Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Tempomat


Jup

Recommended Posts

zdravím všechny..

dnaeska jsem si byl obhlídnout 1.6HDi SW , moooc pěkný autí... doteď jsem jezdil v citronech bez tempomatu a ani prodejce moc nevěděl jak se ta páčka obsluhuje... poradí mi někdo zkušenější?

Jup

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rád ti poradím.Pokud je to manualni převodovka tak by měl fungovat až od třetího stupně(píšu měl protože já mam automat),na páčce je kolečko jedním směrem zapneš omezovač,na druhou stranu tempomat.Funguje až od rychlost 50 km/h.Rozjedeš se na na určitou rychlost třeba 90 otočíš kolečkem sundáš nohu z plynu a na displeji s kilometrama by se mělo objevit CC 90.Pokud nad tím svíti off aktivuješ ho stiskem čudlíku na vršku páčky.Změna rychlosti se dělá tláčítky se šipkama něco jako když u rádia přeskakuješ skladby.podobně se ovláda omezovač-dobrá věc když sjedeš z dálnice nastavíš 90 a víc ti jet nedovolí.Kdybys něčemu nerozuměl tak se klidně ptej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle jsem fakt netušil

poradíš seště jednou? ta 307SW 1.6HDi 12/04 francie ukončený lízing měla docela shora pobrindaný věci v motorovým prostoru od oleje..jak jsem psal, jezdil jsem 12 let citronama v naftě , ale žádnej nebyl tolik poznamenanej olejem shora... měl jsem štěstí , nebo mám od 307 cuknout???

dík za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No na mým manulním řazení to funguje pouze s malými odchylkami asi takto: ryhlost nad 40 km/h, a 4 nebo 5-tý rachlostní stupeň. Kolečkem se zapíná buď omezovač nebo tempomat a rychlost se nastaví při zmáčknutí jednoho ze dvou zadních tlačítek na páčce dle aktuální rychlosti a následně se dá těmito tlačítky regulovat dle displeje. Pak je tam ještě na konci páčky zapínání vypínání. Více viz manuál :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stou rychlostí sem si nebyl jistej a stým rychlostním stupněm sem to měl z doslechu.Ještě bych dodal šlápneš na brzdu a vypne se tempomat,šlápneš na plyn zrychlíš sundaš nohu z plynu a rychlost se vráti spátky na nastavenou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, jen odbočka k omezovači. Protože jsem šťoura a zvědavec zvědavý, zkoušel jsem tuhle funkci a sledoval při tom údaj o okamžité spotřebě. Takže: omezovač omezuje, šlapu na plyn v tom rozmezí, kdy ještě neakceleruje přes omezenou rychlost - PP ukazuje rostoucí spotřebu. Může někdo tipnout (pokud to neví přesně), jestli ten motor teda fakt bere víc nebo jestli se přebytek vrací zpátky do palivovýho okruhu a do motoru jde pořád stejně benzínu? Druhá možnost by mi přišla logická - přece nebude motor žrát tolika, když jedu furt stejně, žeano :mrk

Prostě by mě to jen zajímalo.

P.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: pavlii

Pánové, jen odbočka k omezovači. Protože jsem šťoura a zvědavec zvědavý, zkoušel jsem tuhle funkci a sledoval při tom údaj o okamžité spotřebě. Takže: omezovač omezuje, šlapu na plyn v tom rozmezí, kdy ještě neakceleruje přes omezenou rychlost - PP ukazuje rostoucí spotřebu. Může někdo tipnout (pokud to neví přesně), jestli ten motor teda fakt bere víc nebo jestli se přebytek vrací zpátky do palivovýho okruhu a do motoru jde pořád stejně benzínu? Druhá možnost by mi přišla logická - přece nebude motor žrát tolika, když jedu furt stejně, žeano :mrk

Prostě by mě to jen zajímalo.

P.

zdravim, je to asi takhle:

Omezovač rychlosti umožňuje řidiči zvolení maximální rychlosti, kterou nechce překročit. Tuto rychlost má možnost řidič změnit pomocí dvou tlačítek umístěných na volantu. Při překročení nastavené rychlosti zůstává plynový pedál neúčinný. V naléhavém případě lze nastavenou rychlost deaktivovat silným sešlápnutím pedálu(překonáním pevného bodu na konci vůle pedálu). Funkce omezovače se znova aktivuje při zpomalení nebo brzdění, kdy se rychlost vozidla dostane pod původně nastavenou rychlost.

z tohoto textu soudim ze pokud slapes na plyn pro zapnutem omezovaci tak se nic nedeje, pedal je "nefunkcini"...

:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, to jo, to všechno vím, ale pouze jsem se ptal, jak je to s tou spotřebou - pedál je ve většině rozmezí neaktivní, takže ho můžu mít sešlápnutý víc (bez omezovače by mi motor akceleroval), ale s omezovačem se nic neděje - od toho to taky je. Ale PP mi ukazuje samozřejmě vyšší aktuální spotřebu, takže dotaz je jen na to, zdali by mi to fakticky "žralo" víc nebo ne.

P.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska cestou domů taky vyzkoušel omezovač a hlídal spotřebu, podle mě to ukazuje trochu rozdílnou spotřebu při ustálené rychlosti celkem logicky v závislosti na terénu a potřeby udržovat nastavenou rychlost bez přímé závislosti na stisku plyn. pedálu. Ještě lépe se to dá pozorovat při nastaveném tempomatu, kde také kolísá spotřeba což je vlastně v popisovaném případě to samé ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2Levap: ano, ohledně tempomatu to je bez diskusí. Já mám ale na mysli jízdu po rovině, kdy není důvod pro větší sešlápnutí pedálu (jinak ten tvůj argument samozřejmě ano, ale bavme se o jízdě po rovině). Takže se nejedná o to samé, protože 50km/h dosáhneš při nějaké hodnotě sešlápnutí pedálu, dál tě omezovač (je-li tak nastaven) nepustí - ale na pedálu není znát (alespoň jsem si toho nevšiml) tato hranice (podstatně větší odpor například). Takže můžeš mít pedál sešlápnutý více, jedeš pořád 50km/h, ale PP ukazuje místo (řekněme) 5l spotřebu 11,5.

Tak mě prostě zajímá, co se s tím benzínem děje - IMHO se nemůže spalovat, protože to by bylo proti logice. Tipuju na vracení přebytku zpět do palivového okruhu; hodnota spotřeby na PP je udávána tedy zřejmě v nějakém místě průtoku, ale nemusí to znamenat, že ten motor tolika žere. Opravte mě, jestli se mýlím, každopádně, protože si musím do Peugeota pro RZ, zeptám se v servisu, alespoň vyzkouším hloubku jejich znalostí :D

Pokud moje úvaha neplatí, je mi funkce omezovače celkem na pytel, protože to bych si raději držel maximálku fakt podle tacháče, tedy s podstatně nižší spotřebou než při omezovači....

Pokud něco nevím, nemám klidný spaní :D :D :D

P.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2pavlii:

No právě jak jsem psal, při té mé zkloušce to nebyla úplně ideální rovina a kolísání spotřeby bylo také celkem minimální. Takže se mi nepodařilo ten Tvůj stav navodit. No uvidíš co Ti na to řeknou odborníci v Peugeotu :mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2pavlii:

No to určitě zprubni! Bylo by to nelogický, kdyby se to chovalo jak píšeš výše, ale třeba někde "soudruzi" udělali chybu :potlesk Já mám třeba podezření i na kecání PP ohledně prům. spotřeby a řešilo se to i tady ve fóru, takže na tom asi něco bude!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omezovač: omlouvám se všem, které jsem tímto mystifikoval - aneb jak to dopadá, když si někdo něco zkusí jen jednou a napůl oka a poté z toho dělá závěry... :roll

Samozřejmě to funguje jak má - žádná změna spotřeby, jak jsem proklamoval - chyba byla mezi volantem a pedálama :D

P.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...