Pietro

Voda v chladiči :-(

17 posts in this topic

Zdary, mám ještě jeden dotaz, možná spíš pro dýsláky, i když kdo ví. Před dvěma možná třema měsícema jsem doléval destilku do chladiče, páč mi problikávala kontrolka na stav hladiny. Teď v sobotu jsem byl na Šumavě a v prudkým stoupání začala svítit zase a dolejval jsem zhruba litránek. Neví někdo z Vás, jestli je to takhle normální nebo ne? Průsak nikde nevidim a tak si myslím, že za to můžou ty vedra a taky to, že jezdím s klimačkou. Jinak mě teplota kolísá od 80 do 95 stupňů. V tom prudkým stoupání až na 100. To je taky normální, aby takhle kolísala teplota, myslel jsem, že by měla zůstat na 80 nebo 85 a ne takhle cestovat. Díkes za radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

snad je to tak...

sice nemam dizlaka ale teplota me kolisa taky zalezi podle teploty oleje...

hod si tam nejakou smes ktera ti zvedne var na 120 ... pac pokud tam mas tu 100 ku tak uz se ti proste vyparuje a pretlakovou de v pare ven..

( aspon tak tomu je u meho gti cka)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U meho dizla jsem na tom podobne a hlavu si s tim nedelam. Teplota mne kolisa, podle toho, jak jedu a jak je vedro. Kdyz jedu slusne, tak je na tech 80 - 90 stupnich, kdyz na to na dalnici slapnu, tak pri tech 4000ot/min-180km/h je to pres 100 stupnu. Takhle to bylo treba vcera. Teplota pak klesne rychle s otackami. Pri zpomaleni na 100km/h se zase ustali na 90 stupnich.

Cili problem bych u Tebe nevidel. Taky jsem ted o vikendu dolejval pres litr. Ten prepad, to je svina...:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, byl bych v klidu. Taky mě to vyděsilo, ale zdá se, že to nejni nic nenormálního. Pokaď je teplo a na dálnici to rozjedu na 150 a vejš, tak se teplota taky přiblíží ke 100, ale to už jdou dávno sahary a pohodově to uchladěj. Nedávno sem se proplejtal na Šumavě po kopcích a taky ta teplota lítala jak splašená. Jen ta voda se mi neztrácí. Mrkni na to. Někde to utíkat asi bude. Může to bejt třeba v kabině ve výměníku topení a to pak můžeš do motoru zírat jak chceš...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem si na podzim měnil termostat Originál kouipenej v Peugeotu za 750 kč. Myslel jsem že je ko. Ukiazovalo mi to pořád 70 - 75 stupňů a v hicech jsem se dostal na magickejch 80!:D tak jsem ho vyměnil a ono je to pořád stejný. Mám před chladičem 2 vrtule ale nikdy jsem je neviděl nebo neslyšel v chodu. Jinak voda mi taky občas chybí. Doleju ajezdím dál. Taky jsem si nevšim že bych měl někde kaluž. Ale někam mizet musí:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pietro: litr je nak moc. Ja sice az tak moc nejezdim, ani nejak rychle (do 140 km/h), teplota bezne 85-90, v kopcich az 96, ale jednou cca. za mesic, kdyz to kontroluju, tak mi chybi max. 1 deci. Pravdou je, ze tam mam novou chladici kapalinu Texaco do -40. O kolik to zveda bod varu nevim, ale ten spise zveda pretlak v dobre tesnicim okruhu, ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi nejdůležitější je, aby ta voda nemizela do válců a to se bohužel někdy stává.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kdyz tam mam nemrznouci kapalinu a potrebuji dolit mohu to dolit jen vodou?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liter je moc!

Mne to tiez takto unikalo, takze najprv vymena vodnej pumpy, revizia hadic a napokon vymena tesnenia pod hlavou.

Teraz tam visi voda a nepohne sa ani o kusok a dolejem tam tak za 0,001 l. po 1000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

5M: no, nevim, jestli je to dobry napad, protoze se ti snizuje teplota, pri ktere nemrzka zmrzne, navic redis i antikorozni slozky (ktere by v nemrzce snad meli byt). Na druhou stranu, ja taky dolejval destilkou. Proste nic jinyho zrovna nebylo a pred jsem to chtel stejne vymenit.. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Pietro: ja jezdim VW Caravelle 1,9 d a mel jsem podobny problem s ubytkem chladici kapaliny. Nekolikrat to bylo v servisu a nic nenasli. Pak mi jeden kamos mechanik rekl, ze se s tim parkrat setkal u golfa (je to stejnej motor) a at to necham bejt a hlidam si aby se voda neztratila z nadrzky. V soucasne dobe mam vodu v nadrzce hluboko pod minimem. (aby mi to furt neblikalo tak jsem musel odpojit cidlo, hlidajici hladinu) Od te doby jsem na tom najel cca 20 000 km a neztratila se ani kapka. Ale jestli to tak bude fungovat i u Peugeota ti asi nikdo nerekne. Jo a podle teplomeru jsem vsak nikdy nemel abnormalne vysokou teplotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Napsán autorem Wasabi

Já jsem si na podzim měnil termostat Originál kouipenej v Peugeotu za 750 kč. Myslel jsem že je ko. Ukiazovalo mi to pořád 70 - 75 stupňů a v hicech jsem se dostal na magickejch 80!:D tak jsem ho vyměnil a ono je to pořád stejný. Mám před chladičem 2 vrtule ale nikdy jsem je neviděl nebo neslyšel v chodu. Jinak voda mi taky občas chybí. Doleju ajezdím dál. Taky jsem si nevšim že bych měl někde kaluž. Ale někam mizet musí:mad:

Tak něco podobného jsem také řešil (405-1,9D), teplota 75°C, výměna termostatu, teploměru, chladící kapaliny a pořád 75°C. Obě vrtule mi spínají při 85°C a těch jsem dosáhl jen při výjezdu na Klínovec (plně naložený a v létě) a při hodinovém popojíždění krokem v zácpě, Prostě to asi moc chladí...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim

mne sa voda nestraca, mavam teplotu od 80 do 90; horna hranica najma ked je vonku parak je okolo 30 C alebo ak idem 130 a viac km/h pri tej 100 - 110 je teplota stale na 80 - 82

ventilatory sa zapnu niekde pri 90 a fucia az kym teplota neklesne pod cca 85 (toto aj na volnobehu pri stojacom aute)

Ale ine som chcel... chladiaci okruh mi ide okolo olejoveho filtra viete niekto naco to sluzi ?? Chladi to olej cestou do alebo z filtra ???

405 1.9 D [ DJZ ] Zatial som to nikde nenasiel :(

[Editován dne 28/8/03 Marton]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdary všem. Tak se mi pod motorem vpředu vlevo dělá loužička, někde pod levou polovinou chladiče. Neví někdo kudy vedou všechny hadice od a k chladiči. A taky nevíte kde je vypouštěcí otvor u chladiče u 406 2,1 TD. Díkes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdary všem. Tak se mi pod motorem vpředu vlevo dělá loužička, někde pod levou polovinou chladiče. Neví někdo kudy vedou všechny hadice od a k chladiči. A taky nevíte kde je vypouštěcí otvor u chladiče u 406 2,1 TD. Díkes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdary všem. Tak se mi pod motorem vpředu vlevo dělá loužička, někde pod levou polovinou chladiče. Neví někdo kudy vedou všechny hadice od a k chladiči. A taky nevíte kde je vypouštěcí otvor u chladiče u 406 2,1 TD. Díkes

Mno to jsem to nějak přepísk :-)

[Editován dne 29/8/03 Pietro]

Share this post


Link to post
Share on other sites

georg a 5M: pokud kupujes nemrznouci smes, tak je to koncentrat a v navodu je napsany, ze ji musis redit a to destilovanou vodou. Ano, snizujes jeji odolnost proti mrazu, ale ne tak zasadne. Samozrejme pokud furt nedolejvas. Na obcasne dorovnani hladiny je to OK a nejpozdeji po trech letech mas chladici kapalinu stejne menit. A pokud ti to tece vic a nechces opravit pricinu, tak holt musis stridat dolejvani destilky a nemrznouci smesi.

[Editován dne 30/8/03 Dydzej]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.