Sign in to follow this  
Followers 0
rimmer

Tak nejak se pripravuju na ... posledni sbohem...

60 posts in this topic

Ahoj ahoj, posledni dobou mi 605tka prinasela spoustu problemu, hlavne financnich, nebudu to rozepisovat co jsem vsechno vymenit a zrepasoval abych mohl jezdit. Zase ji mam v servisu, protoze prevodovka proste temer vytekla..chcalo to snad vsudy mozny a o vikendu jsem si rekl NE..opravdu koncim, chci neco novejsiho.

Uvazoval jsem porad o 607 ale zacinam strizlivet i kdyz peugeot je laska, ale uz mam ponekud probodane srdicko tema opravama a problemama, krasne auta, ale spolehlivost mala, to ale vime vsichni. U nemcu je to to same v blede modrem, problemy s napravama...nemecka spolehlivost padla pred nekolika lety.

Nakonce.... JAPONEC :) Zvitezila prozatim v me hlave mazda.

Mam v merku Mazdu 6 tak z roku 3-4 v kombi a 2.0MZR-CD 100kW naftacek. Barvu chci bud svetlou - strbnou, nebo champane, nebo svetle ci tmave sedou grafitovou, nebo nakonec cernou. K tem svetlum a chromu se jine nehodi. Cenove +- se budu snazit vejit do 350. Na tento stroj jsou opravdu kladne ohlasy a asi na tom neco bude, ze mazda je jedna z nejspolehlivejsich znacek. Tchan vlastni hatchback v benzinu a svagr koupil nove CX7 s 2.3DISI 190kW (pekna rakev, jen vykopat diru a najet :))) ). Bohuzel musim zacit jednat a to tak ze ROZUMEM a nikoliv SRDCEM. 607 se mi stale libi jako krasavec no. 1, 407 je stale moc draha a vnitrne mala, bohuzel jsem si stanovil jedno jedine kriterium a to ze chci spolehlivou znacku...

605tku prodam zahy za nejakou rozumnou cenu (nasypano a povymenovano veci jen za posledni rok v hodnote cca 70 tisic celkovych servisnich nakladu, motor startuje na otoceni bez jakychkoliv negativnich projevu) Pripadni zajemci se mohou klidne hlasit, hodlam to poresit behem kvetna.

Timto vas kolegove a kolegyne zadam ac nemuzu jako zrejme odchazejici clen o jakekoliv informace vedouci k nalezene pekne mazdy 6 kombi v nafte. predem dekuji a snad na me nezanevrete...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A neni to skoda, kdyz uz jsi tam opravil kde co? Vzdyt co se mohlo vys*at se uz vys*alo a ted to bude jeste nejaky ten rok v poho...;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: f3Rd@

A neni to skoda, kdyz uz jsi tam opravil kde co? Vzdyt co se mohlo vys*at se uz vys*alo a ted to bude jeste nejaky ten rok v poho...;)

Na to bych tedy u 605 ani v nejmenším nespoléhal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, můj názor, je, že pokud chceš bezproblémový provoz, značka je až sekundární, prvotní je asi věk. Cokoliv nové bude držet a postupem času se začnou projevovat závady a to v množství úměrném kvalitě značky. Add tvoje 605ka - z výše psaného vychází, že 605ka je **** a Peugeot na druhou. Víš, že to tak není, nakonec oba máme stejné auto, jen se možná projevil třetí aspekt a tím je na jaký kápneš kus. Sypat se může i nový vůz a ten co jel na výrobní lince hned za ním bude sloužit bez závad i s prorezlou dírou v podlaze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: f3Rd@

A neni to skoda, kdyz uz jsi tam opravil kde co? Vzdyt co se mohlo vys*at se uz vys*alo a ted to bude jeste nejaky ten rok v poho...;)

Na to bych tedy u 605 ani v nejmenším nespoléhal.

tak tak oddie ma pravdu...ja to sesumiruju...oprava motoru, hydrostely, gufera, rozvody, nove kladky i remeny jak rozvod tak altik, vodni pumpa, repase vstrik cerpadla, vymena nekterych vodnich hadic, oprava remenice vcetne vymezeni vuli na rozvodu retezu pro olejovou pumpu, fungl nove brzdy vcetne komplet rucky - jak kotouce, tak vevnitr na rucky ty celisti a lanka, vymenena spojkova lamela - byla zkrivena, spojka je cca 40 tisic. stara, vymena prevodovky starsi koupene, ktera ted zacla chcat, vsecky stabilizatory behem 2 let pomenene, silentbloky motoru bbla...nechtel jsem se rozepisovat mno :)

interier je na takove auto tip top, za to rucim a staral jsem se o to, bourane to nebylo, lak je adekvatni, rezne pouze spodni cast ridicovych dveri, nevim proc zrovna tohle, asi od kaminku z kol. Vsechno to vypada, ze v pohode, jenze ja nemam proste uz chut ani silu cekat kdy se neco pokazi. Nejde az tak o penize, ale ja jsem na aute zavisly kvuli dojizdeni do prace, jinak stravim tuny casu v autobuse. Osobne kdyz budu mluvit narovinu ocekavam dalsi predvidatelne investice turbo, sice pousti olej uz snad tak 3 roky(ale oleje neubyva) a porad stejne ale jednou se vysere a to mas zase v servisu nejmin 10 tisic, ja si takove veci neumim poresit sam, ten kdo umi rozebrat a slozit a ma vybaveni tak je to pro nej hned mnohem levnejsi. Proto chci novejsi stroj...je to o tom, ze clovek uz pak dostane urcitou nevuli snaset ty neustale problemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kdo

No, můj názor, je, že pokud chceš bezproblémový provoz, značka je až sekundární, prvotní je asi věk. Cokoliv nové bude držet a postupem času se začnou projevovat závady a to v množství úměrném kvalitě značky. Add tvoje 605ka - z výše psaného vychází, že 605ka je **** a Peugeot na druhou. Víš, že to tak není, nakonec oba máme stejné auto, jen se možná projevil třetí aspekt a tím je na jaký kápneš kus. Sypat se může i nový vůz a ten co jel na výrobní lince hned za ním bude sloužit bez závad i s prorezlou dírou v podlaze.

ja nerikam ze 605 je naprd, to jsem nerek, ale je to ojetina uz bohuzel, a tak se kazi a ja to nemuzu vystat proto kupuji novejsi. Peugeot uz asi nechci protoze at jsme opeugeotaci, priznejme si ov obecne rovine, peugeot je se spolehlivosti precejenom na tom hure, tak proc nevybrat jinou znacku... Jak jsem rikal, 607 je uz taky dost jeta, a pokud se zacnu blizit ku 200tisicim, zacnou problemy. Dobrou 607 za slusnou cenu jetou do 100nekoupim. Taky je to muj osobni postoj, ze chci "vyzkouset neco uplne jineho". Proste jak se rika zmenit lokal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono je to spíš o tom nebrat za každou cenu to největší, ale umět sáhnout po určitém kompromisu. 605 je podstatně průserovější a hůř a dráž řešitelná než třeba jen o málo menší 406. Kterou bych třeba já osobně klidně provozoval, kdežto 605 mi domů ani omylem nesmí...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Ono je to spíš o tom nebrat za každou cenu to největší, ale umět sáhnout po určitém kompromisu. 605 je podstatně průserovější a hůř a dráž řešitelná než třeba jen o málo menší 406. Kterou bych třeba já osobně klidně provozoval, kdežto 605 mi domů ani omylem nesmí...

ja to vim..proto se te vyssi stredni tridy BOJIM a proto se mi do 607 at se mi libi jak chce proste nechce jit. navic v dobe kdy jsem kupoval 605 v nafte byly 406tky cenove nekde jinde, a do 405tky se mi nechtelo jit. Verim, ze kdybych 605 kupoval s najetyma tak 100 tak dneska mam rekneme 180-200 a menim jenom spotrebni veci, ja to vim, to ze to auto vydrzelo 300 svedci o tom, ze ma navic, ale podporeno znacnym kapitalem jak rika oddie...reseni problemu je proste drahe

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, možná se budeš divit, ale místo toho tvého výběru a uvažování bych si spíš právě teď koupil tu 406. Kdežto 607 určitě ne, a 407 už vůbec ani omylem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rimmer

Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: f3Rd@

A neni to skoda, kdyz uz jsi tam opravil kde co? Vzdyt co se mohlo vys*at se uz vys*alo a ted to bude jeste nejaky ten rok v poho...;)

Na to bych tedy u 605 ani v nejmenším nespoléhal.

tak tak oddie ma pravdu...ja to sesumiruju...oprava motoru, hydrostely, gufera, rozvody, nove kladky i remeny jak rozvod tak altik, vodni pumpa, repase vstrik cerpadla, vymena nekterych vodnich hadic, oprava remenice vcetne vymezeni vuli na rozvodu retezu pro olejovou pumpu, fungl nove brzdy vcetne komplet rucky - jak kotouce, tak vevnitr na rucky ty celisti a lanka, vymenena spojkova lamela - byla zkrivena, spojka je cca 40 tisic. stara, vymena prevodovky starsi koupene, ktera ted zacla chcat, vsecky stabilizatory behem 2 let pomenene, silentbloky motoru bbla...nechtel jsem se rozepisovat mno :)

interier je na takove auto tip top, za to rucim a staral jsem se o to, bourane to nebylo, lak je adekvatni, rezne pouze spodni cast ridicovych dveri, nevim proc zrovna tohle, asi od kaminku z kol. Vsechno to vypada, ze v pohode, jenze ja nemam proste uz chut ani silu cekat kdy se neco pokazi. Nejde az tak o penize, ale ja jsem na aute zavisly kvuli dojizdeni do prace, jinak stravim tuny casu v autobuse. Osobne kdyz budu mluvit narovinu ocekavam dalsi predvidatelne investice turbo, sice pousti olej uz snad tak 3 roky(ale oleje neubyva) a porad stejne ale jednou se vysere a to mas zase v servisu nejmin 10 tisic, ja si takove veci neumim poresit sam, ten kdo umi rozebrat a slozit a ma vybaveni tak je to pro nej hned mnohem levnejsi. Proto chci novejsi stroj...je to o tom, ze clovek uz pak dostane urcitou nevuli snaset ty neustale problemy...

No tak většina věcí co píšeš jsou spotřební materiál u každého auta. Když hodláš omladit, co do data výroby, modelového roku i najetých kilometrů, nečeká tě řada věcí, o které si už 605 říkala. Ale to je stejné u všech značek.

Mazda je snad nejspolehlivější auto vůbec, o tom se nemá smysl přít, ale spotřební materiál a zvlášť na Českých "silnicích" si bude žádat také. Doufám, že ses smířil i z poněkud jinou cenou dílů. 605 patří bohužel ktěm nejhorším modelům Peugeotu co se týká spolehlivosti a nezachrání to ani stojánky na doutníky.

Mazda také není samospasitelná, takže hodně záleží na původu i servisu, přeci jen nekupuješ nové auto. Benzinové motory v Mazdách jsou spolehlivé, jan mi přídou líné a s chutí po palivu. O japonských kamnech bohužel nemám nejlepší reference, ale jezdí to. Co se týká rozvodů a spol, doufám, že narazíš na něco s důvěryhodnou serviskou, jinak tě to samozřejmě čeká taky.

Ne každý je ochotný překousnout některé neduhy naší oblíbené značky a rozmýšlí se, jestli vstoupit znovu do stejné řeky. Chápu tvou sázku na japonce, oni berou vývoj a výrobu přeci jen trochu jinak. Buhužel berou i trochu jinak celkové provedení a jejich auta mi přídou trochu cizí.

Sám bych se také rozmýšlel, ale protože sem zamilovanej do 406Coupe, spíš bych se rozmýšlel nad návštěvou psychologa.

Přeci jen reálnější mi příde 307SW 2.0HDi, ale kvůli starostem spíš nějaký větší benzinový motor. 407je skutečně ještě dost drahá a nechci vidět výměnu tlumičů a dalších věcí. Ale to svezení.. sakra to svezení je neuvěřitelný.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

No, možná se budeš divit, ale místo toho tvého výběru a uvažování bych si spíš právě teď koupil tu 406. Kdežto 607 určitě ne, a 407 už vůbec ani omylem.

A s jakým motorem ? 406 je už poměrně těžká tak se výběr rozumných agregátů dost zužuje. 406 je dost vychytaný model, díly a dostupnost už jsou ok, takže v tomhle máš pravdu. 607 u nás je pořád ještě nereálné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

všechno, co píšete je pravda, ale opravy, které jsi popisoval se drtivě týkaly motoru a zbytek podvozku, který trpí našimi silnicemi a ne špatnou konstrukcí. Stará moudrost říká, že se v autě nepo**** akorát to, co tam není. A při "nacucanosti" dnešních modelů elektronikou a jedním systémen na druhém máš o to větší "šanci", že budeš řešit to, cos teď nemusel a navíc v dnešních autech už toho moc nezůstává, co si můžeš udělat sám, nehledě na "nové" ceny servisů a dílů. I když tady je 605ka stále vysoce moderní.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: oddie

No, možná se budeš divit, ale místo toho tvého výběru a uvažování bych si spíš právě teď koupil tu 406. Kdežto 607 určitě ne, a 407 už vůbec ani omylem.

A s jakým motorem ? 406 je už poměrně těžká tak se výběr rozumných agregátů dost zužuje. 406 je dost vychytaný model, díly a dostupnost už jsou ok, takže v tomhle máš pravdu. 607 u nás je pořád ještě nereálné.

Ono pro každého znamená "rozumný agregát" něco naprosto jiného. Buď ujištěn, že ve 406 bych neměl sebemenší problém jezdit ani s 66kW variantou. Natož pak s 80kW, kde už je výběr víc než dostatečný...

Jinak za výše uváděné peníze, pokud bych chtěl spolehlivý a snadno řešitelný diesel ve větším autě, za předpokladu že neparkuju na ulici v nějaké rizikové oblasti, bych spíš místo Mazdy pořídil něco takového:

http://www.rakar.cz/bazar/nabidka/pasik200374.html

Resp. osobně bych šel spíš do oné starší 81kW varianty, která absolutně nemá konkurenci, co se spolehlivosti a řešitelnosti týče, a vzhledem k tomu, že je o nějaký rok, dva starší, zase ještě o kus levnější. Akorát značka bude pro některé asi těžko překousnutelná :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Take budu s laskou vzpominat na to pohodli z 605, vo tom zadna. Dle nejakych referenci na internetu jsem cetl, ze ten common rail od mazdy je velmi kvalitni..samozrejme taky vyzaduje svoje. 307SW jsem mel v merku abych pravdu rekl, ale mluvil jsem s dvema mechanikama primo z peugeotu a ti me varovali, ze je to jedno z nejporuchovejsich soucasnych modelu peugeotu vubec, tak proc jim neverit. O 607 a jeho problemech mi nikdo moc nerekne, jezdi jich malo. Podobne je to o mazde, ale negativni ohlasy nebyly. Co se internetu tyce, tak dle nejakych zdroju, je na dnesni spici naftovy motor od hondy 2.2.

Chci samozrejme neco se servisni knizkou a jasnym puvodem, abych minimalizoval jakekoliv mozne rizika, i kdyz vsecko je relativni... Nechci aby si tady nekdo myslel, ze kdyz budu mit jinou znacku auta, zacnu razem vykrikovat ze peugeot je na <>. To neni, jsou ale jine alternativy, a diky tomu, ze jsem nemel zrovna "lidove" vozitko tak me to vyslo draho tak jak me to vyslo. Take jsem uvazoval o 406v kombi, nebo C5 v kombi, ale 406tek v 2.2 je strasne malo a neni z ceho vybirat, a C5 se me bohuzel "vubec nelibi", jedine az po 2005 facelift, kde je ale opet cena vite kde :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kdo

všechno, co píšete je pravda, ale opravy, které jsi popisoval se drtivě týkaly motoru a zbytek podvozku, který trpí našimi silnicemi a ne špatnou konstrukcí. Stará moudrost říká, že se v autě nepo**** akorát to, co tam není. A při "nacucanosti" dnešních modelů elektronikou a jedním systémen na druhém máš o to větší "šanci", že budeš řešit to, cos teď nemusel a navíc v dnešních autech už toho moc nezůstává, co si můžeš udělat sám, nehledě na "nové" ceny servisů a dílů. I když tady je 605ka stále vysoce moderní.

Anoi, právě to "v autě se nepo**** akorát to, co tam není" je přesně oním důvodem, proč mi 605 nikdy nesměla do baráku. Právě pro to, co tam bylo např. oproti soudobé 405, nebo i oproti novější 406 nacpané, a hlavně jakým provedením a způsobem. Potvrdí asi každý, kdo měl kdy tu čest aspoň pár aut od těhle vyjmenovaných dělat, aby měl srovnání - 605, nebo dokonce XM je dokonalá pomsta mechanikům...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: oddie

No, možná se budeš divit, ale místo toho tvého výběru a uvažování bych si spíš právě teď koupil tu 406. Kdežto 607 určitě ne, a 407 už vůbec ani omylem.

A s jakým motorem ? 406 je už poměrně těžká tak se výběr rozumných agregátů dost zužuje. 406 je dost vychytaný model, díly a dostupnost už jsou ok, takže v tomhle máš pravdu. 607 u nás je pořád ještě nereálné.

Ono pro každého znamená "rozumný agregát" něco naprosto jiného. Buď ujištěn, že ve 406 bych neměl sebemenší problém jezdit ani s 66kW variantou. Natož pak s 80kW, kde už je výběr víc než dostatečný...

Jinak za výše uváděné peníze, pokud bych chtěl spolehlivý a snadno řešitelný diesel ve větším autě, za předpokladu že neparkuju na ulici v nějaké rizikové oblasti, bych spíš místo Mazdy pořídil něco takového:

http://www.rakar.cz/bazar/nabidka/pasik200374.html

Resp. osobně bych šel spíš do oné starší 81kW varianty, která absolutně nemá konkurenci, co se spolehlivosti a řešitelnosti týče, a vzhledem k tomu, že je o nějaký rok, dva starší, zase ještě o kus levnější. Akorát značka bude pro některé asi těžko překousnutelná :D

u VW jsem motorove v pohode, ale ty ohlasy ohledne oprav tech hlinikovych naprav....mno kazde ma to "svoje". Nechte zbytecnych dohad. Ty by sis oddie vzal 406, protoze si spoustu veci dokazes spravit sam, ja musim vsecko odvezt do servisu. Jinak mas pravdu s tema 66kW, otec ji ma a naprosto bez problemu. Po dalnici i 190 vyzkouseno, okrsky v pohode, ani radit se moc nemusi, tahne od spodu mnohem lip nez stara 2.1TD ktera ma psane vic koni. Ale rekl jsem si, ze chci vykonnejsi varianty motoru z ruznych duvodu, nejsem zavodnik, ale byly chvile, kdy mi 110k v 605tce nestacily nebo minimalne bych se citil lepe mit rezervu pri ruznych predjizdecich manevrech, takze volim zase opet takhle. Navic silnejsi motory znamenaji take vetsinou lepsi vybavu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

406 není kvůli tomu, jestli si spoustu věcí dokážu nebo nedokážu spravit sám. V těhle intencích moc neuvažuju, a už vůbec ne, když někomu radím. Pokud uvažuju u aut o tom, že se na nich dá všechno udělat doma, končím u mechanických dieselů - tzn. 406 1,9TD do r.99 max., u 306 apod dejme tomu ještě o pár let dál, ve variantě 1,9D. Ono, já na tom za chvíli budu stejně, resp. úplně stejně asi ne, protože na každém autě se dá něco dělat doma, ale přinejmenším podobně. Času už na to hrabání v autech taky nemám co dříve, dokupovat nějaké další vybavení se mi už vůbec nechce, ale co hlavně, doba už dávno nepřeje tomu dotáhnout si dalších pár aut stejného typu na díly a z toho si to doma skládat a zbytky prodávat dál. To bylo aktuální svého času, ale teď už je to dávno mimo mísu, představa že si doma udělám soukromé vrakoviště 6-tiletých 406 a z toho budu něco dělat je nesmyslná, to už je použitelné akorát pro ty, co zůstali u lepení těch x05 (a ani tam už se to dááávno nevyplatí, je spíš už takové zoufalství). Takže mě záhy ten servis čeká úplně stejně...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oddie: za penize, jako na tom odkazu jsme 14 dni zpatky privezli toho sameho pasika, jenom mel 86tis km a nezavisle topeni a byl komplet nebourany s dozivotni zarukou na puvod a stav :super

rimmer: nevim, jestli zrovna mazda je pro tebe ta spravna znacka :myslim radsi bych koupil koncern, u nas v republice to umi spravit kazdy druhy a dilu je na to neskutecne hodne, takze neni problem zajit na vrakac, coz se Ti u te nove mazdy asi nepodari...

605tka byla krok spatnym smerem - pri takovem stari a najezdu, mel jsem tu "cest" videt, co do ni kamos za mesic nasypal :o:o:o, 607 je to same v blede modrem, je to asi jako koupit si 7er od BMW. Hold platis za komfort a nejvetsi luxus u dane znacky... zlata 309 :myslim

naopak 406tky bych se nebal, ale 307 a 607 ne :myslim

Jak jsem psal - znamy resil uplne stejny problem a nakonec jsme dovezli vonavy koncern z nemecka s dolozenym puvodem, serviskou, super vybavou...

:xvul videl jsem Te v technologickem parku u VSB :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.