Marty

Go motoru - cena

25 posts in this topic

Víš co se myslí GO motoru?úplně vše nové.

lepší koupit starší kousek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Úplná poctivá GO motoru??? >50tis...

Pokud není totálně v háji, vešel by ses i do 30tis :)

Jak psal Tomson, radši si sežeň nějaký starší dobrý. 1,8D se dá koupit cca od 5tis výš, běžná cena je 8-10tis - za dobrý kousek.

Rozhodně si jej při koupi nech předvést v chodu (je možné nastartovat i agregát vyndaný z auta, stačí připojit el. ke chcípáku, naftu, a ručně nažhavit)! Docela výhoda je, pokud tě prodávající nechá změřit tlaky.

Jinak do toho můžeš koupit klidně i 1,9D, např. ze 309-ky, napohled jsou stejné, a když přendáš štítky, nikdo nemá šanci nic poznat ( a o chlup líp to pojede :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

No hlavním problémem u toho motoru jsou velké uniky oleje.Je to od 2000km/1l do 400 km/1l.Pak už to asi celkem zřetelně objevuje olej ve filtru na vzduch:-(,tak jsem přemýšlel jak to řešit....jinak díky za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej ve vzduchovém filtru je věc normální, ba je to tak schválně. Jen nesmí v oleji úplně plavat...

Já to řeším tak, že u motoru držím olej na spodní rysce, on toho oleje pak do sání nehází tolik. Zkus to taky tak, jestli se to zlepší.

Pokud to bude žrát olej stejně, znamená to buď gufera ventilů, a nebo stírací kroužky.

Co do toho jeleš za olej? Pokud je ten motor jinak v pohodě - dobře startuje a jede - moc bych to neřešil. Prostě bych do něj seknul nějaký levný minerál (do motorů, které žerou olej, doporučuju Mogul Diesel cca 70,-/litr, beztak je to v podstatě to, co má tenhle motor předepsáno...), a občas doléval. Případně udělal ty gufera ventilů, na to se nemusí sundavat hlava, ale do ničeho většího bych se nepouštěl, podle mě to nemá cenu...

Pokud by ses rozhodl jít do jiného motoru, možná časem budu mít jeden k dispozici, 1,9D, teď je ve 405-ce, možno předvést, svézt se, mám u něj změřené tlaky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie: hele jak vymenit ty gufera na nventilech bez sundani hlavy? Dyt se prece musi vyndat ty pulmesicky, aby ses dostal k tomu guferu :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voštík: hele, já nevim, já to nedělal. Je na to nějakej fígl, viděl jsem akorát maníka na dílně, jak se v tom š?oural, a na dotaz co dělá, odpověděl že tohle. A že se ta hlava sundavat nemusí... Jestli jsem si stačil dobře všimnout, nastavil si píst do horní úvratě, a ventily si prostě opřel o něj, ale co všechno při tom rozebral, po mě vědět nechtěj...

Na mým autě je měnit nepotřebuju, a i kdyby, poslední dobou se mi tak nic nechce na autech dělat, že bych to spíš stejně asi dal Valdovi do servisu... Toho se vlastně i můžu zeptat, na ten postup, estli jej bude ochotnej prozradit. A nebo, tu mám ve sklepě ještě starou hlavu z 1,6i, tak to někdy můžu vyzkoumat na ní - ale to kdyžtak až za hoooodně dlouho.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie: takze podle tebe kdyz motor slape, ale na druhou stranu si zere olej, tak je lepsi jen dolivat a nepoustet se do akci typu vymena krouzku....atd ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

xVlasta: jak co. Ty gufera klidně, to je relativně drobnost. Ale já osobně bych se nepouštěl do ničeho, u čeho je třeba sundat hlavu. Jen se schválně někde poptej, zač ti překroužkujou diesela - pokud to má k něčemu vypadat, bude to o dost víc jak 10tis - a to radši budu dolívat...

Např. na opravu TD motoru - kroužky + klepající ojnice - mi solidní servis (můj známý) řekl 30tis. Když jsem se nad tím podivil, zeptal se mě: chceš ten motor OPRAVIT, a nebo jen NAMASKOVAT?

U benzínu to není až taková krize, ale u diesela je prostě třeba dělat to pořádně. Znám sice dost lidí, kteří doma ze zbytků sestavujou tyhle 1,8D, 1,9D motory, bez toho, že by třeba jen nechali srovnat hlavu... ale já bych si takovej motor do auta nedal. (No, na druhou stranu jsem ale rád, když ti lidé ode mě kupují ty zbytky :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie: no ja mam teda benzin, ale olej si to vezme (podle stylu jizdy...) Jen se mi ted honi hlavou jestli mam jit vymeny krouzku nebo s tim jezdit a dolivat a hlidat olej...(investice jsou potreba i do jinych mist...:D)

Share this post


Link to post
Share on other sites

xVlasta: no, a kolik si to vezme oleje, \"podle stylu jízdy\"? Když se na to šlape, každý motor si vezme víc oleje...

A co ty gufera, ty máš udělané?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie: Ne gufera nemam vymenene, byl jsem zmerit tlaky a diagnoza - vymena krouzku...:(

No dolejvam tak 1 l - 1 000 km normalni jizda

Kdyz auto honim jsem schopny cca 400 km - 1 l

Unik oleje neni nikde ...... :mad:

Filtr je taky celkem v pohode.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Litr na 1000 km už je dost. No, nevím, co v tuhle chvíli poradit, chce to holt probrat se \"svým\" mechanikem, aby se vyjádřil o ceně, a pak si sám zvážit, jestli to má smysl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie: zeptam se takhle..... ma nejaky negativni vliv na zivotnost motoru (popr. funkcnost) krome spotreby oleje ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie litr na tisíc je dost nešloby prostě jen vyměnit ty kroužky ale asi by to nesměl dělat servis jinak to bude ranec nebo vyměna motoru za jinej :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

xVlasta: nějak zásadní asi ne. Já bych asi taky jen doléval... Jak vůbec vypadá zbytek auta - koroze atd? Kolik s tím tak ještě hodláš najezdit?

Stefan: ono to není \"prostě jen\", na ty kroužky už se toho musí rozebrat hodně. To není práce pro každého na doma... mně by se do toho taky nechtělo. A ani ta prostá výměna motoru za jinej není pro většinu lidí sranda. Pro lidi, kteří tohle neumí, nebo na to např. nemají čas, holt nezbývá než se zeptat v servisu - a servis si práci pochopitelně nechá zaplatit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie máš asi opět pravdu ;)

Největší problém je většinou kde to dělat ale když to jede :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oddie: no auto vypada ve slusnem stavu...(rok 1992) - casem zadni naprava....:mad:

Sam uz jsem do toho nejakou tu kacku nainvestoval.......nerad by jsem se ho chtel zbavovat

S tou spotrebou oleje to budu asi resit jen tim dolevanim ..... (blizi se zima a auto si rika o nove obuti....)

diky moc za rady !;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.