Sign in to follow this  
Followers 0
Guest tomykrenus

No prostě problém neproblém...

12 posts in this topic

Zdravim všechny příznivce francouzskejch dieslů=).Nedávno sem si koupil 205 z roku 93.1.9D...Motoricky super.Jen je to nějaká socka verze...chybí mi tam budík na teplotu a otáčkoměr.Nevíte někdo jestli mi tam pujde z 309 z benzíňáka??A kde na něj mam vzít signál??Někdo mi řikal že z alternátoru tam je nějaká svorka W a jiný zas řikají že někde je čidlo u setrváku...A ještě mi tam bouchá něco v zadní nápravě když vjedu do nějaký díry...ale náprava je v pohodě(podle asi 5 známejch automechaniků)...Poraďte mi prosim o čemkoliv z těhle problémů neproblémů...

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky mi bouchala zadní náprava když jsem projížděl nerovnosti... byl vymlácenej jeden tlumič..ale když se ti na to dívali mechanici tak to bude v něčem jiným...

Kdyžtak zkus tohle forum, je přímo na 205ky:

http://www.forum205club.ic.cz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palubka tam urcite pojde.. zalezi len od toho ci sa odhodlas prepajat vsetky kabliky :) cidla pre teplomer su na telese termostata, su tam dva, jedno je pre kontrolku a druhe pre budik. Otackomer sa da zapojit na svorku W na alternatori pokial ju tam mas... ja som nemal. Je este moznost zapojit to na snimac ktory je na zotrvacniku, ten tam ma kazdy diesel, mal by byt vyvedeny spolu s napajanim do jedneho konektora na "diagnostiku". Buchanie v zadnej naprave moze byt pricinou niecoho uvolneneho.. bud spominany tlmic je uvolneny alebo je v haji, alebo uchytenie napravy v karoserii, pripadne silentbloky. Pokial je toto vsetko v poriadku tak moze byt problem v samotnej naprave a jej loziskach. doporucujem navrtat maznice do napravy a natlacit tam vazelinu, dost to pomaha.

Peugeotackym dieslom Zdar! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo s tou p ístrojovkou je to nejednoduší když seženeš z diesla 309 aby nevipadal ten otáčkoměr tak blbě. taky sem to původně letoval každej drát zvláš ale nakonec sem sehnal (děkuju oddie :papa ) svazek z gti a na něm sou popsaný čísla kabelů takže stačilo ucvakat konektory a podle čísel naletovat nový :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a ještě sem zjistil že se mi nějakym způsobem dostává olej do airboxu...Před 14 dny sem to celý čistil benzínem a filtr vypral a po cca 1000km je to zase zašvíkaný...Nevíte někdo čim to může bejt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty pouzdra na tlumičích sou nový,těma to nebylo.Spíš mi to přijde jako kdyby se tam něco mlátilo o rezervu,jestli je to teda vůbec možný...Ten zvuk je hodně podobnej jako když máte na přívěsu vymlácenou "žábu" na oji jestli mi chápete.Ten zvuk je skoro stejnej.Teď už to skoro přestalo,ale když si třeba nevšimnu kanálu na silnici v noci a proletim ho třeba v 80 tak se to drobet ozve..:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stim olejem na tom budem asi stejně ikdyž mám od tebe starší kousek.A potkal jsem už hodně lidí co na tom nebyli jinak.Pravděpodobně to je možná už stářim vozu a netšsností kroužků na válcích.

K té nápravě.Mě takhle bouchal o nápravu vejfuk když jsem měl prasklou hadičku a chytalo to falešnej vzduch a mělo to snahu chcípnout...Když se na to podíváš tak ten vejfuk je celkem dost blízko a stačí třeba vytahaná guma a je to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No u mě to tim vejfukem neni,na ten sme koukali a vypadá o.k. ale teď je otázka jestli jenom nevypadá v pohodě...No bohužel už je to starý auto no...Ten motor musim celej přetěsnit,je to tam nějaký zablitý od oleje celej spodek.Hele a jak si můžu skontrolovat olej v převodovce??Jo a ještě kde je ta diagnostická zásuvka na emise??Já jen abych měl představu o tom autě kde co je...

Share this post


Link to post
Share on other sites

S olejem u Francouze jsme se už smířil stim že jsem nechal přetěsnit celej motor a vydrželo to jen pár tisíc a motor je zase celej od oleje.Hold je to prostě starší Francouz,Zase jsem rozhodně nastartoval pokaždý když jsem chtěl a to bylo třeba už i pěkně pod nulou...

Olej v převodovce žádnou měrku nemá(rozhodně já jí tam teda nemám).Koho jsem se ptal tak mi to akorát potvrdil.Je ale tabulka od určitejch výrobců olejů na převodový oleje,kolik se do kterýho auta a motoru leje oleje.Podle toho si ho koupíš...Vyleješ jen úlně ten starej a naleješ podle těch tabulek.(mám pocit že u p.205ky je asi 1,5L až 2L.)

Větší problém je možná se správnou tuhostí oleje.Mě nakonec dali takovou vodu že jsem ani nevěřil.Ale to co tam měli další by v zimě prej hodně zatuhlo,zakže asi to bude pravda...Je fakt že v zimě má řadička o něco větší odpor než když je teplo.

Ještě k tomu vejfuku...U mě to taky jen vypadalo,ale zajel jsem na rampu a skusil povolit nákou hadičku aby to začlo cukat a to se ten vejfuk najednou hejbal.Rukou jsem ho ktý nápravě nepřitáhnul ale takhle za chodu jsem fakt koukal...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ježíšmarjá, přestaňte už !!!

1) Olej v airboxu u dieselů je zcela normální věc a dokonce je žádoucí - diesel u 205 nemá odlučovač oleje v odvětrávání klikovky, všechen vzduch včetně oleje jde tedy do airboxu - proto do airboxu patří molitovaná (pěnová) vložka vlhčená olejem.

Většinou vám ale prodají papírovou do benzínů - nenechal bych se tím odradit a požadoval molitanovou.

Cena je stejná (okolo 200,- Kč), na vlhčení používám Silkal 93, za provozu se vhčí sama.

Mění se po 10 tkm, v případě low-cost řešení lze vyprat po 10 tkm v benzínu a použít znovu. Ale toto nedoporučuji, jak jsem psal, stojí 200,- Kč

2) Mám zaolejovaný motor - přetěsnit!

Většinou při předchozí údržbě těchto aut (přeci jenom, už jsou asi tak 5 let v ČR) se na to kašlalo, a tak to chce nějaké gumové díly vyměnit. Začal bych těsněním ventilového víka (150,- Kč). Pokud děláte rozvody, tak gufero na klice (250,-) a když už jsou rozvody rozhozené, tak i gufera na vačce (300,-). po tomto zásahů by motor měl být relativně čistý, i když starý diesel bude rosit vždy.

Těsnění pod vanou bych neměnil, většinou neteče a je s ním práce jak na kostele. Navíc se domnívám, že lehce zaolejovaná vana nemá tendenci korodovat.

Takže, jestli říkáš, že ti přetěsnili KOMPLET motor, mohlo tě to stát tak 3 000 - 3.500,- (včetně rozhození a složení rozvodů).

Pozn: Když jsou netěsné kroužky na válcích (nebo gufera na ventilech), tak rozhodně chybějící olej není na motoru !

3) Převodovka - hladina oleje

Na převodovce je kontrolní šroub. A tím se dá, kupodivu, hladina oleje kontrolovat.

Do převodovky patří 2 litry oleje předepsané výrobcem.

Jestli chcete, můžete olej vyměnit - stojí cca 200,- Kč/lt a pokud jste ho předešlých 100 tkm neměnili (jako že asi ne), doporučuji vypustit a dát nový.

Olej z převodovky mizí především u simeringů na poloosách (á 250,- Kč).

Pokud chcete lejt do oleje (motorového i převodového) nějaké sra*ky, je to vaše věc, vaše rozhodnutí a vaše auto. Jen tady pak nebrečte, že vás nikdo nevaroval.

4) Budíky (otáčkoměr, teploměr)

Jestli chceš, dej tam otáčkoměr z dieselové 309 a kapličku budíků z 205 GTi. Ty budíky je třeba asi trošku upravit. Anebo zkus místo hodin dobastlit nějaký jiný.

A v případě budíků z 309 se nepřipojuje nic na alternátor ( to mají benzíny), ale snímač otáček je na setrvačníku.

Teploměr - viz palubka z 309 D a připojení na těleso termostatu.

Jinak, nevím, proč na diesela chceš otáčkoměr ? Pětka se řadí okolo 70 km/h a je zcela jedno, jestli jedeš do kopce nebo po rovině.

5) Zadní náprava

pokud to vidělo 5 mechaniků a nikdo nic neřekl, tak asi vše bude v pořádku, ne ?

- buď je rozsypaná náprava (kola do "A"), nebo může být v háji tlumič, nebo uložení nápravy. Většinou odreznou silentbloky u rezervy a pak to taky může mlátit. (cena za ks - 400,- Kč)

6) Dieagnostika u dieselu

Na to jsi přišel kde ? Když je motor čistě mechanický !

7) Vejfuk se kupodivu hejbá, když je připojenej na motor, kterej se hejbá, i přesto, že je uloženej v silentblocích. A mezi motorem a výfukem je vlnovec, kterej se snaží tlumit rázy od motoru.

Hmm, tak asi tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud můžu k tomu bouchání zadní nápravy, tak když jsme měli v háji ložiska na zadní nápravě u 405 (kola lehce do A), tak bouchala parádně, železo na železo, na sněhu se s autem nedalo jet jak se to furt snažilo někam uhejbat. Po repasi vše OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale kola do A fakt nejsou,kdyby byly tak sme to ani nekoupili...Ale posledn dobou se to nějak uklidnilo,sem vyndal rezervu a promazal to tam vazelínou všechno a teď to bouchá jen když projedu fakt nějakou drsnou díru...

A díky Vixovi za radu méně zkušeným peugeotistům:).Na tyhle věci my nezkušený přijdem taky časem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.