Sign in to follow this  
Followers 0
Tommys

Výměna spojky?

8 posts in this topic

Ahoj kluci potřeboval bych definovat závadu, již před nějakou dobu, zrovna když byl ten mráz v zimě mi auto začalo dělat to že když auto déle stálo a vymrzlo tak při rozjezdu auto cukalo při vypínání spojky, prostě mě to přišlo že prokluzuje lamela na přítlačáku, nevěnoval jsem tomu moc pozornost protože tohle byl u škodovky celkem běžnej jev, když se oteplilo zmizelo to, ale stejně občas se mi stalo že při řazení, nejvíc to bylo cejtit na 1 a na 2 auto znatelně skákalo kvůli spojce, jakoby lamela nedotlačila a poskakovala, ale udělalo to jednou dvakrát a klid, najednou to bylo dobrý, chod pedálu je normální a spojka neprokluzuje při normální jízdě, no a dneska si to jedu na Trutnov, přijedu na kruháč, zastavim, a bylo to v p.... už při rozjíždění to začlo dělat tak brutálním způsobem že jsem se málem nerozjel, nešlo pořádně řadit, musel jsem nechat klesnout otáčky na min, abych vůbec mohl normálně zakvaltovat, pak to roztočit abych se s tím skákáním vůbec nějak rozhejbal, přišel jsem si jako lamka co právě vlezla poprví za auto. Jo ještě při tom rozjíždění, je znatelně slyšitelný šustot a je intenzivní podle otáček motoru. Jakmile se mi podaří spojku vypnout a nějak se rozjed, šustot zmizí a auto jede normálně aniž by bylo citelný prokluzování. Na co by jste to odhadli?Ložisko, lamela v háji? Auto P205 1,4 XR, když jsem auto přebíral v bazaru byla tam psaná provedená výměna spojky před cca 2000 km od tý doby jsem najel tak dvojnásobek, takže tomu moc nevěřim. Dneska jsem jen tak zkusmo zkusil povolit šrouby na převodovce, imbusy kterýma to drží k motoru a na tom nejspodnějším jsem urval přes trubky dva imbusáky a třetím jsem zkusil povolit dokonce přes hever, ale k mému překvapení sem zvedal přes ten imbus celý auto, fakt nevim jak to povolim jestli to bude na rozborku. Povoloval jsem to na správnou stranu pro rejpaly:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sem to dneska kuchnul, ložisko je na hranici KO, spojkova lamela je sedřená tak že na několika místech nejsou vidět ani ty drážky, co mě překvapuju že není sjetá rovnoměrně, jedna z těch pružin co jsou na lamele je rozpadlá, přítlačák nemá moc vydřenou drážku od ložiska, takže bych asi vyměnil jenom lamelu a ložisko, setrvák je rovnej a hladkej, kde je nejlepší ty díly objednat a jako značku nejlíp, to co tam bylo je valeo, ale dle stavu bych řekl že původní, jako měněný rozhodně nevypadaj, pak si něco kupte v bazaru

Share this post


Link to post
Share on other sites

VYMEN TO VSECKO...po takovyhle vymenach jsem se uz taky spalil...rozhodne CELOU sadu. Dobre znacky jsou LUK, SACHS, VALEO... rozhodne ne aby te napadlo nejaky starline nebo co to v kelly prodavaji !!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, Rimmer radí dobře, na spojce se šetřit nevyplatí, takže jedině celou sadu a samozřejmě kvalitku (ono za pár týdnů to celý rozhazovat znova, páč jsem "ušetřil" pár stovek za přítlačák, to opravdu nepotěší)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně když píšeš, že lamela neni sjetá rovnoměrně, tak na tom má svoji vinu i ten přítlačák, takže vyměnit celou sadu je nejlepší řešení. Já se tkhle spálil na GII, když jsem přítlačák vyměnil a po roce jsem měnil celou spojku znova (cca 25.000km). Taková sada Valeo Preminum je myslím dobrá volba

(třeba tohle. Nenapsal jsi r.v. a výkon, tak jsem si tipnul ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.