Sign in to follow this  
Followers 0
Windi

olej z motoru

13 posts in this topic

mám 309 grd r. 85

z motoru mi stříká olej do vzduchového filtru

motor šlape dobře

potřebuji radu dík windi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevim jak moc máš filtr od oleje, ale pokud máš GRD, tak bys měl mít jako vzduch. filtr takovou molitanovou vložku. Ta když se dává nová, tak by se měla potřít olejem, aby chytala prach. Takže pokud ho nemáš uplně nasáklej olejem, tak je to v pohodě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám 405GLi z roku 91 a strácí se mi olej v motoru. Koukal jsem se na výfuk a při rozjezdu se oběvuje namodralý kouř. Ne moc, ale je tam. Chtěl jsem se zeptat jestli je to zralé na GO motoru a nebo se to nechá odstranit bez generálky. Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kolik se ti ho ztrácí, toho oleje? Kolik doléváš na 1000km nebo mezi výměnami? Dělá to ještě jiné problémy, jako že třeba motor netáhne, nebo že se rychle zasíraj svíčky? Když sundáš za běhu motoru víčko na hlavě, fouká to odsud jak z vysavače, či dokonce lítá olej? Jestli ne, tak bych to vůbec neřešil.

Jinak generálka se podle mě vůbec nevyplatí, maximálně tak kroužky...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ztrácení oleje by se mělo jít odstranit pouze výměnou těsnících gufer na ventilech,dela se to bez demontáže hlavy válců a za odpoledne je to hotovy-pístní krožky se musí měnit jen málokdy!(u pežotiku jsou gufera ventilů dost častá závada zvláště po delším odstavení motoru bez provozu těsnění ztvrdne nepruží)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem počítal kolik se stratilo toho oleje a vyšlo mě že jsem na 3000 km doplnil 3l. To mě teda docela šokovalo a tak jsem začal prohlížet motor jestli to někde meteče z nějaké prasklé hadice. Nic jsem nenašel ale bylo mě divné že je pěkě namaštěný motor okolo olejového filtru a okolo snímače tlaku oleje. Z víčka od oleje to sad vůbec nefoukalo, šel od tam tud jenom takovej slaboučkej obláček páry a olej odtud vůbec nelítal. Tak jsem to celé umyl, doplnil znova olej a jel jsem to projet. Motor táhne pěkně. Roztáhnul jsem ho jen lehce na 140km/hod, ujel asi 10 km a znova jsem šel kontrolovat motor a okolo snímače tlaku oleje to muselo lejt jako blázen, protože žebrování na motoru jsem měl plný oleje. Cesta kudy to teče byla jasně vidět od toho snímače. Tak že to budu muset nějak přetěsnit, ale ještě nevím jak a budu měřit znova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, vidíš, tak je to čidlo tlaku oleje, a ty bys chtěl hnedka dělat generálku :) Čidlo vyměň a máš po starostech.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lepší vyměnit celé čidlo a nebo stačí jen těsnění? Ono to totiž vypadá, že to teče mezi tím čidlem a motorem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já už se párkrát setkal s vadným čidlem, které jsem měnil. ®e by teklo kolem, jsem ještě neviděl - ale stát se to klidně může. Jestli to čidlo máš v pořádku, tak jej samozřejmě měnit nemusíš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já dneska odpoledne vyměním to těsnění a když to nepomůže tak koupím to čidlo celé, no a uvidím. V každém případě ale díky za radu. Ještě mě ale napadlo, jestli se vyplatí přidat do oleje nějaká ta směs, která ten motor trochu utěsní. Slyšel jsem, že to motoru neuškodí a může mu to jenom pomoct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem odpůrce všech takovejhlech sraček a přípravků na utěsňování a podobně. Pokud je motor (převodovka, chladič....) v pořádku, tak žádný takový svinstva nepotřebuje. A pokud někde fest teče, tak je třeba to opravit. Tyhle srágory považuju akorát tak za past na prachy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem vyměnil to těsnění a nepomohlo to, teče to dál jako blázen a tak jsem dal na tvou radu a dneska koupil celý snímač. Tak jsem zvědavej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo: chtěl bych na své 205 zprovoznit měření tlaku a teploty oleje.

Teploměr je na vaně, že?? Ale tlakoměr je kde?

Je to ten bazmek přesně nad Oilfiltrem nebo ten, co je kousek doprava a má větší průměr?

Motor XU5M 1.6 (jinak též BDY)

Předem díky za radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.