Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

problém 405 1,9D rv 93 špatně jede


burak84

Recommended Posts

Zdravím všechny,

potřeboval bych radu. Mám peugeot 1,9D rv 93 51kw a motor mi při jízdě nepravidelně cuká při sešlápnutí plynu někdy reaguje a otáčky letí plynule vzhůru a někdy je hrozně líný. Když reaguje lépe je cítit citelné cukání v ovlasti kolem 3000ot. Pravděpodobně to souvisí s problémem, kdy mi minulý rok přeskočil rozvodák opraveno u Vašendy od té doby motor především na dálnici v táhlých kopcích v cca 3000 - 3100ot. mohutně klepe a nemohu přijít na to čím to je.

Poraďte prosím jestli by to mohla být nesrovnaná hlava nebo něco jiného. Po opravě motoru se mi zasekávaly otáčky když padaly, tak jsme s p. Vašendou na palivovém čerpadle ubrali o několik otáček. Mohlo by tenhle problém být pouze špatným seřízením čerpadla??? Od opravy najeto cca 10 000km zkoušel jsem jestli to není naftou (nyní beru pouze u shellu) palivový a vzduchový filtr vyměněn olej plná syntetika.

Díky Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co je to za motor - DJZ (47kW) nebo D9B (51kW) ? Co je tam za čerpadlo, Bosch nebo Lucas?

Nesrovnaná hlava to není určitě, zajedno není Vašenda blázen, aby jí nenechal srovnat, zvlášť když v poměru s ostatní prací je to skoro zanedbatelná položka, a za druhé by se to chovalo jinak, tlakovalo by to do vody. Spíš to bude mít souvislost s čerpadlem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm, takže blbnoucí EGR můžeme vyloučit, když na tomhle motoru není. Tak bych se podíval na čerpadlo. Jestli je to Lucas, tak ten se řeší hůř než Bosch... Ideální by bylo dát tam jiné na vyzkoušení, přehození je celkem jednoduché. V inzerci někdo čerpadlo Bosch na 1,9D nabízel, poměrně levně, třeba by to stálo za pokus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže navrhujete rovnou zkoušku s jiným čerpadlem? napadlo mě jestli to ještě nenechat někde seřídit

ten zvuk je hodně hlasitý a je to v rozmezí 3000 a 3100ot. na tachometru cca 120km zvuk je silně kovový jako by něco bouchalo plech o plech

zkusím projet ten bazar a podívat se po čerpadle

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čerpadlo se na seřízení a zkoušku na stolici beztak musí vyndat, takže to je prašť jak uhoď. Ten silně kovový zvuk bude pravděpodobně příliš velký předvstřik, v tu chvíli, to by mohlo ukazovat na vadu regulace v tom čerpadle. Ale to se na dálku těžko hádá, musel bych to vidět...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne to roby tiez ten kovovi zvuk pri cca 3000 otackach .mam komplet po go motora ale cerpadlo som nechal tak ako je a podla mna je dobre ked som bol na emisnej a mal som 0,40 keby bolo cerpadlo zle nastavene tak by to dimilo ako krava .ale prisiel som na to ked pridam naraz ze otacky vyskocia na 3000 cca za 4 sek tak to reve ale ako nahle zvisujem otacky plinule tak to nevrci .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano máš pravdu dělá to především při prudším sešlápnutí plynu kdy je třeba akcelerace a taky v těch táhlých kopcích apod.

Ještě mě napadlo při regulaci vstřiku tím šroubkem je citelně poznat kdy motor už zvyšuje otáčky, abych nepropálil písty mám nastaven vstřik o hodně otáček pod tuhle hranici.

Motor vůbec nekouří a bere tak do 5,1L v kombinaci Praha, dálnice, okresky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...