Sign in to follow this  
Followers 0
burak84

problém 405 1,9D rv 93 špatně jede

14 posts in this topic

Zdravím všechny,

potřeboval bych radu. Mám peugeot 1,9D rv 93 51kw a motor mi při jízdě nepravidelně cuká při sešlápnutí plynu někdy reaguje a otáčky letí plynule vzhůru a někdy je hrozně líný. Když reaguje lépe je cítit citelné cukání v ovlasti kolem 3000ot. Pravděpodobně to souvisí s problémem, kdy mi minulý rok přeskočil rozvodák opraveno u Vašendy od té doby motor především na dálnici v táhlých kopcích v cca 3000 - 3100ot. mohutně klepe a nemohu přijít na to čím to je.

Poraďte prosím jestli by to mohla být nesrovnaná hlava nebo něco jiného. Po opravě motoru se mi zasekávaly otáčky když padaly, tak jsme s p. Vašendou na palivovém čerpadle ubrali o několik otáček. Mohlo by tenhle problém být pouze špatným seřízením čerpadla??? Od opravy najeto cca 10 000km zkoušel jsem jestli to není naftou (nyní beru pouze u shellu) palivový a vzduchový filtr vyměněn olej plná syntetika.

Díky Honza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co je to za motor - DJZ (47kW) nebo D9B (51kW) ? Co je tam za čerpadlo, Bosch nebo Lucas?

Nesrovnaná hlava to není určitě, zajedno není Vašenda blázen, aby jí nenechal srovnat, zvlášť když v poměru s ostatní prací je to skoro zanedbatelná položka, a za druhé by se to chovalo jinak, tlakovalo by to do vody. Spíš to bude mít souvislost s čerpadlem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za pomoc Oddie motor je to D9B (51kW) čerpadlo Lucas. V čerpadle si nejsem na 100% jistý nic na něm není napsáno a momentálně nejsem u auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi připomíná když jsem na náklaďáku měl na čerpadle špatný regulátor otáček. Bylo to sice jinačí kontstrukce čerpadla, tady netuším jestli to může být ono. By pomohl někdo do dělá čerpadla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, takže blbnoucí EGR můžeme vyloučit, když na tomhle motoru není. Tak bych se podíval na čerpadlo. Jestli je to Lucas, tak ten se řeší hůř než Bosch... Ideální by bylo dát tam jiné na vyzkoušení, přehození je celkem jednoduché. V inzerci někdo čerpadlo Bosch na 1,9D nabízel, poměrně levně, třeba by to stálo za pokus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten olej,plná syntetika není pro tenhle motor to nejlepší.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

takže navrhujete rovnou zkoušku s jiným čerpadlem? napadlo mě jestli to ještě nenechat někde seřídit

ten zvuk je hodně hlasitý a je to v rozmezí 3000 a 3100ot. na tachometru cca 120km zvuk je silně kovový jako by něco bouchalo plech o plech

zkusím projet ten bazar a podívat se po čerpadle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čerpadlo se na seřízení a zkoušku na stolici beztak musí vyndat, takže to je prašť jak uhoď. Ten silně kovový zvuk bude pravděpodobně příliš velký předvstřik, v tu chvíli, to by mohlo ukazovat na vadu regulace v tom čerpadle. Ale to se na dálku těžko hádá, musel bych to vidět...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedno BOSCH tu taky mam, ale je teda jen 3valcovy:P

[upravil dne 10.5.07 .mycTD]

post-0-1410959562134_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

To je z nějakého TD, to je tříválcová Alfa 1,8TD, ne?

jj, pan je znalec :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

mne to roby tiez ten kovovi zvuk pri cca 3000 otackach .mam komplet po go motora ale cerpadlo som nechal tak ako je a podla mna je dobre ked som bol na emisnej a mal som 0,40 keby bolo cerpadlo zle nastavene tak by to dimilo ako krava .ale prisiel som na to ked pridam naraz ze otacky vyskocia na 3000 cca za 4 sek tak to reve ale ako nahle zvisujem otacky plinule tak to nevrci .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano máš pravdu dělá to především při prudším sešlápnutí plynu kdy je třeba akcelerace a taky v těch táhlých kopcích apod.

Ještě mě napadlo při regulaci vstřiku tím šroubkem je citelně poznat kdy motor už zvyšuje otáčky, abych nepropálil písty mám nastaven vstřik o hodně otáček pod tuhle hranici.

Motor vůbec nekouří a bere tak do 5,1L v kombinaci Praha, dálnice, okresky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.