Sign in to follow this  
Followers 0
Marty

205 1.8D - startování

19 posts in this topic

Zdravim!

Dneska jsem měl problém nastartovat.Až na druhej pokus a teprve s prošlápnutim plynu.Porad?e co by to mohlo být.Baterka nebo žhavící svíčky?Baterka je stará asi 4 roky.Motor točil v pohodě,ale akorát to blafalo.Problémy byly už minulou zimu když bylo míň jak 0,tak to chtělo taky s plynem,ale tohle mě překvapilo.Díky za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozna svicky, mozna palivovej filtr, mozna...

Koukni do diskuze je tu toho o startovani spousta.

Jinak nekdo mi rikal ze diesl chce naftu porad, tak startuju vzdy s plnym plynem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

osobně startuju 1.8 D bez plynu, a? je léto nebo zima a vše je v pohodě, předně bych šel po žhavičích pak potom ostatním, základem je dobře seřízený čerpadlo a funkční žhaviče a samozřejmě baterka :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mi nezbývá, než se přidat k početné skupině pežo?áků startujících bez plynu, v 99 % případů napoprvé, zbytek tzn. 1 % napodruhé, ale řeknu narovinu, že to budou takový ty ukvapený starty, kdy už se nemůžu dočkat až ten oranžovej zavinutej hádek na palubce zhasne :D.

Žhafky mam rok vyměněný a tipoval bych je taky na prvnim místě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U starého motoru jsem taky měl problémy, když bylo pod nulou, muselo se držet dýl. A při víc pod nulou se musel dát plyn. Žhavky byly dobrý, ale tlaky už byly nic extra.

Zkontrolovat žhavky lze docela jednoduše, a měl by to být asi první krok, když se objeví nenadálé problémy. Jinak ale spíš problémy při staru dělá nastavení čerpadla. To má sice zařízení pro studený start (takové to táhlo z bazmeku nad termostatem), ale z asi dvaceti motorů, co mi prošly pod rukama, to pořádně nefungovalo ani na jednom.

Řešení je několik: buď koupit nový bazmek (skoro na nic), nebo prostě jen zvednout volnoběh, a nebo odpojit bovden z toho bazmeku, a dát si to na ruční táhlo do kabiny. No, a nebo prostě jen startovat s plynem, no...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To oddie: Jak poznam, ze mi ten bazmek funguje/nefunguje. Mam veliky problemy pri startovani. Na zmereni tlaku jdu ve ctvrtek, ale tohle by me zajimalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten bazmek je bimetalový, a měl by tahat za to lanko v bovdenu, co z něj vede, k páčce na čerpadle. Takže, zaprvé, to lanko musí být napnuté, jak na studeném, tak na teplém motoru. Ten pohyb je řádově jen pár mm, takže když bude prověšené, s ničím to hýbat nebude... No, a za druhé, zastudena by měla být ta páčka víc přitažená, a po ohřátí motoru trochu povolit - takže si tam třeba udělej čárku fixou, a uvidíš...

Jinak samotnou funkci té páčky můžeš vyzkoušet rukou - trochu tou páčkou pohni, a trochu se změní otáčky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo ten bazmek mi taky trochu v zime pomahal ale jen tak do -5 stupnu.

Jinak na lanko jsem prdel vzdycky jsem to pred startovanim podlozil gumou a nebo mi to nekdo podrzel:D

ted jsem v lete vymenil zhavku tak snad uz to bude dobry. Jinak to soupnu na serizeni cerpadla. Letos se uz v zime nehodlam stresovat a nebo ve vice jak -10 nejezdit :mad:

Jo a co naky zimni aditiva do nafty ma to nakej smysl? Neco mam ale nejak jsem nespozoroval rozdil kdyz to tam naleju a kdyz ne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Předchozí majitel mý 205 používal nějaký zimní aditývum, já už pak ne, ale myslím si, že dát ho tam rozhodně neni na závadu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emiš: jo, taky jsem u jednoho auta používal kolíček, na start. Člověk pak vůbec nevypadá jek blbec, když se v -20ti nejdřív hrabe do motoru, aby nastartoval...

Zimní aditiva jsem používal taky, a taky jsem si nevšiml žádného rozdílu. Fakt je, že to asi neuškodí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj jak blbecek to znam a myslim ze me podle mych zimnich startu znaj cely koleje kde v Plzni bydlim. :D

Zkousel jsem vsechno mozny, od tech hnusnejch vybusnejch spreju co se splichali do sani(chudacek motor ted uz bych mu to neudelal) , pres polejvani motoru litry horke vody(obvzlaste naprd i po uvareni 25 litru v rychlovarnych konvicich), startovani pomoci horicich novin a podobne pokusy podle lidovych rad...

Kolem jdouci jsem vzdy dobre pobavil, ale vetsinou vse naprd. Jediny co pomahalo bylo to roztahnout, ale to jsem se vzdycky klepal strachy o rozvodak. Ted bych se na to vsechno rovnou vyprdl a pokud se to bude srat zas tak hura do servisu na serizeni cerpadla.

:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vcera se vyresil problem se startovanim me 605. Cely problem tkvel v tom, ze byla zpuchrela hadice co vedla k naftovemu filtru!:mad: A ja uz si myslel buhvico. Nechal jsem si zmerit tlaky, zkontrolovat zhaveni - vse OK. Az se zkuseny mechanik podival na hadicku, ktera zveku vypadala normalne a neprohlasil ji za zpuchrelou a nevymenil. Ted je to na startovani uplne jiny motor. A mam pocit, ze to o chloupek lip jede...

A jake z toho plyne pouceni? Nepodcenovat vyznam ropovodu!!!:D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To oddie: Podle toho servisaka nic moc, ale jeste OK. Rikal 23-23-24-24. Na GO je to prej pod 21. A novej prej ma okolo 32. Ten motor ma najeto asi 250 tisic a pocitam, ze nikdy nebyl generalkovanej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo, to jde. Uvidíš v zimě, co to udělá...

Já jsem na zimu taky zvědavej, mám vlastně oba motory od léta, sice maj změřený tlaky, ale v zimě jsem s nimi ještě nejel. Loni ségra se starým autem jednou na horách startovala z kopce - když to nechytlo, tak jsem jí do telefonu řekl, a? to z toho kopce pustí - a pak už jsem jen čekal, jestli pro ně nepojedu (rozvoďák 8 let starý s cca 90tis km na kontě...). Tak letos to snad bude vše OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zas tolik jich není. Jen nedávno jsem měl docela srandu, když mi na dálnici došla nafta, už jsem to tu někde popisoval... Od té doby na mě mladá prská, jen co blikne hladové oko :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.