jardas

odvzdušnění nádrže

10 posts in this topic

Ahoj všichni,

neví náhodou někdo, kde je (a jestli vůbec je) odvzdušnění nádrže? Při otevření uzávěru nádrže mi to teď při vyšších teplotách vždycky odfoukne. Je to 307 BREAK 1.6 benzin.

Dík za rady.

P.S.: zkoušel jsem dotaz i v naší 307 sekci, ale tam se nikdo nechytil, tak to zkouším ještě tady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem stejný problém u své 206. Došlo to dokonce tak daleko, že jsem jednoho dne otevřel víčko nádrže a tam byl takový tlak, že jsem byl celý slitý benzínem. Zase prozměnu když bylo chladno, tak jsem tam měl podtlak, že když jsem otevřel mádrž, ozvalo se mohutné zahučení jak to nasálo vzduch. Ale to Tě asi nezajímá. Takže, odvezl jsem to ke garážníkovi, tan sundal zadní sedadla, hodil auto na zvedák a za 30 minut bylo hotovo. Zalonemá hadice odvětrávání nádrže. Ono totiž už dlouho nesmí být odvětrávání do prostoru (dírka ve víčku, atd...), tak je tam hadice, která vede přes celé auto dopředu a končí v nádobce s aktivním uhlím. Tam se páry srážejí zpět na kapalný benzín a ten je při startu nacucnut do motoru. Jestli kecám, tak mě prosím někdo opravte.

Takže, budeš muset projít celé vedení od nádrže až po nádobku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to zní rozumně, ale proč to sundavání sedadel? Ne že by to byl nějaký problém, ale asi to nemá na funkci vliv :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím jak u Tvého auta, ale u 206 je nádrž čerpadlo a nějaké hadice pod zadním sedadlem. Asi nevěděl kde začít, tak to bral od vnitřku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: imaster

Nevím jak u Tvého auta, ale u 206 je nádrž čerpadlo a nějaké hadice pod zadním sedadlem. Asi nevěděl kde začít, tak to bral od vnitřku.

Mám to stejně, vezmu to taky od nádrže. Dík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potom dej vědět, jak jsi dopadl. Mě to stálo u garážnika 300 a 30 min. čekání. Když jsem volal do Peugeotu, tak chtěli měnit komplet vedení benzínu a to se ještě zmiňovali o nádrži. Cenu jsem raději zapoměl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

včera jsem lezl pod auto (ale jen zadní půlka, protože rampa byla malá) a nic jsem tam neobjevil. Ty jsi to měl skřípnuté kde?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: imaster

Měl jsem stejný problém u své 206. Došlo to dokonce tak daleko, že jsem jednoho dne otevřel víčko nádrže a tam byl takový tlak, že jsem byl celý slitý benzínem. Zase prozměnu když bylo chladno, tak jsem tam měl podtlak, že když jsem otevřel mádrž, ozvalo se mohutné zahučení jak to nasálo vzduch. Ale to Tě asi nezajímá. Takže, odvezl jsem to ke garážníkovi, tan sundal zadní sedadla, hodil auto na zvedák a za 30 minut bylo hotovo. Zalonemá hadice odvětrávání nádrže. Ono totiž už dlouho nesmí být odvětrávání do prostoru (dírka ve víčku, atd...), tak je tam hadice, která vede přes celé auto dopředu a končí v nádobce s aktivním uhlím. Tam se páry srážejí zpět na kapalný benzín a ten je při startu nacucnut do motoru. Jestli kecám, tak mě prosím někdo opravte.

Takže, budeš muset projít celé vedení od nádrže až po nádobku.

Nádobka zpracovává pouze výpary které jsou absorbovány aktivním uhlím. Výstup s této válcové nádoby neexistuje, vyjma hadice vedoucí do sání (jen pro nasání zbylých výparů benzínu se vzduchem). Celému tomuto se říká v zahraničních materiálech Carbon canyster. Ten také přisává vzduch, který hadičkou přes celé auto vede do nádrže a vyrovná tlak v nádrži. Celé todle je jen z ekologická záležitost. Carbon canyster jde z auta vyhodit bez ztráty funkčnosti palivové soustavy. Jen se vratná ( výparová) hadice opatří molitanovou krytkou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, tohle bude vážně ucpané odvětrávání.

takže doopravdy někde mezi nádrží a tím uhlíkovým filtrem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jardas

včera jsem lezl pod auto (ale jen zadní půlka, protože rampa byla malá) a nic jsem tam neobjevil. Ty jsi to měl skřípnuté kde?

To Ti přesně nepovím, nechtěl jsem v čistém lézt k němu pod auto. Ale pokud si matně pamatuji, bylo to někde buď jak je průchod do motorové části a nebo něco, kde je na podvozku přidělaná ta hadička. Vážně si to moc nepamatuji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.