Sign in to follow this  
Followers 0
Keml

Potenciometr klapky plynu a cukání.....

16 posts in this topic

Nevíte někdo jakou funkci má potenciometr na klapce plynu ? Řeším teď problém s cukáním mé 406 - 1,6. Většinou se to objeví když jedu na pátý převodový stupeň. Auto začne nepatrně ale soustavně jakoby jemně cukat. Už jsem měnil svíčky ,vzduchovej filtr a zatim beze změny. Taky se mi rosvítí a po chvíly zase zhasne kontrolka diagnostiky motoru. Zlobí i volnoběh (nízké otáčky a chcípání motoru ).Už fakt nevim kudy kam , asi to podpálim a bude pokoj. Začíná se to nějak s..t. Nejhorší je ,když se sejde víc věcí dohromady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

řekl bych že tohle nebude jedna věc. A neboj já už to řešim 1/2roku a zatim nic moc.. Dnes jsem vyměnil krokový motorek, svíčky mam taky nový, jediný co jsem nezkoušel je zapalovací rampa.

Moje rada: Zkus odpojit lambda sondu co to udělá. Nemusís¨š se bát nic se nestane. Jinak nevim. Možná vyčistit krokáč, udělat kontrolu zapalovací rampy (To čeká i mě) a jinak nevim co by tohle mohlo dělat. Čidlo teploty to dělat nebude. Možná ten potenciometr nebo MAP senzor, ale to bych zkusil asi až nakonec..

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.6ka nema rampu, ta ma jeste klasickou civku, potenciometr dava ridici jednotce vedet, jak je otevrena klapka, spatne potak by mel spis vliv na kolisajici volnobeh

Pokud se rozsvecuje za jizdy kontrolka diagnostiky, neni nic jednodussi, nez nechat vypsat registr zavad, budes mit aspon nejaky voditko odkud zacit

[upravil dne 7/5/07 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

1.6ka nema rampu, ta ma jeste klasickou civku, potenciometr dava ridici jednotce vedet, jak je otevrena klapka, spatne potak by mel spis vliv na kolisajici volnobeh

Pokud se rozsvecuje za jizdy kontrolka diagnostiky, neni nic jednodussi, nez nechat vypsat registr zavad, budes mit aspon nejaky voditko odkud zacit

[upravil dne 7/5/07 Ferry]

Vidíš a já myslel že už má rampu :myslim No nic tak nemá.. Jinak s tou diagnostikou je to výhoda když bliká.. Já mam závadu a diagnostika nic.. Ani nezabliká..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No 1,6 nemá ještě rampu , připadám si tady jak méněcenej ,všichni máte žihadla,už jsem to několikrát řešil ve svém svědomí jestli jsem neudělal chybu ,že jsem koupil 406 z 1,6 motorem, ale kupoval jsem ji v roce 1998 rok výroby 1997 v Německu ,byla za dobrý peníze , najeto jen 18 000 Km, jako nová se servisní knížkou a od prodejce Peugeotu. Tenkrát byly 406 ještě neokoukaný a ojetý celkem žádaný tak jsem jí vzal.Skusim ještě tu lambdu a potom tu diagnostiku.Nejhorší je ,že diagnostika stejně asi neukáže nic moc jak to tady na fóru sleduju.

[upravil dne 8.5.07 Keml]

Share this post


Link to post
Share on other sites

když ti bliká tak ti něco najde neboj. Jinak já jdu na měření lambdy hned ve středu ráno..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Keml

No 1,6 nemá ještě rampu , připadám si tady jak méněcenej ,všichni máte žihadla,už jsem to několikrát řešil ve svím svědomí jestli jsem neudělal chybu ,že jsem koupil 406 z 1,6 motorem, ale kupoval jsem ji v roce 1998 rok výroby 1997 v Německu ,byla za dobrý peníze , najeto jen 18 000 Km, jako nová se servisní knížkou a od prodejce Peugeotu. Tenkrát byly 406 ještě neokoukaný a ojetý celkem žádaný tak jsem jí vzal.Skusim ještě tu lambdu a potom tu diagnostiku.Nejhorší je ,že diagnostika stejně asi neukáže nic moc jak to tady na fóru sleduju.

Z toho si nic nedělej,taky si dost často řikám,jestli jsem neudělal chybu, když jsem koupil 406 break 1.8 8V je to dost malej výkon na tak těžký auto.Když pak čtu v jiným příspěvku jak ostatní lítaj 180 a to nemaj plnej plyn a já mám plyn na podlaze, když se rozjíždim na 50 tak jsem taky pěkně nasranej.Ale co se dá dělat,nemůžu si kupovat každej ron jiný auto :-);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu 1,8 - 8V jsi ale nekupoval u nás že ne.Je to stejnej motor jako mam já ale jiný vrtání. Hele furt lepší než drátem do voka .:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky sem měl mít původně 1.6 akorát mi den před tím než jsem jí měl koupit volal že veze z Francie auto přímo pro mě :D Tak jsem počkal a pak sem se zamiloval :aut:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

u fungujiciho potenciometru by se melo napeti mezi kontaktem 1 a 3 pohybovat v zavislosti na natoceni klapky mezi 0.6-4.8V

pro overeni teplotniho cidla pro ridici jednotku ( ma zeleny konektor a dva vyvody ) maji byt tyhle hodnoty

10°C 3,53K-4,1K

20°C 2,35k-2,67K

30°C 1,585K-1,79K

40°C 1,085K-1,23K

50°C 763R-857R

60°C 540R-615R

80°C 292R-326R

90°C 215R-245R

100°C 165R-190R

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mě taky signalizovala kontrolka diagnostiky poruchu a v peugeotu v registrech závad nic nevyčetli.Nakonec zjistili že mám vadné vstřiky,tak bacha na to,nejde to zjistit jinak,než porovnáním s dobrými.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jsem práve myslel to že i když se mi občas rozsvítí kontrolka diagnostiky ,tak to nemusí na diagnostice vůbec zjistit.Vono to taky většinou není jenom o tom připojit auto na počítač a přečíst si závadu na monitoru a součástku vyměnit a napsat tučnej účet.Chce to taky někdy osciloskop a postupovou diagnostiku.To ale dneska umí málokdo a to mě štve ,zaplatím diagnostiku a co když zbytečně? Mimochodem nevíte někdo kde na 1,6 je to teplotní čidlo ? Nikde jsem ho na motoru nezahlídnul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hledej zelenej konektor se dvema draty, kdyz koukas do motoru tak vpravo nad prevodovkou, bude to na telese termostatu, tak zkus jit po hadici co jde do chladice a postupuj od chladice smerem k motoru, v miste kde bude pripojena na blok motoru by melo byt pobliz to cidlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nerozumím těm hodnotám 10°C 3,53K-4,1K atd. Co je to za cifry 3,53K-4,1K ?To se nějak měří ?:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je odpor, jednotka odporu je Ohm ( nekdy se znaci jako R za ciselnou hodnotou, tedy 2.5R je 2.5Ohmu ), nasobky jsou stejne jako napriklad u gramu, cili kiloohm, zkracene se oznacuje jako ciselna hodnota a K, napr. 3.53K znamena 3.53Kiloohm, cili 3530 Ohmu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dneska jsem náhodou narazil na benzíně na sprej od Bernera na čištění sání a vstřik systému os. aut. Tak jsem to rysknul a koupil ho.Musí se podle návodu sundat sání na motoru, moror nastartovat a po zahřátí zvíšit otáčky na 3000 a sprej dvacet sekund permanentně vstřikovat do sání motoru. potom motor nevchat 15 minut stát ,nechat působit a potom normálně nastartovat.Skusil jsem to a řekl bych že motor už necuká a líp reaguje.. Nechci to ale zakřiknout ,chce to delší test.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.