Sign in to follow this  
Followers 0
stalmik

Příčina špatného studeného startu 406 1.8 16V

24 posts in this topic

Čaute všichni,

Tak jsem měl radost že už mám vše v pohodě, ale opak je pravdou. Po krásném týdnu ježdění bez problémů jsem opět dnes narazil na špatný studený start mého autí.

Závada: Auto naskočí, ale když je studené (ráno) po delším stání tak během vteřiny dvou chcípne. Jinak za jízdy pohoda tahne, otáčky nepadaj nic to už je vyřešené.

Příčina: Stalo se mi to už několikrát jen jsem to s tím nespojoval, ale teď vidím, že příčina je někde mezi kódovým číselníkem a ŘJ. Dnes jsem se přeťuk a namačkal jsem špatný kód. Hned potom sem namačkal správný a nastartoval. Ovšem projevila se závada se startováním.

Nemáte s tím zkušenost někdo? Co by to mohlo být? Svazek mezi číselníkem a ŘJ je nový... :myslim

Doufám, že to není moc nesrozumitelné..

[upravil dne 23.4.07 stalmik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můžu mít jenom jeden dotazíček? Jak jsi vyřešil padání otáček resp. jestli bys mohl napsat co jsi přesně měl před tím za problém a jak jsi ho vyřešil?

Mam totiž také problémy občas s otáčky na volnoběh a hlavně vibrace motoru za studena a teď se mi znovu objevilo chcípání za studena...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ta závada byla taková, že když jsem ráno sed do auta a nastartoval tak to v poho chytlo, ale hned to chcíplo. Navíc to nemělo ten správnej výkon a tak. No rozebral jsem sání, vyčistil krokáč a dosedací plochu, protáh jsem všechny kanálky takovýma kartáčkama a samozřejmě jsem to měl neložený v benzínu, nechal jsem to v benzínu ještě asi 15minut a začal čistit hrubý nečistoty. Když jsem to takhle důkladně očistil, očistil jsem i kontakty na čidlech a dal to dohromady. Pak sem vyměnil ještě svíčky (BOSCH Super 4). Jo a měl jsem celou dobu odpojenou baterku. Všechno sem zpátky nasadil, zapojil baterku, a zapalovací rampu. Nastartoval a světe div se výkon jako kráva, startování v pohodě ráno. Celej tejden pohoda. Výkon to má furt ale po tom co jsem se dneska sek a vyťukal blbej kód mi to zase ráno chcípne :nevim:myslim:bojim

Po diagnostice to taky je v poho. Nic nezjistí, ale pomůže. Dokud se zase nevyťuká blbej kód.. Ještě sem nedělal origo Peugeot dianostiku jenom Bosch..

[upravil dne 23.4.07 stalmik]

Share this post


Link to post
Share on other sites

krokový motorček, už som v tom doma vyčistiť, alebo nový ak ti padá voľnobeh, alebo aj čidlo teploty čo dáva pokyn ŘJ, na motore zelené, sú k tomu zriadené téma, modely,p 406, treba skúšať už sa s tým trápim skoro dva mesiace,

môže to byť aj palivý filter, a ešte všeličo iné, lambda sonda , zapaľovacia rampa, káble, škrtiaca klapak,rôzne čidlá na motore, bolo by treba asi najskôr to ísť preskúmať dôkladne na diagnostiku a tam zistiť príčinu ak to neprestane.

[upravil dne 23.4.2007 mirec.dk.406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to všechno funguje. Stane se to pokaždý když vyťukám špatný kód. Pak když odpojim baterku tak na 20minut nebo udělam diagnostiku (nic nezjistí) problém zmizí..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No je to zajímavé, ale já jsem musel vyměnit všechny vstřiky a dva dny ranní rozjezdy byly bez problému. Motor perfektně zabíral, ale po dvou dnech opět se objevilo chcípání po ránu při rozjezdu a poslední dobou se mi zdá motor takový línější, ale ta lennost bude způsobena špatným katalyzátorem.

Klasická diagnostika mi nic nezjistila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jako divný to je ale je to ta příčina. Prostě když vyťukám špatnej kód objeví se po ránu takhle závada. Ale ne při rozjezdu ale při volnoběhu. Nedá se ta kódová skříňka nějak odpojit aby se nemusel vyťukávat kód?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já s tím studeným startem bojuju už tři roky a jediné, co už jsem snad za tu dobu neodzkoušel je výměna vstřiků, tak snad ještě ty. Spíš jsem si na to zvyknul, nastartuje to nakonec vždy.

Jen moje postřehy: Podle mne to nesouvisí s překlepem kódu, ale s teplotou venku - mě se to projevuje tak od pěti stupňů níže, ale taky nepravidelně. Taky mi doopravdy pomůže vypojit baterku (tj. vymazat hodnoty z ŘJ), chyby v ní ale nejsou zapsány žádné, po čase se to znovu projeví.

Podle jednoho servisáka (celkem zkušeného) dochází k nerovnoměrnému spalování ve válcích a řídící jednotka nedokáže dobře míchat směs. U mě to svaluje na špatné vstřiky v kombinaci s už vychozenými ventily (že špatně funguje to automatické doštělování). Celkem tomu věřím - mám ještě LPG a mám odzkoušené, že po okamžitém přepnutí na LPG se motor chová bez problémů, což víc ukazuje na ty vstřiky benzínu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpojit tu skříňku asi nebude nejjednoduší a zda to vůbec půjde. Musel by se zřejmě udělat zásah i do řídící jednotky a do té bych radši moc nešťoural.

Jediný a nejsnašží řešení je vždy vyťukat správný kód... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: MPavel

Odpojit tu skříňku asi nebude nejjednoduší a zda to vůbec půjde. Musel by se zřejmě udělat zásah i do řídící jednotky a do té bych radši moc nešťoural.

Jediný a nejsnašží řešení je vždy vyťukat správný kód... :D

Snad stokrát se to tu řešilo, klávesnici imobilizeru lze bez problemů odpojit, po zadání správného kódu ji prostě odpojíš a auto normálně startuje bez zadávání kódu. Jen doporučuju změnit před tím kód na 1111 aby se při případném zapojení v budoucnu nestalo že ten kód zapomeneš a po připojení nenastartuješ, řídící jednotka si ten kód pamatuje. Pokud si chceš být jistý tak před odpojením klávesnice zadej správný kód a nastartuj, odpojuj při nastartovaném motoru;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj myslel jsem si to ještě tohle zkusím a uvidíme jak se to projeví.. Ale čidlem to není to je nový, vstřiky si zase myslím že to nebudou jede to krásně a kultivovaně.. Stane se mi to vždy když vyťukám špatný kód. Pak zadám správný, ale už je tam něco v háji. Pak stačí vyřadit napájení ŘJ až smaže hodnoty a funguje zas normálně.. :(

Se z toho asi picnu..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě se stalo že po zadání špatného kódu jsem začal startovat a když to na mě pískalo tak jsem si to uvědomil, tak jsem zadal kód správný a po nastartování šel motor na tři válce, podezřívám že i přes immobilizer jde benzin do válců. Chovalo se to jako uchlastaný. Stalo se mi to jednou a víckrát ne, takže to neřeším.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já jsem teď odpojil tu kódovou skříňku tak jsem zvědavej.. Ráno se uvidí..

Jinak mam problém s brzdami. Někdo tu psal že záleží jaký sou kotouče a jaká značka sou destičky. Já mam destičky nový značku možná vyhrabu, ale pískaj strašně. Vždycky když přijedu na reklamaci tak to promažou udělají náběhy a tak a tejden v poho, ale pak zanou pískat zase jak autobus.

Lepší kolikrt jezdit MHD :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: stalmik

no já jsem teď odpojil tu kódovou skříňku tak jsem zvědavej.. Ráno se uvidí..

Jinak mam problém s brzdami. Někdo tu psal že záleží jaký sou kotouče a jaká značka sou destičky. Já mam destičky nový značku možná vyhrabu, ale pískaj strašně. Vždycky když přijedu na reklamaci tak to promažou udělají náběhy a tak a tejden v poho, ale pak zanou pískat zase jak autobus.

Lepší kolikrt jezdit MHD :nevim

Použij desky BOSCH, nebo LUCAS, tyhle vyhoď, uvidíš, že pískání přestane jako zázrakem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: stalmik

no já jsem teď odpojil tu kódovou skříňku tak jsem zvědavej.. Ráno se uvidí..

Jinak mam problém s brzdami. Někdo tu psal že záleží jaký sou kotouče a jaká značka sou destičky. Já mam destičky nový značku možná vyhrabu, ale pískaj strašně. Vždycky když přijedu na reklamaci tak to promažou udělají náběhy a tak a tejden v poho, ale pak zanou pískat zase jak autobus.

Lepší kolikrt jezdit MHD :nevim

Použij desky BOSCH, nebo LUCAS, tyhle vyhoď, uvidíš, že pískání přestane jako zázrakem.

No mam tam nějaký Lockhead Delphi LP nebo LD nevim 985...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: stalmik

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: stalmik

no já jsem teď odpojil tu kódovou skříňku tak jsem zvědavej.. Ráno se uvidí..

Jinak mam problém s brzdami. Někdo tu psal že záleží jaký sou kotouče a jaká značka sou destičky. Já mam destičky nový značku možná vyhrabu, ale pískaj strašně. Vždycky když přijedu na reklamaci tak to promažou udělají náběhy a tak a tejden v poho, ale pak zanou pískat zase jak autobus.

Lepší kolikrt jezdit MHD :nevim

Použij desky BOSCH, nebo LUCAS, tyhle vyhoď, uvidíš, že pískání přestane jako zázrakem.

No mam tam nějaký Lockhead Delphi LP nebo LD nevim 985...

Jo to je přesně ono , tyhle destičky prášej, smrděj a pískaj, tan,kdo je vyrobil by je zasloužil vrazit kam slunce nesvítí.

Kotouče celkem vydržej, ale žerou desky a v podstatě jisiné co na nich nepíská jsou ty dva výrobci co sem psal.

1200CZK nebo kolik a máš pokoj na 40 000 minimálně

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: stalmik

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: stalmik

no já jsem teď odpojil tu kódovou skříňku tak jsem zvědavej.. Ráno se uvidí..

Jinak mam problém s brzdami. Někdo tu psal že záleží jaký sou kotouče a jaká značka sou destičky. Já mam destičky nový značku možná vyhrabu, ale pískaj strašně. Vždycky když přijedu na reklamaci tak to promažou udělají náběhy a tak a tejden v poho, ale pak zanou pískat zase jak autobus.

Lepší kolikrt jezdit MHD :nevim

Použij desky BOSCH, nebo LUCAS, tyhle vyhoď, uvidíš, že pískání přestane jako zázrakem.

No mam tam nějaký Lockhead Delphi LP nebo LD nevim 985...

Jo to je přesně ono , tyhle destičky prášej, smrděj a pískaj, tan,kdo je vyrobil by je zasloužil vrazit kam slunce nesvítí.

Kotouče celkem vydržej, ale žerou desky a v podstatě jisiné co na nich nepíská jsou ty dva výrobci co sem psal.

1200CZK nebo kolik a máš pokoj na 40 000 minimálně

Čoveče kotouče ani nevim jaký tam sou, ale ty destičky jsou tam tyhle.. Takže říkáš BOSCH nebo LUCAS jo? Někdo tu psal Brembo a tak, ale nejsem odborník a nerad bych dopad jako teď :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem měl taky ty hrůzy, ale stačilo trošku strhnout hrany destiček (ty krátké hrany jakoby "náběžné" a "odtokové") a je po pískání i bez kupování nových destiček (aspoň zatím, jezdím s tím cca měsíc).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Honzin

Já jsem měl taky ty hrůzy, ale stačilo trošku strhnout hrany destiček (ty krátké hrany jakoby "náběžné" a "odtokové") a je po pískání i bez kupování nových destiček (aspoň zatím, jezdím s tím cca měsíc).

No řekl bych že ti to začne pískat taky. Já jezdim fakt hodně moc a vydrží mi vždycky po sražení těch hran cca 14dní a začne to znova. Nejdřív potichu a zesiluje se to..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Honzin

Já jsem měl taky ty hrůzy, ale stačilo trošku strhnout hrany destiček (ty krátké hrany jakoby "náběžné" a "odtokové") a je po pískání i bez kupování nových destiček (aspoň zatím, jezdím s tím cca měsíc).

Nepomůže vůbec nic. Ani odprašovací drážka, ani náběhy, prostě zahodit. Lucas je v pohodě, stejně jako BOSCH. Ale ten sem zkoušel až na dost zajetej kotouč. Lucas přestal pískat hned (novej typ zelenej)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.