kajk

K čemu je ten druhý chladič?

19 posts in this topic

Ahoj, chtěl bych se zeptat, k čemu je ten druhý menší chladič pod maskou, který je vedle toho velkého chladiče se saharama? (Ptám se, protože je naspodu mokrý od nějakého černého svinstva - předpokládám, že tam prosakuje kapalina a svinstvo je nachytaný prach)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A má chladicí kapalinu společnou s motorem, nebo má svoji vlastní?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak to presne funguje nevim, ale ma to vlastni okruh kompresor --> neco --> klima-chladic a ma to svoji vlastni napln, je to dost natlakovane, na kolik nevim a jsou na to spesl klimaservisy.

[upravil dne 10.5.2007 Pawllos]

[upravil dne 10.5.2007 Pawllos]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to jste mě uklidnili, myslel jsem, že někde zadřu motor a ona mi nanejvíš přestane fungovat klima:roker

Děkuji vám za :super odpovědi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: .mycTD

vlastni, byva takova neonove zelena

Takova neonova je proto, ze kdyz na to servisak posviti UV, nebo jakym, svetlem, tak to krasne zari a je videt odkud to z okruhu unika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja si osobne myslim ze to neni chladic na klimu ale to je intercooler

aj mne tam presakuje olej ktory vytlaca turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja by som bol rad keby my niekto poradi ako vyberiem ten intercooler lebo on je prichyteny cez gumy.ci to mam tahat na silu alebo to treba vybrat aj z chladicom vody?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja by som bol rad keby my niekto poradi ako vyberiem ten intercooler lebo on je prichyteny cez gumy.ci to mam tahat na silu alebo to treba vybrat aj z chladicom vody?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chladic tam ostane, ale je to pakarna,hodne toho musi ven abys to dostal, lepili jsme to dvojslozkovym epoxy a drzi to :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud z intercooleru (mezichladič stlačeného vzduchu) neteče olej moc, tak bych to neřešil (zkus to otřít a sleduj zda se objeví čistý olej a za jak dlouho). Nový stojí kolem 5000,- a nevím zda opravy netěsného jsou úspěšné (nemusí tam být díra, ale může to prolínat kolem těsnění jak je to secvaklé – můj případ). Demontáž je taková, že se sundá přední maska mezi světly, odšroubuje se železná příčka mezi světly a tím se k tomu z vrchu dostaneš. Je tam myslím přišroubován ještě jedním šroubem k držáku chladiče (výměnu mi dělali v servisu a za hodinu tam byl nový).

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky ho mam dole oblitej, ale protoze mi za 20t km zmizelo jen asi 3mm na rysce tak ho neresim

Share this post


Link to post
Share on other sites

oprava je jen na cas, dokud se nestraci olej,tahne to a nezereto tak to neni akutni , u 2.2hdi je max tlak 0,11MPa, u peugeotu je ic poddimenzovany takze kazdej tuning hdi se zvysenim tlaku je na h..... , nevi nekdo jak u 2.2 hdi funguje to prepinani tlaku, kdy to jde od turba pres ic a kdy naprimo, jestli to neni jen pro rychlejsi ohrati motoru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže chladič turba... no to už je trošku horší, ale když říkáte, že mokré to nevadí, tak to zatím řešit nebudu. Jinak občas (když jedu do kopce se studeným motorem) se mi na asi 20s rozsvítí kontrolka "málo chladící kapaliny", takže jsem si myslel, že to utíká tím intercoolerem. Takže to asi bude někde jinde.... budu pátrat.:nevim Děkuji všem za rady!:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chladič turba jsem koupil na vrakáči za 1500kč.Jak novej z auta,který mělo nalítáno cca. 50000km.Ale ta výměna,člověk,aby si vykroutil ruce.:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mejla

Chladič turba jsem koupil na vrakáči za 1500kč.Jak novej z auta,který mělo nalítáno cca. 50000km.Ale ta výměna,člověk,aby si vykroutil ruce.:(

Z vrakáče nemáte nikdy jistotu, že vám to nebude prolínat taky (počet kilometrů těsnost nezaručí). Jinak 1500,- je dobrá cena (mně nabízeli kolem 2000,-). Nakonec jsem koupil nový Valeo s dvouletou zárukou za 3000,- (byla to dost náhodná koupě).

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je pravda,že z vrakáče není jistota. Prohlédl jsem ho před koupí pozorně a nenašel jsem na něm ani kapku prosakujícího oleje,tak jsem ho vzal.On se ten prosakující chladič od toho oleje docela blbě meje,takže to nevypadá, že by ho jen důkladně očistili.Ale byla to taky náhodná koupě,přijel jsem v pravou chvíli na správný místo.Nový Valeo za 3000kč,to je velmi dobrá cena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.