Sign in to follow this  
Followers 0
rimmer

vule v rizeni

13 posts in this topic

zdarec, mam vuli v rizeni, vsechny cepy jsou ok, servis pravil, ze je zrejme vychozeny hreben nebo neco tam, kdyz mam vypnuty motor, a na miste tocim doleva doprava tak pri v tom tuka, kdyz motor zapnu, tak to nedela, nebo jen neznatelne, kdyz riznu zatacku pres tramvajove koleje nebo podobne hrboly kdy do kol jdou razy a zaroven pritom zatacim, tak v rizeni klepe. Pri bezne jizde nepozorucju zvuky.

Servo funguje bez problemu.

Pri studovani schematu me napadly dve veci, bud to ozubene kolo nebo hreben je vychozeny, nebo to ulozeni osy toho ozubeneho kola/pastorku.

Takze mam dotaz: setkal se s tim nekdo, da se tim neco delat aniz bych vymenil rizeni ? dostelovat vule, vymeni nejake pouzdro atp. ? Pripadne nemate nekdo za babku nejake to rizeni, kde to vule nema ? asi to snad bude stejne s benzinama pripadne s novym modelem, doufam, nestudoval jsem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podívej se na řízení, resp. hřebenovou tyč, která jde z těla řízení. Zjisti, jestli ta tyč (do které je na obou koncích našroubované axiální táhlo řízení, co jde ke kolům a klouby jsou kryté tou harmonikou) nemá (většinou na pravé straně) radiální vůli (tou tyčí pak lze pohnout většinou nahoru a dolu, zřídka dopředu, dozadu). V těle řízení jsou na koncích silonová pouzdra, v kterých se tyč řízení posunuje a pokud tam je vůle (vymlácená od táhel a kol), tak to cvaká, jak se v tlaku a tahu ta tyč kříží ve své dráze. Za chodu motoru pracuje hydr. válec serva a není to tak znatelné, jako když pracuje jen manuální řízení. Mně to dělá taky, (přesně tam mám vůli), ale jen někdy v zimě, než se to nějak ohřeje. Nejlíp ji zjistíš, když kola vytočíš doleva a kontroluješ pravou stranu a obráceně. Oprava je IMHO možná jen při vyndání těla řízení z vozu.

[upravil dne 10.5.07 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

chapu, zkouknu to a dukladne to budu studovat az budu mit druhe auto, zarizuju koupe novejsiho, takze pak to muzu rozmontovat a pripadne nechat udelat nebo sehnat nove ulozeni kdyby to bylo v tom. Taky se mi nezda, ze by se vybil samotny prevod v tom rizeni, precejenom takova sila tam nejde kdyz 90% toho taha servo a jde to mimo ten prevod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to taky na místě bez motoru při točení ze strany na stranu lehce lupe. Zajímavý je, že úplně přestalo to oblíbený "křupání" po tom co sem nechal u kámoše jednoduše vyměnit ty prachovky co tam sou (starý byly dlouho úplně roztrhaný).

Každopádně co sem řešil to vynechávání serva (mimochodem to se taky samo opravilo) tak sem to řízení zkoumal a myslím si, že tam je toho dost na štelování jak psal Kdo, třeba přímo na té tyči řízení v místě kde je "zlomená". A pokud je něco v hřebenu (jak mě kdysi říkal jeden mechanik že tam bude asi taky vůle) tak bych to možná neřešil, výmena bude drahá a náročná, a hlavně nevím jestli seženeš dobrej kousek. Pokud bys s tím ale nemusel jezdit tak to je taky jiná.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud bude primo v hrebenu tak to asi resit nebudu, kdyz by bylo cele rizeni nejak drahe, pokud to ale bude nejake ulozeni pujde poresit, tak bych to rad poresil, chci to potom prodat, takze je potreba zavady poresit. Totiz dle technika je ta vule uz velka, ale na rovnem to nijak neplave ani na hrbolech, pouze kdyz rizeni dostava zabrat diky prudsimu zatoceni pres hrboly to cvaka, a do volantu nejde ale nic citit zadne tukani nebo tak. Kdyby to bylo na tom hrebeni tak bych to prece musel vyrazne citit ve volantu, teda myslim. Ale nechci tady moc teoretizovat, jestli jsem se na to ho osobne sam nepodival. V servisu na to 5 minut koukal a taky mlatil ze sebe co ho napadlo, fachman jeden...nejlepsi je vzdy to nende, to by se muselo vymenit cele, ale pritom sam nezjistil, co presne to vlastne klepe. Kazdopadne diky moc KDO (sakra ta prezdivka se dost blbe oslovuje :)) ), podivam se na to pristi tyden, a budu chytrejsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

pokud bude primo v hrebenu tak to asi resit nebudu, kdyz by bylo cele rizeni nejak drahe, pokud to ale bude nejake ulozeni pujde poresit, tak bych to rad poresil,

Pravdu máš, že ve vlastním hřebenovém převodu nenajdeš skoro nic, bo všechno tahá servo, ale ta tyč v těch pouzdrech přenáší plné síly, takže zátěž tam je velká. Nevím, co přijde levnějí, sehnat nová pouzdra a opravit, nebo sehnat starší dobré řízení. Každopádně to bude práce, protože pro vyndání řízení se musí povolit celý rám motoru, aby se dalo vyndat.

Původně zaslal: rimmer

KDO (sakra ta prezdivka se dost blbe oslovuje :)) )

:D:D To mi povídej, by mně zajímalo, kdo takovou bejkárnu vymyslel:myslim. :D

Původně zaslal: rimmer

, podivam se na to pristi tyden, a budu chytrejsi

Mohl bych tě poprosit, když budeš jukat a "učit se moudrým býti", jestli bys nepoložil oko i na ty čidla, jaxme si psali??:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud ty pouzdra nemaji slozity tvar a jsou z obrobitelneho materialu mame blizkeho znameno strojare s kvalitnim vybavenim, co umi stocit pouzdra ze silonu, nebo kovovych materialu, takze by se to dalo poresit, horsi bude ta demontaz :(( na ty cidla se kouknu, nejako jsem zapomel mno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

pokud ty pouzdra nemaji slozity tvar a jsou z obrobitelneho materialu mame blizkeho znameno strojare s kvalitnim vybavenim, co umi stocit pouzdra ze silonu, nebo kovovych materialu, takze by se to dalo poresit, horsi bude ta demontaz :(( na ty cidla se kouknu, nejako jsem zapomel mno

tvar asi složitý nebude, ale bude potřeba je dostat ven, což IMHO bez vysunutí tyče řízení nepůjde (a ta zase potřebuje odstranit pastorek volantu, takže demontáž celého vnitřku, takže celé řízení ven) a pak bude potřeba znát původní - nevymlácené průměry pouzder kvůli kompromisu vůle - tření.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No hřeben bych měl mít a měl by být OK....dá se použít i z modelu se servotronikem, ale musí se zaslepit 3tí díra na hřebenu pro vstup oleje. Kdysi jsem jednu 605 zrušil (bylo spousta dílů z mého bouraného miláčka) ..a hřeben z ní je prodaný. Jen myslím, že by tam měl být ještě jeden..mrknu se. Za 2ku je tvůj

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj, dik za info, pripadne bych se ti ozval, nech tu nekde svuj kontakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak kdo mel pravdu? no kdo jiny nez Kdo :)

kdyz vezmu za spojovacky zespodu a tlacim nahoru a dolu, tak v tom jemne lupe, takze ta vule by nemela byt v prevodce rizeni ale v ulozeni hrebenove tyci

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

tak kdo mel pravdu? no kdo jiny nez Kdo :)

:roker:potlesk:myslim:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

kukal jsem na spareparts a pak zadal ty cisla do ND peugeot na webu a vypadly mi stokorunove polozky za to ulozeni te tyce a ty prachovky, to jen tak pro informaci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.