Louda

406- olej ve vodě!!!

13 posts in this topic

Tak po delší době bezporuchového ježdění se mi objevila závada. Na mojí 406 HDI mi vytekl olej z motoru do nádržky s vodou!! Setkal jste se s tím už někdo? Co by to mohlo být? Už teď mi vstávají vlasy hrůzou na hlavě, kolik bude stát oprava. Do servisu to zatáhnu zítra. Díky moc za radu.:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já si to myslým, že to bude "jen" těsnění pod hlavou, ale když praskne těsnění, nejde voda do oleje? Mě jde olej do vody.:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak už to vím. Jen pro zajímavost, kdyby vás to někdy potkalo - byl to VÝMĚNÍK. Ani jsen nevěděl, že tam něco takového je.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Louda

Tak už to vím. Jen pro zajímavost, kdyby vás to někdy potkalo - byl to VÝMĚNÍK. Ani jsen nevěděl, že tam něco takového je.....

Výměník???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totéž se mi stalo u VW Transporter, dokonce několikrát. Stalo se to tak, že mechanik při výměně OIL filtru tento moc útáhl a následně prasklo tělo filtru, kde prochází i jakási trubka s vodou (když se mi to stalo poprvé a z expanzky na motor tekla hustá olejovitá tekutina proudem - taky jsem na to čuměl jako blázen). Že by ale něco podobného měla i 406ka, to jsem netušil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tydle výměníky jsou super výmyslem. O tom, jestli jsou bezprostředně potřeba trochu pochybuju (přijde mi že nemají moc velikou účinnost), ale od výměníku oleje vede vrtání do bloku kudyma stíká olej. Když se zacpe (což se stává, je dobré kontrolovat), je to smrt motoru docela zaručeně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrola je prozaická, což se musí odmontovat vlastní výměník a mechanicky pročistit. Liší se to přístupem a výrobcem (provedení se může drobně lišit). Japonci jsou na to machři, přístupný jedině když se sundává hlava, nebo se musí vyhodit motor.

Pro letmou kontrolu stačí rozpojit hadice, profouknout a pokud není známka odporu tak to neřešit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozte mi niekto vysvetlit presnejsie co to vlastne je ten vymenik a na co to sluzi??? :myslim:myslim:myslim dik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mně by to mělo chladit olej (respektive udržovat teplotu blízkou provozní teploy oleje), taková lite verze chladiče oleje - chlazení vodním okruhem.

Jenom moje dedukce. Na klasických motorech to není, výkonější mají vlastní chladič oleje náporovým vzduchem.

Někdo znalejší jistě doplní.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Podle mně by to mělo chladit olej (respektive udržovat teplotu blízkou provozní teploy oleje), taková lite verze chladiče oleje - chlazení vodním okruhem.

Jenom moje dedukce. Na klasických motorech to není, výkonější mají vlastní chladič oleje náporovým vzduchem.

Někdo znalejší jistě doplní.

aha dik uz rozumiem...a neviete niekto kde sa to vobec nachadza na 406-kach HDi???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.