejší výdaje (benzín, telefony), aby pak skvělý sraz neskončil nervovým zhroucením organizátora včetně dluhu 5k na účtu....to už by do toho nikdy znovu nešel.

Prostě... make peace, not war ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslední dobou nemám moc času na net, ale toto vlákno navštěvuji pravidelně. Moc nechápu proč vznikají obavy? Prostě se nastavila určitá pravidla pro pořádání srazů. Co se týče financování, do kterého jsem měl tu možnost nahlédnout doposud,tak to vždy proběhlo způsobem....příprava srazu, samotný sraz a vyúčtování. Pamatuji i že právě ze špatného vyúčtování zde ze dvou srazů i padly hlavy. Na jednu stranu chci říci, že club není charita a na druhou, jsme přece lidi a když je nejhůř, tak se vždy nějak dohodneme. V žádném případě nechci aby se ze srazů stala holírna, ale aby ani nebyly pro organizátory prodělečné. Dobře toto nastínil Rebik....sice to nekde zní dost tvrdě, ale je to realita a dnešní život.

Co se týče třeba záloh na nějaké to zařízení nebo kemp, tak je to potřeba ošetřit smluvně. Chápu že majitel chce mít nějakou garanci, ale nejsem si jist, že jakoukoliv částku jen tak perhuba schválí revizní komise.

Děkuji Medvědovi, že toto dal dohromady a tím i nastavil nějaká pravidla. Já v tom osobně nevidím žádný problém.:super

Přeji všem novým i těm co mají nějaký ten srázek za sebou zdaru a štěstí.....hlavně aby vždy vyšlo pěkné počasí a sešla se dobrá parta lidí....

Share this post


Link to post
Share on other sites

mno, mate to pekny kluci :)

S poradanim srazu mam trosku zkusenosti, zatim se dvouma, a bylo te bez aut:

http://berkoff.chlumec.net/thumbnails.php?album=58

Jinac premyslam, ze bych se pridal, ubytovani v hotelu, pokud by to lidem nevadilo, nevim no, ale zase mam dobre vztahy s majitelem = dobra cena, je to u nas v Chlumci, parkoviste pro cca 20 - 40 aut primo tam, ale mam problem s tim, kudy vest nejake ty jizdy, tady by to byl spis orientak, pac mame kouek novou dalnici, a je dost tezky ji najit, protoze chybi cedule :)

kazdopadne skusim, a uvidim :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak tak koukám, a čtu to tady, opustil jsem P-C a pořadatelské řady včas :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Náhodou jsem narazil na tohle vlákno, protože nějak nemám čas na fórum. Na úvodní stránce P-C jsem už napsal, že pravidla vítám. Pokud jsou přesně definované podmínky, vždy se lépe pracuje. I když jsou mnohdy nevýhodné. Jejich kritiky nechápu, protože pravidla jsou v podstatě ušita na míru klubovým srazům a jen se snaží dát drobný návod pro nové organizátory (ne k programu, ale k tomu, jak má být sraz organizačně zajištěn).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidím, že to chápeme podobně a jsem tomu rád

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.