Sign in to follow this  
Followers 0
f3Rd@

Turbo na 2.0HDI

14 posts in this topic

Caaaau.

Tak jsem tak premyslel co a jak a nepadlo me vymenit turbo za nejaky silnejsi kousek. Ted nevim jestli treba 2.2 HDI ma silnejsi turbo, nebo z nejakeho velkeho naftacku, neco z koncernu VW, 5.0 TDI, jestli by slo pouzit to turbo, jestli teda dava vyssi tlak (predpokladam ze ano). Nebo jestli by slo pouzit nejake turbo z benzinoveho motoru? Samozrejme by musel jit novy chladic + nejake ty privody, hadice atd. Zajimalo by me jaky tlak vydrzi motor jako takovy? Jestli vydrzi treba 2 bary???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl bych pochyby o výdrži některých součástí, ale přesnou odpověď radši přenechám na dieseláky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak vidím, že odpověď nulová a asi projekt nulový.

Jako příklad uvedu motor 2.3i R5 20v Turbo - v "základu" má nějakých 166kW/225HP při 5600otm a 300Nm@2000otm. Tento motor se dá jednoduchou výměnou ECU a boostem turba okamžitě změnit na 179kW/250PS a 407Nm@2000otm. Je to otázka asi 1000kč a předpokladu, že motor je v dobrým stavu. Tento motor se dá pak lehce vyhnat až na 750-800PS, za předpokladu, že se vymění IC, vačka, písty, ojnice, klika, atd. atd.

Proto je nemysl kombinace "mám auto/změna výkonu" mělo by se postupovat asi takto:

1. vyberu auto s turbo motorem, kterej je jasně pružnej pro různý výkony a má dobrou minulost - z tohoto bych vynechal diesely protože většinou neodpovídají ani jednomu požadavku, pro tento účel se hodí předeším japonský a americký (vysokoobjemový) motory

2. stanovit co do toho chci vrazit a časovej rámec

3. zkompletovat doděláním brzd, podvozku apod.

Myslím, že je potřeba si určit na co auto potřebuju. Krásným příkladem je velkej počat Subaru Impreza GT na tipcars, který jsou na LPG. Chlapík si koupil "káru" ale sousedovi Pepovi žere Octávka o třetinu míň, proto to Franta předělá na LPG. Genius.

To stejný je to s "chipováním", kde každej vidí vjezd do garáže, klik klik a mám výkon bla bla. Přitom nikdo nezvažuje nenávratný škody na nízkoobjemových motorech, při výkonech který většinou ani nejsou papírově dokázaný.

V této zemi je nevyléčitelná nemoc, a diagnoźa zní: NELZE MÍT 300 KONÍ A JEZDIT ZA 5L/100, bohužel málokdo toto chápe.

"Čipnu si fole to tédéí fole a to pojede jako prase." Že se mu rozsypává setrvačník s každým rozjezdem ho nezajímá.

A to není nic proti tobě osobně, Ferdo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: f3Rd@

Caaaau.

Tak jsem tak premyslel co a jak a nepadlo me vymenit turbo za nejaky silnejsi kousek. Ted nevim jestli treba 2.2 HDI ma silnejsi turbo, nebo z nejakeho velkeho naftacku, neco z koncernu VW, 5.0 TDI, jestli by slo pouzit to turbo, jestli teda dava vyssi tlak (predpokladam ze ano). Nebo jestli by slo pouzit nejake turbo z benzinoveho motoru? Samozrejme by musel jit novy chladic + nejake ty privody, hadice atd. Zajimalo by me jaky tlak vydrzi motor jako takovy? Jestli vydrzi treba 2 bary???

No to už taková sranda neni. Dostáváš se k úpravám, které vyžadují daleko víc. 406 není zrovna lehké auto a motor v něm dostane záhul, když na to budeš slapat. Nemůžeš se dívat jen na tlak turba, je potřeba tam dostat naftu a dobře ji rozprášit, což se ti nemusí povést se stávajícími vstřiky, nebo se stávajícím tlakem v rampě. Dá se z toho motoru vydojit skoo 200koní bez toho, aby byl ned v řiti, ale v dohledné době ti začne klouzat spojka. Jinými slovy, je tam prostor ještě tak 10-20 koní což půjde i se stávajícím turbem.

Víc neá smysl řešit, protože by to bylo neúměrně drahé a s větším vlivem na životnost motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky za komentare, chtel jsem vedet, jestli ma smysl to nejak resit a nebo zainvestovat do dalsiho auti a to "trochu" poladit.:super

Tak abych zacal pomalu setrit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máš tam už chipnutý motor? Bych odhadl že něco už jsi s tím podnikal.

Všechno padne na ceně. Minulou středu jsme s borcem probíraly možnosti posunu motoru někam dál. No, nebojí se toho, vnitřek všechno kovaný (základ), větší turbo, účinnější IC, samosvor azd. V suočasné verzi do motoru nasypal 190 000.

Kouni na zahraniční veby, co a za jaký peníze by jsi chtěl do motoru dát. Seskládat do dohromady není problém, spíš to pak rozchodit, ale většinou se to povede :)

Verze čipování aut je asi hodně populární, ale bohužel s kradenýcm SW a kabelem, kdy ti tam zvedne tlak turba a zvedne vstřikovací tlaky se posuneš k motoru který jede opravdu líp, ale to o čem člověk sní, to za ty 4500 u garáží za městem s napíchnutou ŘJ nepořídí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chip uz mam - viz popis.

Jinak nasypat do motoru 190 000 mi neprijde moc dobry napad, teda u meho motoru! To by ten motor za to musel stat, za ty prachy bych spis koupil jiny vozitko s uplne jinym motorem... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

f3Rd@ : Máš pravdu, bohužel by to stejně dle mého názoru narazilo na několik faktů.

a) vícero koní a stejně je to předokola. Nepřeneseš to efektivně na asfalt.

b) jako slabé místo by se časem podle mého ukázala převodovka (prozatím jsem neslyšel že by se za tento motor dala namontovat nějaká slušná převodovka(ZF), ne to neštěstí co produkuje PSA.

c) je to těžká nafta a do zatáček se bude chovat nedotáčivě a potáhne tě ven ze zatáček. Krásně to lze porovnat na Fabiích, porovnej benzinové verze které jdou krásně do zatáček, nafta je těžší a je tupá na zatáčky.

Radši bych šel cestou našetřit pár peněz a koupil malé svižné auto. 205 GTI, Honda RCX. Rozumný náklady, perfektní svezení, radost v zatáčkách a když se nezadaří tak zrušíš auto za pár peněz, ne rodinný auto co člověk denně potřebuje. Leckdy jsou k dispozici i ucházející auta, bohužel anad ani jedno z této kategorie už nezažilo nějaký drcanec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak silna predokolka by to zas tak nebyla, ted jeden znamy upravuje mx-3 na nejakych 270 koni... tomu rikam silna predokolka, z vlast kdyz prihlednu k vaze toho auta... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ted me tak jeste napadlo (se v praci nudime tak vymyslime chujoviny) co takhle tam dat kompresor?? usetrilo by se turbo, mohlo by se nastavit od vyssich otacek, kompresor by tahal pekne od spoda... Myslim, ze je to docela realne -teoreticky. Nemuselo by se, myslim, ani nic v motoru menit - doufam. Nebudu zatim jasat, pockam si na nazor odborniku...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: f3Rd@

Ted me tak jeste napadlo (se v praci nudime tak vymyslime chujoviny) co takhle tam dat kompresor?? usetrilo by se turbo, mohlo by se nastavit od vyssich otacek, kompresor by tahal pekne od spoda... Myslim, ze je to docela realne -teoreticky. Nemuselo by se, myslim, ani nic v motoru menit - doufam. Nebudu zatim jasat, pockam si na nazor odborniku...

To je dobrá chujovina. Neumíš si představit, kolik by s tím bylo starostí, nehledě na to, že standardní jednotka nemá nic, čím by byla schopná se postarat o spolupráci s kompresorem. Dál cena kompresoru, překlápění tlaku mezi turbo a kompresor...a samozřemě i kdyy se náhodou taková věc povedla, patrně by to skoro nic na tom autě nepřežilo. Počínaje pístní skupinou a konče spojkou a diferákem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak cena je 12 000 za mirne jete z mercedesu, myslim ze jednotka by to ani nemusela vedet, jen by se ji nastavilo, aby davala vic paliva, na kompresoru by se snad nejak nastavil tlak, rekneme od 500-2500 otacek a ve 2500 by se spinalo turbo... Mylsel jsem ze by to ten motor prezil v poho, kdyz je zvykly na tlak z turba, tak by mu nevadil tlak z kompresoru. Vzdyt by nemusel byt vetsi, jen jde o to, ze by to tlakovalo uz od 500.:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak říká Vector, nezačínal bych u kompresoru (i když podle mě je ta technologie nehlepší)... začít je potřeba u "poddimenzovanýho motoru". a těch moc není. Mercedesu se kompresory "superchargery" nepovedly a nakonec od toho šli pryč. I když je pravda že v roce 94 se skoro 2.0 turbo s kompresorem vyrovnal motoru 2.8R6, 146 ku 145 kW dle tabulek... ale výdrž toho 2.0 bych stoprocentně neodhadoval na výdrž toho třílitu a jinak je to k ničemu.

Dál se pak posouváme k motorům C43AMG (jeden náhernej je na tipcars) a tam už je řeč, jinak je to obyčejná báseň.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, zamerim se radeji na jine auti, resp. jiny motor. Mozna realizuju muj drivjejsi sen, ale to je tak na 3 roky setreni, tak uvidime co bude do te doby....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.