Sign in to follow this  
Followers 0
MichalKozel

Ideální rychlost 206

30 posts in this topic

Zdravím, rád bych jezdil tak nějak nejlevněji, proto se chci zeptat, jaká je ideální rychlost na 206, benzín 1.4. Jezdím po Praze, tam s rychlostí moc neudělám, ale každý týden jedu cca 200 km po dálnici, tak jak rychle jet nejlevněji?

Díky moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak tak 90km/h ale podotýkám že na 5. rychlostní stupeň ,ne na 3. :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

90, když se šikovně zařadíš za náklaďák, tak nebudeš ani překážet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pětku to je jasný, ale 90 není skutečně mnoho.

Nemáte někdo nějkaý graf, kde je spotřeba v závisloti na rychlosti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mne je to přibližně

spotřeba = rychlost / 19.

Takže stoupá přímo úměrně s rychlostí. Předpokládám, že u tebe to bude podobně.

Pod 60 km/h už je to jinak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

U mne je to přibližně

spotřeba = rychlost / 19.

Takže stoupá přímo úměrně s rychlostí. Předpokládám, že u tebe to bude podobně.

Pod 60 km/h už je to jinak.

Nevím, ale s lineární závislostí moc nesouhlasím. Že by byla spotřeba při 130 dvojnásobná než při 65 se mi fakt nezdá.

Navíc tady to sedí tak na diesel, kdežto já mám benzín.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak ještě nabídnu teorii, že odpor vzduchu roste se čtvercem rychlosti...:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě k té lineárnosti: s palubním počítačem není problém to změřit každý den. Je to opravdu tak, já mám spotřebu při 130 dvojnásobnou než při 65 (tedy zhruba).

Share this post


Link to post
Share on other sites

nejlepší na to je pal. pc ,nastaviš si okamžitou spotřebu a zkoušíš ,to je lepší jak nějaké grafy, dost to záleží na stylu jízdy a tech. stavu auta. Graf je na prd.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Ještě k té lineárnosti: s palubním počítačem není problém to změřit každý den. Je to opravdu tak, já mám spotřebu při 130 dvojnásobnou než při 65 (tedy zhruba).

Škoda, že tam ten komp nemám, ale při prostém sledování ukazatele hladiny benzínu, tankování na plnout a rychlosti jízdy (a že už jsem se udržel a jel celých 200 km po dálnici 90 km/h) to na dvojnásobek nemám. Aspoň podle toho, že při 130 mi to nevzrostlo o polovinu, ale cca o 25 procent.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

to jsou otázky jak :myslim jedu jak mi dovolí provoz a stav vozovky či auta.

Ty tak možná jedeš, ale já, jestli mám dát každý víkend o dvě tři kila víc už dost poznám.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MichalKozel

Původně zaslal: komisar

to jsou otázky jak :myslim jedu jak mi dovolí provoz a stav vozovky či auta.

Ty tak možná jedeš, ale já, jestli mám dát každý víkend o dvě tři kila víc už dost poznám.

kdyz te pri sedesati smete kamion, tak ty dve kila uz moc neuzijes:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MichalKozel

Původně zaslal: komisar

to jsou otázky jak :myslim jedu jak mi dovolí provoz a stav vozovky či auta.

Ty tak možná jedeš, ale já, jestli mám dát každý víkend o dvě tři kila víc už dost poznám.

ta sis mel koupit auto podle toho kolik toho najezdis a v jakem provozu a na jake trasy . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hezky se to otočilo proti mě, ale všichni víte, jak to myslím. Tato informace by mohla být užitečná pro každého. Tak nic.

I tak díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jezdím hodně, tak se spotřebou zabývám. Vychází to tak, že při pomalejší jízdě ztratíš čas, ale ušetříš benzín/naftu. Navíc při pomalejší jízdě se neunavím (zkuste jet 250 km na jednání, být tam v plné pohotovosti a pak 250 km zpět).

Při dojíždění do práce, za vlastní peníze, např. 100 km denně, už stojí za to přemýšlet nad spotřebou, litr denně je pětistovka měsíčně, jen tak.

PS: mám spotřebu kolem 5,5 l

[upravil dne 2.5.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezdím dost hodně, ale tyhle vědecké metody mě moc neberou. Hlavní je praxe. Pokud zrovna nespěchám, tak jezdím tak za 5,8 a snažím se motor držet tak do 3000 otáček (spíše tak do 2800 = cca 90 km/hod na 5). Ale hlavně to chce jezdit plynule.

Jinak Pelhřimov - Ostrava po dálnici cca 300 km (za 2h 45 min) při dlouhodobé jízdě kolem 170 km/h mi to vzalo 6,7 l/100km

Share this post


Link to post
Share on other sites

170km/hod to si musel na 1,4ke ist asi plny plyn, a to si mal iba 6,7l / 100km ?? To sa mi zda moc malo

:myslim

[upravil dne 21.9.2007 denoo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja taktiez mam 206 1.4 benzin, 5dv sice

ale 170km/h a mat 6.7l/100km, no to je az moc dobre :myslim:bojim neveriiim :P

ja som mal 5.7-5.8l/100km na dialnici rakusko-taliansko co som tak jazdil asi okolo 120

spravil ~750km na dialnici, spapalo to pri nasledujucom dotankovani okolo 44l benzinu

takze to vyslo tych 5.7 - 5.8

nad tym som rozmyslal ze ako spravit tych 4.9l na 100km, co udava mimo mesta :D

asi v tuneli :D:D :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.