Staňa

405 sri

21 posts in this topic

Vlastním 405 sri r.v.1988 mám problém s kolísajícími otáčkami.Při nastartování chladného motoru otáčky vyskočí na 3000 potom klesnou na 1000 když motor chcípnu a znovu nastartuji otáčky znovu na 3000 potom pokud nepřidám plyn ta to chcípne.Při volnoběhu se otáčky pořád houpou.Jinak čtyřistapětka OK.:potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Typnul bych to na váhu vzduchu nebo volnoběžnej ventil:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mefisto86

Typnul bych to na váhu vzduchu nebo volnoběžnej ventil:super

Prosím o vysvětlení proč se to stává jen při studeném motoru a ne pořádběhem další jízdy??Po zahřátí otáčky nekolísají.Mám podobný problém u obyč 405 GL 1,6

Share this post


Link to post
Share on other sites

cau vahu to ma mam taky sri,zkus si ji od nekoho pujcit a prohodit jia potom uvidis,nebo zajdi na diagnostiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jestli je to motor DFZ(77kw) tak bych typoval spinač chodu naprazdno(je umistenej na klapce) nebo ten prutokoměr.Motory 1,9-DFZ,D6A a DKZ volnoběžnej ventil nemají,krokáč taky ne,tohle je MPI.Naschal bych zkusil odporovy teplotní čidlo proměřit.....:myslim:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

predpokladal jsem teda, ze v 88 tam byl jednobod, ale je mozny, ze si to pletu s GRI, zkus zjistit kod motoru.

Po zahrati to dela co? Taky houpou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám takovej divnej pocit, že 1,9 se dělaly jen s vícebodem....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Hafity

Mám takovej divnej pocit, že 1,9 se dělaly jen s vícebodem....

tak to mas spatnej pocit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo! Se omlouvám! Vloudička sen chybyla! Fenix 1B byl na 1,9 jediný systém s jednobodem. Teda aspoň tak praví Vivid Automotive...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to čtyřbodové vstřikování Bosch Jetronic a váhu vzduchu tomá. Jinak díky za rady. Staňa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám takovej pocit, že by u toho měli jít vyblikat chybový kódy:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

A já myslel, že to kolísání otáček u starých SRiček je normální.. :D:cool::P

Když jsem to koupil, tak držely volnoběžné otáčky tak na 1800ot/min. Protože je někdo zvedl jen šroubkem na doraz škrtící klapy, volnoběh nespínal vůbec, elektronika si tedy myslela, že je pořád přidaný plyn (nefungoval ani sytič a se zimným motorem se nešlo pořádně rozjet..) Po čase začaly otáčky úplně šílet, po nastartovaní to vždy vyběhlo na 3tis, spadlo na 1tis, vyskočilo na 3tis, a zase spadlo na 1tis (to vše během dvou sekund) a pořád dokola - tohle dělá, když se ti do sání dostavá někudy vzduch, nebo pokud máš nefunkční váhu vzduchu (já měl vychozenou škrtící klapu, i když byla zavřená, tak kolem byly 1mm mezery :D Navíc jsem měl úplně zoxidovanou váhu vzduchu, ani se nehla.. Stačilo vyčistit a namazat..) Po několikátém rozdělání motoru jsem tyhle mušky vychytal a motor po nastartování drží 1500ot/min, po minutě klesne na necelý 1tis a drží je v pohodě, nestane se, že by chcípl.. Takže v první řadě zkontroluj, jestli máš dobře seřízený spínač na škrtící klapě - po přidání plynu musí slyšitelně cvaknout, když tak ho zezadu povol a pootoč.. Zadruhé dotáhni a zkontroluj všechny hadice co vedou do sání, jestli si to někde nepřisává, třeba problematická u mě byla ta, co vede do parohu sání, tenká co vede do sání od regulátoru tlaku paliva a poslední od nálevky oleje na odvětrání a vlastně ještě ta tenká, co vede od nálevky oleje do škrtící klapy.. Takže u mě všechny :D časem ztrouchniví a vyloženě se rozsypávájí v ruce.. A nejvíce mě zlobila hadička, která jde z klpay sání do podtlakového regulátoru předstihu, tu jsem měnil snad 4x !!! Teď tam mám silikonovou a konečně je klid, ostatní vždy praskly a přisávaly vzduch..

Share this post


Link to post
Share on other sites

C.J.: Tak koukám, že ta váha vzduchu je stejná všude :D;) Hlavně, že už je to good.

Jinak bych taky začal těma podtlakama a váhou vzduchu, je to nejmíň náročný na peněženku a hotovka za chvíli :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spínač škrtící klapky cvaká,váha vzduchu se taky hýbe a hadičku k podtlakovému regulátoru jsem už taky nedávno měnil. Skusím ještě překontrolovat ostatní hadice.:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Předpokládám že svíčky máš dobré a nemáš Brisk :D Na ty to nejen kolísalo, ale i cukalo do 2tis ot/min.. Na Bosh jede úplně jinak... Pak ještě zbývá proměřit kabely a fajfky ke svíčkám, a pokud ani tam není nic neobvyklého, tak spíše konstatovat, že to kolísání je normální.. :roker Jinak se můžeš pustit do finančních sebevražd jako výměna či čistění vstřiků, diagnostika, výměna teplotních čidel.. :roll Mi stačí že to jede a že nežere i trávu kolem cesty..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: C.J.

Mi stačí že to jede a že nežere i trávu kolem cesty..

C.J: tys delal prestavbu na TD? :myslim:myslim:myslim :mrk:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Pata

Původně zaslal: C.J.

Mi stačí že to jede a že nežere i trávu kolem cesty..

C.J: tys delal prestavbu na TD? :myslim:myslim:myslim :mrk:D:D:D

:D Skoro.. Spotřeba pod 9l /100km a ve městě, to je proti původním 13l pěkný rozdíl :super:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.