Ivoš

Dotaz na posilovač řízení

13 posts in this topic

Ahoj.

Mám 406 1.8 16V cca 14 dní a zatím šmejdím co a jak.

Dnes při couvání jsem dal plný rejd, posilovač začal kňučet a začali se snižovat otáčky motoru. Zkoušel jsem otočit plnej rejd na druhou stranu a dělá to totéž.

Je to normální nebo je někde chyba?:myslim

Jinak při jízdě se řízení chová normálně.

Má 406 nějaký filtr oleje v řízení?

Dík za odpověď. Ivoš

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyz sme u toho posilovace tak musim dodat.....tata ma 406 1.9 TD z roku 97 a jde mu servo mnohem lehcejc jak me u HDi r.v. 01 pritom sem kontroloval olej v servu a je ho tam dost.Nevite kde by mohl byt zadrhel, nebo jestli tomu opravdu tak je ze ty novejsi modely mají tvrdsi rizeni?Jo a jeste se me zda ze kdyz rano vlezu do auta a je studene tak to jde dokonce lehcejc, nez kdyz se pak motor zahreje, pak se me zda ze je to tvrdsi o trochu:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdárek, jo ja mam podobný problém. Když přijedu s autem dom a je pěkně zahřátej motor, tak jde volant pekelně těžko. Řekl bych, že je špatnej olej v servu a jak se zahřeje ten olej, tak trochu víc zřídne a tím má samzřejmně nižší tlaky čerpadlo serva. že?

Proto bych se chtěl zeptat, jaký olej tam koupit.. Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdyz uz sme u posilovace , tam pls poradte ,kdyz zatocim a prestanu tak trochu zprudka zatocim a prestanu tak me de ze predu od motoru slyset nejaky odfuk , rano me to nedela nebo malo , ale pokud je motor zahratej tak je to slyset ,nevite co to muze byt? popripade jestli je to normalni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak je to prosim s tema olejama. Na tom odkazu, co je uveden výše je psano, že tam patří červený olej typu..xxx, ale ja tam mám černý olej. To by asi nebylo dobre je michat. Sice ten starej vymenim, ale neco tam asi zustane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kukikuk

...

Nevite kde by mohl byt zadrhel, nebo jestli tomu opravdu tak je ze ty novejsi modely mají tvrdsi rizeni?

...

Taky je to řízení málo opotřebované, čepy, táhla ještě tolik nemají a proto to jde ztuha... Za pár let, to půjde lehce, někdy třeba až moc...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: djgeorge

tam patří červený olej typu..xxx, ale ja tam mám černý olej. To by asi nebylo dobre je michat.

Je černej protože byl kdysy červenej ale už je úplně na konci životnosti.

Že tam při výměně něco toho starýho zůstane by nemělo ničemu vadit, to stejně nejde vypustit do mrtě.

Že klesnou otáčky v úplným rejdu je normální ale nemá se to tam držet, i když to tak hodně lidí dělá. Je to rychlá cesta jak poslat posilovač do sběru.

U staré feliny bez posilovače to je jedno ale u auta s posilovačem se má dojet na konec a pustit kousek zpátky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, takže výměna je nutná. To bude asi teda i příčina, že posilovač ztratí trochu účinost, když se ten starej olej zahřeje.

Jěště k té výmněně: Stačí, když odpojím přívodní hadici k čerpadlu a vypustím to do flašky, popř. ještě nechat chvíli běžet motor, aby ty zbytky čerpadlo vytlačilo přepadem do nádržky a pak mi to steče do flašky.

To s tím plným rejdem máš pravdu. Hodně lidí to tak dělá, že volant stočí doplna a škrtí to nadoraz. V čerpadlu a hadicích musej pak vznikat ohromný tlaky a nedivim se, že píská řemen. :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nerekl bych ze je to malo opotrebene...mam nalitano 173000 to uz je nejakej ten kilometr a ze by to byl zrovna mladik to se ric taky neda r.v. 01.Tak ze netusim proc me to pri studenem motoru de lehcejc nez kdyz je zahratej.Jak rikam tata ma 1.9 TD z 97 a jde mu to lehcejc.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

pri studenom motore po naštartovani su otačky mierne zvýšene a tým pádom že servo je pohanané od motora ide lahšie, ked sa motor zohreje otačky klesnu na volnobeh,čerpadlo sa točí pomalšie,menší tlak takže riadenie ide ťažšie???

Neplatí u Fabii kde je elektricky pohon čerpadla

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nevim jak 406 ale u moji 306 kdyz pohnu volantem se otacky zvysi , takze tim to bejt nemusi :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha tak je to mozne no ale kazdopadne bych uvital mekci tocivost volantem:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak uz sem v koncich , nechapu , furt se me ozivaji pri zahratem motoru nakej piskavej zvuk od motoru , zvuk reaguje na pohyb volnatem , kdyz je motor studeny tak to nedela , dela to jen pri zahratym motoru, prost ekdyz pohybuju volantem tak to piska trochu vic, a kdyz prestanu tak to jakoby odfoukne , s motoru nic netece, ze serva zatim taky, pod autem zadna kaluz nic, tak nevim jestli uz nemuze bejt volej v servu v haji , muze to bejt tim ty zvuky? diky :grr:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.