Sign in to follow this  
Followers 0
vinorak

Teplotní spínač

8 posts in this topic

Nevíte někdo kde je na motor TU umístěný spínač na teplotu vody? myslim ten co se při 110 stupních sepne a rozsvítí se kontrolka vysoké teploty. nějak ho nemůžu najít.. dík za odpovědi:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nevím přesně jakou máš palubku a budíky, některý modely maj ukazatel na teplotu vody a některý jen tu kontrolku. Ale čidla na vodu jsou před rozdělovačem směrem ke chladiči, jsou tam dvě, jedno je na ručičkovej ukazatel teploty vody na palubní desce, druhý je přesně u vývodu teplý vody z motoru a je pro řidící jednotku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no mám tu se 4 budíkama z Xs a je tam normálně teploměr, ten má čidlo u termostatu. To druhý čidlo je pro řj ale kde je ten spínač na červenou kontrolku to nevim. je možný že to čidlo k řj obsahuje oboje? nejsem si jistej kolik tam je drátů..:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dráty jsou u obou čidel myslím dva. A je to tak jak říkáš, jedno z těch čidel bude udávat hodnotu teploty vody (buď pro budík nebo ŘJ) a zároveň při určitý hodnotě sepne i kontrolku v palubce. Já osobně bych řekl, že je to to čidlo pro budík, který je u termostatu. Speciální samostatný čidlo jenom pro tu kontrolku tam není.

Podobný je to u modelů GTI, maj čidlo na teplotu oleje (pro budík v palubce), ale spešl čidlo pro kontrolku vysoký teploty oleje ne, takže to oboje bude zajišťovat to jedno čidlo na teplotu oleje.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak už mi to je jasný, protože teploměr je zapojenej na čidlo u termostatu a de tam jenom jeden drát, takže to bude to druhý doufám;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vinorak

Tak už mi to je jasný, protože teploměr je zapojenej na čidlo u termostatu a de tam jenom jeden drát, takže to bude to druhý doufám;)

Nee, to že z něj vede jenom jeden drát ještě nic neznamená.:mrk

Čidlo na teplotu je dělaný tak, že se změnou teploty se mění zároveň vnitřní odpor čidla. Tudíž každý čidlo tohoto druhu má dva vývody. Jenom záleží, jestli ty dva vývody jsou z čidla vyvedený:

-buď pomocí 2 drátů (odpor se změří mezi nima)

-nebo pomocí jednoho drátu a ten druhej je kovový tělo čidla, tím pádem vlastně kostra auta (odpor se změří mezi kostrou auta a tím jedním vyvedeným drátem)

Jinak pokud nutně potřebuješ vědět, který z těch čidel to je, tak ti to můžu do konce tejdne zjistit.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo to by si byl hodnej. Ale zas tak nutně to vědět nepotřebuju tak až se ti bude chtít :mrk jo a to stim odporem vim. náhodou mám maturitu z slaboproudé elektriky:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem na to koukal a nic jsem nezjistil :mad:. Před startem se mi ta kontrolka rozsvítí, jako že tam je:D, ale po startu jí nemůžu ničím rozsvítit. Zkoušel jsem i vzít čidla z jinýho motoru ( ty dvě z termostatu a ještě čidlo na teplotu bloku motoru, který je kousek od těch dvou) a vařit je v rychlovarce, ale nic. Možná byla nízká teplota, protože rychlovarka má tak max 100 stupňů (ukazoval to i budík). Tak vážne nevím. Ještě se zkusím někde mrknout na el. schéma.

Třeba nám tu záhadu tady někdo rozlouskne.:mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.