Sign in to follow this  
Followers 0
Garfield

306 - zápach benzínu v kabině - vyřešeno

23 posts in this topic

Tak zkouším, jestli už někdo něco podobného neřešil... Zápach benzínu v kabině.

Objevil se zničeho nic, jakmile teď v dubnu začalo být teplo. Když se jede, je to v pohodě, zvlášť když se otevřou okna. Ale běda, jak se zastaví - v kabině je okamžitě smradu hafo. Smradu z čerstvého benzinu, nikoli spáleného. Jde to z větracích mřížek v palubce, a čím rychleji ventilátor, tím víc smradu.

Zvedl jsem haubnu a pilně jsem očuchával motor, ale tam to kupodivu nesmrdí! Ale stačí vytáhnout hlavu z motoru a přejít tři kroky směrem ke kabině, a odtamtud to tedy páchne... V nádrži je benzínu tak čtvrtina, a v tomhle stavu to začalo, čiliž přelití nádrže u pumpy vylučuji.

Huf, nenapadá někoho něco? Díky...

[upravil dne 16/5/07 Garfield]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: orgacek

A co čerpadlo pod zadní sedačkou? Zpuchřelá hadička:myslim

Díky za tip! Někdo něco dalšího, milí spolubojovníci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně to po benzínu nesmrdí. Jestli to nebude tím, že mám ty auta na naftu :):aut

Od nádrže vedou také přepadové a přivzdušňovací hadičky, tak může být nějaká prasklá nebo vypadlá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta hadčka která se uvolní na skoro všech benz. Peugeotech u hlavy před tím tlakovým bazmekem, hodně se to tu řešilo, vyhledej smrad benzínu nebo tak něco (někde byly aji fotky).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Garfield

Původně zaslal: orgacek

A co čerpadlo pod zadní sedačkou? Zpuchřelá hadička:myslim

Díky za tip! Někdo něco dalšího, milí spolubojovníci?

Ted tu někdo řešil zápach benzinu v 406, byla to hadička odvětrání nádrže, u 406 vede do předního podběhu k el mag. ventilu, nebude to u 306 řešený podobně. To téma je zde - - Poslední příspěvek;)

[upravil dne 24/4/07 Radek Hurvajz]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě už se dvakrát stalo (podruhé zrovna teď nedávno), že mi prosakoval benzín kolem hadičky na tý vstřikovací rampě, pokaždé jsem šel také po čuchu, protože to smrdělo přes ventilaci do kabiny. Je možný, že ti to jenom trošku rosí kolem tý hadičky a stačí se to hned odpařit a potom ani nepoznáš kde to teče. Vyměnil jsem hadičky a sponky a je to v pohodě.

post-0-14109595540937_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. U hadičky, do vede do vstřikovací rampy sucho a bez zápachu. Stejně tak obě hadičky (výpliv benzínu i odvzdušnění) na čerpadle pod zadní sedačkou suché a nesmrdí.

Takže zřejmě zbývá jen to, že je to na cestě palivové hadice (skrz celé auto) mezi čerpadlem a vstřikovací rampou. Nebo odvzdušňovací hadička.

Čili příští týden auto na hever, oddělat kryty podběhů, prý i svěsit zadní nápravu... Kurnik šopa. Bez servisu se neobejdu. :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možná blbej dotaz ale kontrolovals to s běžícím motorem? Jinak to rychle vyprchá.

Edit: a u 306 sem na to přišel tak že sem sem nechal jet motor a těma hadičkama sem hýbal, ona totíž netekla pořád, jen jak se to blbě pohlo.

[upravil dne 25/4/2007 Fusion]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tipoval bych to na uhlikovej filtr v pravem prednim podbehu, to aktivni uhli, ktere ma absorbovat benzinove pary je asi vyzile a uz tak dobre neabsorbuje, popr. je nefunkcni elektromagneticky ventil, ktery je na hadicce z toho uhlikovyho filtru do sani. Ten filtr ma odvetravaci hadici, ze ktere to dokaze pekne smrdet a jelikoz je to cele umistene presne pod nasavacim otvorem vzduchu do kabiny, pri stani v kolone pri horku to vetrak nasava do kabiny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Možná blbej dotaz ale kontrolovals to s běžícím motorem? Jinak to rychle vyprchá.

Edit: a u 306 sem na to přišel tak že sem sem nechal jet motor a těma hadičkama sem hýbal, ona totíž netekla pořád, jen jak se to blbě pohlo.

[upravil dne 25/4/2007 Fusion]

Ne ne, žádnej dotaz není blbej, když se něco zkoumá, naopak často "blbé" dotazy vedou k výsledkům :D

Ale kontroloval jsem to samozřejmě s běžícím motorem a za všechny hadičky jsem tahal, to jo - člověk to asi dělá automaticky. Bohužel žádná, kterou jsem hýbal, nerosila ani nezačala smrdět benzínem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

tipoval bych to na uhlikovej filtr v pravem prednim podbehu, to aktivni uhli, ktere ma absorbovat benzinove pary je asi vyzile a uz tak dobre neabsorbuje, popr. je nefunkcni elektromagneticky ventil, ktery je na hadicce z toho uhlikovyho filtru do sani. Ten filtr ma odvetravaci hadici, ze ktere to dokaze pekne smrdet a jelikoz je to cele umistene presne pod nasavacim otvorem vzduchu do kabiny, pri stani v kolone pri horku to vetrak nasava do kabiny

Cožeeee? 306-ka 1.6 XR z roku 1993 má někde nějakej UHLÍKOVEJ FILTR PRO KABINU? A já o něm nevím? Není-li to nějakej Ferryhumor, přiblížil bys mi prosím jeho polohu? :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

to neni filtr pro kabinu, ale filtr na odvetrani nadrze.... asi ho budu mit taky v pytli, protoze mam stejny problem jako ty, kocoure...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj neni to pro kabinu, je to dle ekologickych predpisu, aby se benzinove pary vznikajici v nadrzi zadrzovaly v tomhle uhlikovym filtru a pri nastartovani si pak ridici jednotka ve vhodnou chvili otevre elektroventil a ty naabsorbovane pary z toho filtru se nasajou do sani a spali v motoru. To aktivni uhli ma 100% omezenou zivotnost, takze kdyz pak absrobuje hur, ty pary pres nej projdou odvetravaci trubkou ven.

Jinak najdes ho v pravem prednim podbehu, prichyceny na prepazce mezi podbehem a kabinou. Je treba sundat zadni cast plastoveho podbehu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem dneska šátral tam, co říkal Ferry, ale nic jako filtr jsem nenašátral. Budu se muset zítra na Křivoklátě kouknout Vviťťákovi do auta, jestli jsem jenom slepej nebo jestli moje auto tuhle součástku postrádá...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Checht. Nebo jako teď v únoru na zimním klouzání Marcel 505 :D

Kdo to neví - Marcel připravil soutěžní úkol spočívající v tom, že na svém autě v motorovém prostoru rozdělal pár věcí (tu něco vyndal, tu odpojil, tu přehodil...) a úkolem soutěžících bylo přijít na to, co je špatně.

No a pointa - jedna nejmenovaná ženská soutěžní dvojice, jejíž technické znalosti všichni podceňovali, Marcelovi našla mnohem více závad, než kolik jich narafičil...

[upravil dne 26/4/07 Garfield]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Garfield

Tak jsem dneska šátral tam, co říkal Ferry, ale nic jako filtr jsem nenašátral. Budu se muset zítra na Křivoklátě kouknout Vviťťákovi do auta, jestli jsem jenom slepej nebo jestli moje auto tuhle součástku postrádá...

Nebo můžeme kouknout u mě, rád bych taky věděl jestli se výše zmiňovaná věc nachází v mém voze :)

Mám taky 1.6XR, akorát r.v.98.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Driver

Původně zaslal: Garfield

Tak jsem dneska šátral tam, co říkal Ferry, ale nic jako filtr jsem nenašátral. Budu se muset zítra na Křivoklátě kouknout Vviťťákovi do auta, jestli jsem jenom slepej nebo jestli moje auto tuhle součástku postrádá...

Nebo můžeme kouknout u mě, rád bych taky věděl jestli se výše zmiňovaná věc nachází v mém voze :)

Mám taky 1.6XR, akorát r.v.98.

Ferry je hodnej coolega - právě mi mailem poslal nákres (z kagalogu ND), jak ona součástka vypadá. Popsal bych to jako - no, nejspíš jako náprsní placatku na chlast... Takže budeme hledat.

[upravil dne 27/4/07 Garfield]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak problém zápachu se vyřešil pomocí funkce Peugeot self-repair, jak tu o tom psal myslím Komisař. A to ve chvíli, kdy jsem natankoval plnou nádrž. Zřejmě to mělo souvislost s odvzdušněním a nějaká přiucpaná hadička se možná odecpala... Prostě od natankování to smrdět přestalo. (A od té doby už jsem tankoval dvakrát, problém se neobnovil).

Ovšem větší prča byla s tím uhlíkovým filtrem. Dle Ferryho návodu a poslaného obrázku jsme nad tím na Křivoklátě hloubali a hledali, kde ten filtr je - viď, Drivere, Řebíku a ostatní... Nic jsme nenašli. Uzavřeli jsme s tím, že moje ani Driverova 306 nic takového nemá.

Z tohoto omylu mě vyvedl až sám velký seňor Valdemaro de Vašendo, který mi předmětnou součástku - nikoli zrovna malou - ukázal. Zde je jediný malý omyl Ferryho, díky kterému jsme všichni šátrali u PP kola v zadní části pod krytem podběhu. Ono je to v PŘEDNÍ části pod krytem podběhu. Nejlíp je ten uhlíkový filtr vidět a dá se na něj sáhnout, když se vyndá blinkr. Taky už vím, kde je onen ventil, který nasbírané benzínové páry, jak psal Ferry, hodí hadičkou do sání - ten je v motorovém prostoru.

Takže zatím vyřešeno, a navíc se už ví, kde ten zatracený uhlíkfiltr je!

[upravil dne 16/5/07 Garfield]

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe tak to je dobry, holt Frantici, daji to kam se jim to zrovna hodi, no hlavne ze jste to nasli a navic ze uz to prestalo smrdet ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.