gen.Migen

Špatná spojka!! Nebo něco jiného!!

23 posts in this topic

Ahoj všem

Mam takový problem. Mam peugeot 406 2.1TD r.v. 96.

Asi před tydnem se mi skokově změnil zpusob řazení. Nejde mi tak lehce radit jako dřív a myslím, že je to tím, že oddalovací mechanismus spojky neodálí dostatečně lemaly a vlastně když zmačknu uplně spojku, motor stále nějakou silou působí a tím de hůř řadit. Je něco se spojkou a pravě nevím co. Spojka neprokluzuje ale zabíra dost u podlahy, asi tak 3 cm když to začnu pouštět. Jak sem napsal, tohle se stalo skokově, ne že by se to nějak zhoršovalo. Dřív mě spojka zabírala až někde u vrchu. V příručce jsem našel, že v prostoru motoru je taková černá nádržka popsána jako Hydraulické ovládání spojky a k tomu poznámka aby se NIKDY NEOTVÍRALA (určitě tam bude nějakej olej, tak bych to rad zkontroloval). Prostě si s tím ted nevím rady, a proto se tady ptám, jestli s tímto nemáte někdo zkušenosti. Třeba to bude prkotina, ale třeb budu muset vyměnit celou spojku, což by bylo přinejmenším hodně drahý:(

Děkuji za každou radu s pozdravem Michal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Ahoj všem

Mam takový problem. Mam peugeot 406 2.1TD r.v. 96.

Asi před tydnem se mi skokově změnil zpusob řazení. Nejde mi tak lehce radit jako dřív a myslím, že je to tím, že oddalovací mechanismus spojky neodálí dostatečně lemaly a vlastně když zmačknu uplně spojku, motor stále nějakou silou působí a tím de hůř řadit. Je něco se spojkou a pravě nevím co. Spojka neprokluzuje ale zabíra dost u podlahy, asi tak 3 cm když to začnu pouštět. Jak sem napsal, tohle se stalo skokově, ne že by se to nějak zhoršovalo. Dřív mě spojka zabírala až někde u vrchu. V příručce jsem našel, že v prostoru motoru je taková černá nádržka popsána jako Hydraulické ovládání spojky a k tomu poznámka aby se NIKDY NEOTVÍRALA (určitě tam bude nějakej olej, tak bych to rad zkontroloval). Prostě si s tím ted nevím rady, a proto se tady ptám, jestli s tímto nemáte někdo zkušenosti. Třeba to bude prkotina, ale třeb budu muset vyměnit celou spojku, což by bylo přinejmenším hodně drahý:(

Děkuji za každou radu s pozdravem Michal

No pokud je ta spojka hydraulická tak se mohla zavzdušnit vlivem opotřebovaného ovládacího válečku, nebo hl. válce u pedálu, a nebo hl. válec propouští a proto ji pořádně nerozepneš

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jo to je asi pravda, ale pravě nevím jak se tam dá dolít olej, nebo jestli se vůbec může. Ted jen kde začít s opravou, je tam hydraulika a je to bezudržboví, tak nevím jak se to dá opravit. Jestli je pravda jak říkáš, že může propouštět válec, tak bude za chvili olej pryč a už to nezmačkne vubec.

Ale ještě jedno. Když je pedál spojky v horní poloze, a začnu ho mačkat, tak jakoby do poloviny chodu to nic nedělá, jen se napíná vratná pružina a pak to začne až jakoby zabírat. Je to blbý, prostě taková nejasná porucha, může to být spojkou, hydraulickým ovládáním nebo beztak ještě něčim jinym:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě sem zapoměl, že když zmačknu spojkovej pedál, tak to začne někdy jakoby tak cvrdlikat. Takovej zvuk..ale to je myslím právě tím, že se to pořádně neodálí. Ještě se s tím dá vpohodě jezit, ale kdyby se to zhorošovalo tak za chvili nezařadím.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

No jo to je asi pravda, ale pravě nevím jak se tam dá dolít olej, nebo jestli se vůbec může. Ted jen kde začít s opravou, je tam hydraulika a je to bezudržboví, tak nevím jak se to dá opravit. Jestli je pravda jak říkáš, že může propouštět válec, tak bude za chvili olej pryč a už to nezmačkne vubec.

Ale ještě jedno. Když je pedál spojky v horní poloze, a začnu ho mačkat, tak jakoby do poloviny chodu to nic nedělá, jen se napíná vratná pružina a pak to začne až jakoby zabírat. Je to blbý, prostě taková nejasná porucha, může to být spojkou, hydraulickým ovládáním nebo beztak ještě něčim jinym:(

No to vypadá na to zavzdušnění, pokud válec propouští tak to není že by ti mizela kapalina, jen se přepustí za pístek a pak zase zpátky, prostě nezabírá. Nejdříve bych to nechal odvzdušnit a zkontrolovat případnou netěsnost, potom kdyby se to opakovalo tak vyměna valečku nebo hl. válce, asi bych to nechal na servisu

[upravil dne 1/5/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak děkuji moc. Kdybych měl nějaké schémátko jak to tam vypadá tak bych to asi zkusil sám, protože servisum nevěřím. Zatim sem si všechno zpravil, ale tohle muže byt fakt vice věcmi. No a odvzdušnít, to asi udělají jenom v serisu že? Ale asi máš pravdu, že servisáci s tím musí mít zkušenosti, a řeknou asi hned čím to je.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Tak děkuji moc. Kdybych měl nějaké schémátko jak to tam vypadá tak bych to asi zkusil sám, protože servisum nevěřím. Zatim sem si všechno zpravil, ale tohle muže byt fakt vice věcmi. No a odvzdušnít, to asi udělají jenom v serisu že? Ale asi máš pravdu, že servisáci s tím musí mít zkušenosti, a řeknou asi hned čím to je.

Tady maš obrazek, nejdřív zjisti jestli jeden z válečků neteče, pokud ano je to na výměnu

[upravil dne 1/5/07 Radek Hurvajz]

post-0-14109595552278_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky ten obrazek je supr. Taky si to musim konečne stahnout. Měl sem to ale smazal se mi disk:( Až budu mit chvili času tak se na to kuknu a dám vědět. Každopadně diky za pomoc..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak sem to celý prohlídl. U pedálu není žádná chyba, hned jak začnu mačkat pedál, tak se přenáší síla na táhlo který hýbe pístem bez žádné vůle. Podíval sem se na oba válce a nejsou potečený žádným olejem, z toho usuzuji že netečou a mohlo by to byt jen zavzdušněné. Nebo jak říkáš propouštět sem a tam ten olej. Ted mi de jen o to jak by se to dalo doma odvzdušnit, je to uplně stejnej systém jako všechny hydrauliky, takže bych to mohl podobně jako u brzd...ale nejsem si jistej. Tak jestli ste to někdo nahodou neviděl dělat nebo to nedělal sám. Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Tak sem to celý prohlídl. U pedálu není žádná chyba, hned jak začnu mačkat pedál, tak se přenáší síla na táhlo který hýbe pístem bez žádné vůle. Podíval sem se na oba válce a nejsou potečený žádným olejem, z toho usuzuji že netečou a mohlo by to byt jen zavzdušněné. Nebo jak říkáš propouštět sem a tam ten olej. Ted mi de jen o to jak by se to dalo doma odvzdušnit, je to uplně stejnej systém jako všechny hydrauliky, takže bych to mohl podobně jako u brzd...ale nejsem si jistej. Tak jestli ste to někdo nahodou neviděl dělat nebo to nedělal sám. Diky

Nevím zda se jedná o Tvůj typ spojky, ale něco jsem našel. Kdyžtak si stáhni celý servisní manuál (nedávno tu byl zveřejněn) nebo Ti to mohu poslat i s obrázky.

B2BB0EK1 - 406D9 PŘEVODOVKA BE4

ODVZDUŠNĔNÍ HYDRAULICKÉHO OVLÁDÁNÍ SPOJKY

2 - ODVZDUŠNĔNÍ

DŮLEŽITÉ : používat pouze novou a neemulgovanou brzdovou kapalinu; zabránit vniknutí nečistot do hydraulického okruhu .

Používat výhradnĕ schválenou a doporučenou hydraulickou kapalinu(y) : DOT4 .

DŮLEŽITÉ : nepoužívat přístroj pro automatické odvzdušňování (nebezpečí emulgování kapaliny v okruhu) .

Demontovat celek vzduchového filtru s přípojkami (8) .

Naplnit nádržku brzdové kapaliny (1) na maximum jejího objemu .

Zahýbat s nádržkou pro vytlačení vzduchových polštářů .

Naplnit nádržku brzdové kapaliny (1) na maximum jejího objemu .

POZNÁMKA : je možné provést 12 zdvihů spojkovým pedálem, aniž by bylo nutné dolít brzdovou kapalinu do nádrže .

Připojit průhlednou hadičku (10) k odvzdušňovacímu šroubu (5) a její konec dát do nádoby (11) umístĕné níže než pracovní válec hydraulického ovládání (4) .

Vytvořit "syfón" (12) smĕrem nahoru s pomocí průhledné hadičky (10), která se dotýká dna nádoby .

Otevřít odkalovací šroub (5) .

Ručnĕ pohybovat spojkovým pedálem (3) v celém jeho zdvihu rychle 12 krát tam a zpĕt (1 zdvih tam a zpĕt za sekundu) .

Nechat spojkový pedál (3) po posledním manévru na konci zdvihu .

Zavřít odvzdušňovací šroub (5) .

Zvednout spojkový pedál (3) do horní polohy .

Znovu : Naplnit nádržku brzdové kapaliny (1) na maximum jejího objemu .

Otevřít odkalovací šroub (5) .

Ručnĕ pohybovat spojkovým pedálem (3) v celém jeho zdvihu rychle 12 krát tam a zpĕt (1 zdvih tam a zpĕt za sekundu) .

Nechat spojkový pedál (3) po posledním manévru na konci zdvihu .

Zavřít odvzdušňovací šroub (5) .

Zvednout spojkový pedál (3) do horní polohy .

Dolít brzdovou kapalinu až ke značce maxi na nádrže .

Rychle vypnout a znovu zapnout spojku 40 krát (1 zdvih tam a zpĕt za sekundu) .

Nastartovat motor .

Zatáhnout ruční brzdu .

Zařadit nĕkterý převodový stupeň .

Ovĕřit, že k začátku tření spojkového mechanismu dojde při vzdálenosti (x) vĕtší nebo rovné 35 mm (Rozmĕr X je udaný orientačnĕ) .

Jestliže není správná : Provést znovu operace odvzdušňování .

Utahovací moment(y) :

šroub (5) momentem 0.75 m.dan

šroub (6) momentem 2 m.dan

šroub (7) momentem 2 m.dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leo..jestli by si mi to mohl poslat i s obrazky tak bych byl moc rad. Protože jak sem se na to dival(ne moc dlouho), tak sem nenašel odvzdušnovací šroub...je jasný že musí být asi někde vespodu, takže na tom dolním válci. Ale ty obrazky by fakt bodly, aspon tak poznam jestli je to stejnej typ převodovky či nikoli. diky moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo a já mám doma Příručku pro uživatele, ale ten odkaz na stáhnutí Servisního manuálu nemůžu najít:( Předpokládám, že pod pojmem "servisní manuál" nemáš na mysli tu uživatelskou příručku, která je pro nějaké opravy nepoužitelná.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Jo a já mám doma Příručku pro uživatele, ale ten odkaz na stáhnutí Servisního manuálu nemůžu najít:( Předpokládám, že pod pojmem "servisní manuál" nemáš na mysli tu uživatelskou příručku, která je pro nějaké opravy nepoužitelná.

Mrkni sem (je to tam pro více modelů a dál i ořezáno jenom pro 406):

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky moc, už to stahuju. Ale obávám se, že u mojeho auta odvzdušnovat nepujde:( Četl sem tu někde přizpěvek a podle něj se dají odvzdušnovat jen auta co už měli motor HDI. Jestli to nepujde, tak fakt nevim co se s tim kramem stalo, protože spojka se přeci nemuže z ničeho nic pokazit. Ale když to vemu z druhé strany, tak zavzdušnit by se to taky nemělo, takže asi nakonec fakt skončím v servisu:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Diky moc, už to stahuju. Ale obávám se, že u mojeho auta odvzdušnovat nepujde:( Četl sem tu někde přizpěvek a podle něj se dají odvzdušnovat jen auta co už měli motor HDI. Jestli to nepujde, tak fakt nevim co se s tim kramem stalo, protože spojka se přeci nemuže z ničeho nic pokazit. Ale když to vemu z druhé strany, tak zavzdušnit by se to taky nemělo, takže asi nakonec fakt skončím v servisu:(

Pokud je váleček vyběhanej tak se muže jak zavzdušnit tak podělat tak že nezabírá, stav se v servisu a poptej se co a jak, zase ta práce na tom nebude tak hrozná aby za to chtěli balík.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radku ja to dnes cely rozdělal, a prostě sem nakonec i otevřel tu zminovanou nadržku. Ted už hydraulika nefunguje vubec. Cely sem to vymontoval z auta jako celek, je to docela jednoduché, a zjistil sem, že když jakoby zaaretuji pracovní válec, ten co pak působí na spojkový mechanismus u lamel, a začnu jako tlačit na ten hlavní válec tak, tak ten hlavní prostě uplně stlačím na doraz , z toho plyne že bud je to ted totalně zavzdušněný nebo ten valce propouští a je to napytel. Jenže odvzdušnit to nejde pač tam na to není žádnej mechanismus, tak ještě možná zkusím tam vlažit nějakej kohout mezi ten pracovní válec a hadičku a tim to odvzdušnit. A nebo to vemu sebou a poptam se po servisech. Když to nepujde tak nová celá hydraulika stojí 8800 s dph.Což je teda hodně sakra. A beztak jak tam dam ten novej mechanismus tak to bude spojkou a mrdne mi z toho:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Radku ja to dnes cely rozdělal, a prostě sem nakonec i otevřel tu zminovanou nadržku. Ted už hydraulika nefunguje vubec. Cely sem to vymontoval z auta jako celek, je to docela jednoduché, a zjistil sem, že když jakoby zaaretuji pracovní válec, ten co pak působí na spojkový mechanismus u lamel, a začnu jako tlačit na ten hlavní válec tak, tak ten hlavní prostě uplně stlačím na doraz , z toho plyne že bud je to ted totalně zavzdušněný nebo ten valce propouští a je to napytel. Jenže odvzdušnit to nejde pač tam na to není žádnej mechanismus, tak ještě možná zkusím tam vlažit nějakej kohout mezi ten pracovní válec a hadičku a tim to odvzdušnit. A nebo to vemu sebou a poptam se po servisech. Když to nepujde tak nová celá hydraulika stojí 8800 s dph.Což je teda hodně sakra. A beztak jak tam dam ten novej mechanismus tak to bude spojkou a mrdne mi z toho:)

No jak to popisuješ tak asi ten hlavní válec nechodí, možná by šel rozdělat a přetěsnit, jenže není to Shade, aby na to byli gumičky v každým šuplíku, ale na druhou stranu pokud je vyšlochtanej tak by to stejně nebylo na dlouho. A odvzdušnit by to jít mělo, pokud není šroub tak povolováním a utahováním hadice, ale je mi divný že tam není odvzdušňovák

[upravil dne 3/5/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to ted prostě zavdzušněný a odvzušnovák to fakt nema..je to uzavřenej celek a nejde s tim asi nic udělat, jedině tam zkusit dat nějakou nahradu za odvzdušnovák...nějak to tam navrtat nebo nevim. Kdybych si byl jistej že je to tim hysraulickym systemem tak se na to vykašlu a koupim to novy a jezdím, ale prostě nevim, třeba je to fakt spojkou a bude to šileně drahý

Share this post


Link to post
Share on other sites

Každopádně hydraulika ted nefacha a pokud to neodvzdušním tak ani nepoznám jestli ten pistek propouští či ne...takže prvořadej ukol je to odvzušnit:) Ale jak když to nema ten podělanej šroubek, nechapu kdo toto vymyslel ty jo:myslim Ale když řikaš že by se to dalo nějak hadičkama, ale jak....??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: gen.Migen

Každopádně hydraulika ted nefacha a pokud to neodvzdušním tak ani nepoznám jestli ten pistek propouští či ne...takže prvořadej ukol je to odvzušnit:) Ale jak když to nema ten podělanej šroubek, nechapu kdo toto vymyslel ty jo:myslim Ale když řikaš že by se to dalo nějak hadičkama, ale jak....??

Fakt nechápu proč tam není, je možny že se to nějak odzvzdušní samo do nádobky, ale to netušim jak:myslim Odvzdušňovák by měl být navrchu ovladacího válečku spojky

[upravil dne 3/5/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.