ICEMAN

Sportovní vzd. sání na 206

56 posts in this topic

Zde je obrázek, jak vypadá sportovní kit přímého sání, resp. tzv. Airbox system od Green Filter:

IMG_0565.JPG

Toto je vymontovaný vzduchový rezonátor. Jen nevím, kam mám teď dát hadičku, která byla původně tady:

IMG_0437.JPG

Zatím ji mám izolačkou přidělanou k jiné hadici:

IMG_0564.JPG

Nevíte náhodou někdo, co je toto za "bazmek"???:

IMG_0417.JPG

[upravil dne 7.5.2007 ICEMAN]

[upravil dne 8.5.2007 ICEMAN]

Share this post


Link to post
Share on other sites

neni to nahodou kryt mlhovky??..

to prime sani vypada docela hezky, na kolik te to vyslo??.. U 1.4 to asi moc poznat neni co??..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaký je teda tvůj názor na "přímé sání" a bavlněné filtry obecně? Zjistils nějakou změnu v chování auta?

Jak je u tohoto kitu řešen odvod vlhkosti/vody? Pokud pojedu v hustém dešti, tak mi zákonitě musí navlhnout bavlněný filtr, což mu nebude dělat nejlíp. Jednu dobu sem přemýšlel o něčem podobném vlastní výroby - kit sání od greenu je docela velká investice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Béďa

neni to nahodou kryt mlhovky??..

to prime sani vypada docela hezky, na kolik te to vyslo??.. U 1.4 to asi moc poznat neni co??..

Už si to nepamatuji přesně, ale něco kolem 7.000,-

A jestli je to poznat, nebo ne ... No, WRC jsem z toho neudělal, ale motor získal trošku hlubší zvuk a má víc síly. Když sešlápnu plyn i v nižších otáčkách, tak auto není přehlcené benzínem a nekucká se, ale poslušně zabere.

A kryt mlhovky to není. Ta je až pod tím a navíc do mlhovky nevedou hadice... :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

Jaký je teda tvůj názor na "přímé sání" a bavlněné filtry obecně? Zjistils nějakou změnu v chování auta?

Jak je u tohoto kitu řešen odvod vlhkosti/vody? Pokud pojedu v hustém dešti, tak mi zákonitě musí navlhnout bavlněný filtr, což mu nebude dělat nejlíp. Jednu dobu sem přemýšlel o něčem podobném vlastní výroby - kit sání od greenu je docela velká investice.

Zatím nevím. Mám to tam teprve asi týden :D Ale podle toho, co jsem si před nákupem nastudoval, tak by to lepší být mělo. Pravda teda je, že ta vlhkost se nikde neřešila (a ani tady řešená není nijak).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, v knížce "jak na to?" je popsaný celý sání - ale o rezonátoru se nerozepisujou

Ten odvod vody od filtru by se vyresit asi dal. Pred filtr bys dal takové "véčko", které by rozráželo vodu a proudění vzduchu by nebránilo. Voda by se "rozprskla" do stran , kde by byly odtokový otvory (nebo ještě lépe ty boční strany by byly níž než je umístění filtru - voda by tam stekla)

[upravil dne 8.5.07 tanagy]

post-0-1410959561229_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Presne o tomto reseni jsem uvazoval prvne, ze si udelam laminatovy nasavac a takto ho umistim ale po blizsim prozkoumani auta se mi to nezda jako nejlepsi reseni. Zkusilu jste si nekdo jenom privrit kapotu a podivat se zboku jaka skvira tam zustane? natoz kdyz to clovek zavre uplne. Ja jsem zkousel do kapoty privrit drat (byl to nejakej mekkej koax) kterys mel prumer asi 5mm a sel uz spatne vytahnout. To znamena ze tam bude skvirka tak tech 5mm na vysku a to je si myslim malo na to ze je to jeste 2x zalomene. Proto jsem zatim zvolil variantu takovou jakou mam, kterou busdu stejne jeste predelavat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Escaper - no máš to pěkně udělaný, ale ještě tam pude horko od motoru a není tam náhon "čerstvýho" vzduchu. Kdyby tak šel protáhnout nějakej průduch přední maskou (jenže je tam chladič a ten by se musel posunout tak o 10 čísel doleva).

Zase tahle varianta přímýho sání od greenu se používá všude, kde je to myšleno vážně (závodní vozy, atd...) Otázka je, jestli je to i na celoroční ježdění.

Tak potom kudma nasávat vzduch? Kapotou mezi světlama moc vzduchu neprojde, v masce je málo místa (je tam chladič), tak už zbývá jen spodem, nebo kapotou motoru. Já to mám spodem, ale už párkrát sem to málem urval - a stejnak je to moc malý trychtýřek. Nemám tu funkčnost nějak ověřenou, asi tam dám napevno teploměr s displayem v kabině - budu vědět, jak dobře je to tepelně odstíněno a kolik čerstvýho vzduchu se tam dostane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dopsal jsem do těch obrázků nějaké popisy, co kam vede, tak se na to kdyžtak mrkněte, jestli vás nenapadne, na co ten zpropadenej díl je :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tanagy

No, v knížce "jak na to?" je popsaný celý sání - ale o rezonátoru se nerozepisujou.

Ten odvod vody od filtru by se vyresit asi dal. Pred filtr bys dal takové "véčko", které by rozráželo vodu a proudění vzduchu by nebránilo. Voda by se "rozprskla" do stran , kde by byly odtokový otvory (nebo ještě lépe ty boční strany by byly níž než je umístění filtru - voda by tam stekla)

Vzhledem k tomu, co psal Escaper, tak tam moc prostoru není a navíc je to 2x zalomené, takže si myslím, že odvodnění řešit nebudu. Až v nějakém lijáku pojedu, tak se určitě pro jistotu mrknu, jak to tam vypadá,ale myslím si, že to bude v pohodě. A nějaké senzory tam taky dávat nebudu. Úplně mi stačí, že s nohou na plynu cítím změnu v chování motoru k lepšímu.

[upravil dne 8.5.2007 ICEMAN]

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam ted jeste zespodu danou flexi trubku od praveho podbehu jsk bxlo puvodni sani, jak budu mit chvilku tak to hodim do sve fotogalerie (jeste jsem to ani neanaforil) premyslel sem ze bych posunul baterku dopredu k chladici a dal filtr mezi baterku a nadobku na brzdovou kapalinu. Pak udelal nasavac na kapoti ale zase si rikam ze s 1,4 motorem toho clovek moc nenadela. Ale me tento motor staci. asi spis udelam box na filtr v miste jak je ted a tu flexitrubku dam do toho boxu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ICEMAN - no, kdyžs tam dokreslil sipky, tak je to zase o něco jasnější. Je to odvod jakejchsi olejových kravin (výparů?,já už si nevzpomínám jak to přesně bylo, ale kdysi sem se na to ptal mechanika ... bohužel hlava děravá má to už vytratila - ale bylo to něco s olejem - klidně na to můžeš píchnout hadičku a vyvést to kamkoli pod auto - EKOLOG v akci :D:D

Escaper - takže to vidíš na bavlněnou vložku do původního aiboxu? :D:D:D Neblázni, když už ses s tim tak drbal - vymysli nějaký náporový sání studenýho vzduchu. Pokud to nebude mít náhon studenýho vzduchu, tak to bude naprd. Chce to měřit teplotu vzduchu u filtru -> Další věc, co chci realizovat je měření třech různých teplot - v kabině, venku a u vzduchovýho filtru - chtěl bych na to použít původní teploměr, ale chtěl bych tam přidat ještě další dvě čidla a třípolohovým přepínbačem přepínat mezi jednotliuvýma čidlama (teplota se bude zobrazovat v kapličce. Nemáte někdo plonkovní peugeoťácký čidla teploty? Nebo něco , čím by to šlo nahradit (počítám, že to bude součástka měnící odpor v závislosti na teplotě, že? Ale jaký hodnoty? Jaký průběh/závislost?)

[upravil dne 8.5.07 tanagy]

[upravil dne 8.5.07 tanagy]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tangy: neboj nechci davat bavlnenou vlozku do origo filtru, ale ten filtr co mam ted jenom dokonale odstinit od tepla motoru a nasavat vzduch zespodu origo air box tam nedam i kdyz tam byl filtr KN (tak jsem to koupil) ale s tim jak to mam ted to tahne o moc lip.. Ta varianta s nasavacem nakapote le lakava ale tek nejak se mi nechce rezat do kapoty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sleduju to tady a zatím se mi nejvíc líbí Tanagyho provedení :super

Escaper:dofám,že se Tě to nedotknulo :mad:

Rád bych to ale viděl na vlastní oči :mrk

Tanagy,přijedeš do Olmiku? :papa

[upravil dne 8.5.07 Pepito]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedotkulo neboj:papa ja jsem takove provedeni nechtel delat protoze sem se bal ze to nekde urazim. Hodne jezdim po olomouci a parkuju na takova mista kde se obcas sam divim ze se vlezu:o tak jsem nechtel riskovat se spodnim nasavanim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Escaper : no, to už se tady řešilo - nasávání na kapotě - a každej to nedoporučoval. Problémy se zatíkáním, vodou na filtru, atd. Ono, když to máš nasávaný zespodu, tak to taky není žádná výhra - ale voda ti nahoru nepůjde (blbý je, že to je dost choulostívý na urvání - pokud tam máš dole nějaký trychtýř).

Pepito : díky za kladný bod. Nic chytřejšího mě před rokem nenapadlo. Ale je to pořád "dočasná" varianta a úpřímě řečeno - moc na chlubení/ukazování to není - nějaký plastový potrubí, omotaný páskou - no fušeřina šílená. Chtělo by to udělat "pořádně" a dole udělat větší (nebo spíš širší) trychtýř

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Escaper

Nedotkulo neboj:papa ja jsem takove provedeni nechtel delat protoze sem se bal ze to nekde urazim. Hodne jezdim po olomouci a parkuju na takova mista kde se obcas sam divim ze se vlezu:o tak jsem nechtel riskovat se spodnim nasavanim

Jsem si docela důkladně prohlížel Tanagyho fotky a myslím,že by se to dalo nějak schovat,aby se to neurazilo :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jsem premyslel udelat to co ma ICEMAN nahore, dolu. Proste ploche siroke nasavani schovane za tim gumovym lemem. Tak aby byl dostatecny prutok vzduchu a pritom to nezavazelo nicemu nebo nebylo jednoduse urazitelne. Porad na tom pracuju a doufam ze to jednou dovedu do stadia kdy si budu moct rict "tak a tak to necham" zatim to tak urcite neni, ale uz je aspon nasavanej studenej vzduch. Kdyz jsem tam nemel tu spodni flexi trubku tak byl filtr po zastaveni horkej a bylo to poznat i na jizde. proste to nebylo ono. I ted ale poznam kdy se motor zahreje tak ze pusti do chladice teplou vodu, neni to sice moc znatelne ale po trose cviku to jde poznat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Escaper:

S tím řezání do kapoty bych si to rozmyslel a to tak, že pořádně. Kdysi (cca 1,5roku zpátky) jsem prolézal net anarazil jsem na nějakou stránku, kde bylo hodnocení jedné tuningové 206. Měla taky nasávání na kapotě a ten kdo to hodnotil mě mluvil z duše. Už si nepamatuji přesné znění, ale pokusím se o hrubý výtah toho, co si pamatuji:

Vypadá to efektně, funguje to taky dobře ale má to jednu chybu - kapota je konstruktéry PUg řešena tak, aby se při případném nárazu zlomila a pokud se vyztuží právě tím nasáváním vzduchu, tak se pouze urve z úchytů a osádka vozu bude o hlavu kratší... No, představa to hezká není - já o tom nasávání taky dřív uvažoval :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pepito : díky za kladný bod. Nic chytřejšího mě před rokem nenapadlo. Ale je to pořád "dočasná" varianta a úpřímě řečeno - moc na chlubení/ukazování to není - nějaký plastový potrubí, omotaný páskou - no fušeřina šílená. Chtělo by to udělat "pořádně" a dole udělat větší (nebo spíš širší) trychtýř

Díval jsem se taky na všelijaké web.stránky a sbírám inspiraci na co nejestetičtější,nejúčinnější a nejlevnější řešení :myslim Chtěl bych si taky upravit sání :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.