Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Torzky


peskal

Recommended Posts

No potřebuju je protože, auto vzadu hodně sedí a když naložím rodinu a věci na dovolenou tak mi na hupech mlátí až na dorazy a to mám nové tlumiče. a vrakáč se mi nechce riskovat nikdo neví jaké torzky tam koupíš! to je lepší koupit nové a mít další deset let klid

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: peskal

To se dají to vím, ale já nemám možnosti kde to udělat a ani nevím o někom komu bych to svěřil a na slepo to nikomu nedám udělat.

Jenže přesadit, nebo vyměnit, v tom už moc velký rozdíl není...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Torzky vskutku nemají žádné přepětí. Přepětí je leda tak v elektrické síti. Pokud jsi měl na mysli předpětí, tak i zde tě zklamu, torzky nejsou předepjaté. Pouze mají určenou montážní polohu udávající základní výšku zadní nápravy, a přesazením o zub na jednu či druhou stranu se její zatížení nijak zásadně nezmění (změní se jen o hodnodtu odpovídající relativní změně délky ramene, které je uloženo na čepu, tudíž otočně, a při zvýšení ZN přesazením o zub se o něco zkrátí průmět ramene do vodorovné roviny - dokonce lze i pomocí Pythagorovy věty vypočítat tu novou délku průmětu :) ). Pokud jde o výměnu či přesazení, tak pokud píšeš "ale já nemám možnosti kde to udělat a ani nevím o někom komu bych to svěřil a na slepo to nikomu nedám udělat" , tak vsutku nevím, na co vlastně chceš ty nové torzky kupovat, protože ti budou leda tak na ozdobu, když to nedáš nikomu udělat a sám to neumíš. Přesadit torzky je jinak o chlup jednodušší než je měnit, neb je stačí vyrazit jen na jednom konci, kdežto při výměně na obou...

Takže pokud to nejsi schopen řešit sám doma (jako že asi málokdo), tak bude vhodnější to odeslat do servisu, který to umí, tím spíš, že zřejmě bude třeba i vyměnit jehlová ložiska, na kterých jsou ta ramena uložena. A pokud se to bude dávat do servisu, tak si ty torzky sežene sám, pokud bude třeba výměna - jako že to pravděpodobně potřeba nebude...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto mi dnes došlo z jednoho autorizovaného servisu v Praze a vzhledem že mám možnost cenu snížit o DPH tak není co řešit, ale všem děkuju za pomoc:papa:papa

Dobrý den,

torní tyče cca 1 689,- až 3 081,- s DPH za kus cena práce cca 3 500,- s DPH včetně geometrie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím jestli jsou to vyhozený peníze, jen chci aby auto bylo v pořádku. Ale co mě zaráží je to, že pokaždý, když by mi klesnul zadek auta tak bych měl podle vás jen přesadit torzku o jeden zub a je vše v pohodě, ale ta torzka má přece taky svoje meze. No nic nemohu se hádat nejsem odborník je to jen můj názor. Jo a co se týče jehlových ložisek v zadní nápravě tak počítám s její repasí. A ta se pohybuje kolem 5000,- jestli se nepletu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hafity: no, tebe živí ruce, mě zase kecy... ;) Jinak jsem jednou v záchvatu zuřivosti chtěl spatlat celej vzorec, o kolik se změní zatížení té torzky při přesazení o zub, ale nechal jsem toho, zas taková pr.el to není, ta goniometrie je ještě v pohodě, to se dá i nakreslit, ale ta pružnost/pevnost už do toho vnáší dost zmatek.

Peskal: Jo, to celkem sedí, ta cena za jednu torzku, podle katalogu. Jinak servis v Praze, co ti udělá repasi zadní nápravy, je třeba Auto Vašenda, co má nahoře banner. Co vše je třeba udělat, se pozná až když se to rozebere, nicméně pokud to nebylo dělané nedávno, ta ložiska bych dal i jen preventivně. Samotná ložiska jako ND nestojí zdaleka tolik, myslím, že jsou za necelé dva litry, ale přesně to nevím a hledat se mi to nechce. Práce je na tom cca stejně... Podle opotřebení se případně mění i ty čepy, na kterých to běhá. Obecně je lepší nechat si rezervu třeba 10, kdyby bylo potřeba ještě něco na brzdách apod. Jinak pokud by pokles byl způsoben skutečně unavením torzek až takovým, že by se záhy po přesazení o zub zase unavily a pokleslo to, tak už spíš prasknou. Ale to se zas tak často nestává, pokud vím, i když čas od času se nějaká prasklá objeví. Ale jen tak preventivně bych je asi neměnil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je právě ta výhoda torzek. Až se unaví, tak se přesadí o zub. U vinutých pružin je to na výměnu. I když si pamatuju, že jsem někde viděl nějaké udělátko, kterým se ty vinuté pružiny roztáhnou, ale už nevím, jak to přesně fungovalo.

Oddie: no kecy tě určitě neživí. Jsou jen vyjádřením tvých praktických zkušeností. Obyčejně když zareaguješ na nějaké téma první, tak už většinou nemám co dodat. :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...