durino81

Ake su najcastejsie problemy na 406?

39 posts in this topic

Ahojte,

nakolko moja 309 1,4i je uz 17 rokov stara, ale jazdi aj tak dobre (kym som sa v tom nevrtal a nedal tam ciptuning, sice zrychlenie z 0 na 100 za 10s, ale mam este problem s predstihom:D), zacinam pokukovat po niecom mladsom a vacsom a to konkretne po 406. :D.

Tak by som sa rad opytal jej majitelov, s akymi problemami sa u tohoto auta (hlavne benzinove verzie) najcastejsie stretli. A ci vyberat radsej este stary model, alebo novy. Mam zaujem skor o ten novy, rok vyroby 2000, najazdenych malo km :D, v slusnom stave a s klimou, palubny pocitac by bol vyhodou, elektricke okna aspon vpredu, airbag aspon 2x... Proste taka standardna vybava. A v dobrej cene. :D Chcel by som benzin, lebo aj ked vela nejazdim, jazdim vacsinou kratke trasy. Je taky motor 2,0 16V dobry? A este otazka na klimu - je automaticka klima spolahliva, alebo je lepsie volit radsej manualnu? ABS - je to dobre, alebo su s tym problemy?...

Poprosil by som teda napisat nejake postrehy majitelov, kazda rada dobra.

Dakujem a nech vam to spolahlivo este dlho jazdi.

[upravil dne 18/4/2007 durino81]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobné téma tu bylo nedávno. Jinak

- Jinou klimu než automatickou bych už nechtěl (nemusím nic regulovat v létě ani zimě).

- ABS mají snad už všechny (nemusí se při brždění v zimně nijak přemýšlet).

Taky jsem si vybral 406 a na staré modely jsem se ani nedíval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klimu ber automatickou.

Nikdy neber klimu dodelavanou!

Dobry motor je i 1,8.

Novy a stary model - otazka ceny a vzhledu. Technicky nevidim rozdil.

Kolik hodlas investovat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám 406 2.0i 16V r.v.1996 a nemohu si stěžovat. Má vše co potřebuješ k jízdě a pohodlí + a hlavně k bezpečnosti. Nejčastější poruchy? Tak jako u každého auta tak i u 406 jsou to např. stabilizátory na přední a zadní nápravě, čepy, brzdy a výfuk. Jinak si na nic nevzpomínám. Samozřejmě, že při koupi hned vyměníš rozvodový řemen + kladku, olej + všechny čtyři filtry (palivový, pylový, vzduchový a olejový). Co se týká modelů, tak to záleží na tobě, co se ti líbí. Jinak se nelišili. :myslim:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Málo odpovědí = málo problémů.

Fakt, 406 není záludná. Akorát nevěř tachometru, tato auta vydrží moc a vypadají dobře.

Tak neváhej a kup.

[upravil dne 19.4.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

stabilizační tyčky jsem měnil to je nemoc, motorově OK, jinou než automat. klimu bych nechtěl - super, radím kupuj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měl jsem 2.1 TD rv 96 (180t km) nutno vyměnit:

- komplet rozvody

- komplet kladky s řemenem na altiku a klimě

- ložiško klimy (8 000Kč)

- komplet výfuk (6 500 Kč)

- přední ložiska (6 000 Kč)

- turbodmychadlo (12 000Kč)

- trysky, žhav. svíčky (2 700Kč)

- komplet elektrické vstřikovací čerpadlo (15 000 Kč)

- komplet brzdy (11 000 Kč)

- výměna dveří (promáčklé)

atd atd atd......

A autí stále křičelo po tlumičích atd atd atd....

Celkem se vším všudy jsem byl s opravama někde na 150 000 Kč (i tedy s těma provozníma nákladama oleje, filtry, jasně že bez nafty-tu mám zadarmo)!!!!!!!!!!!!!

Takže kup si opravdu zachovalou 406!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Alekk

Měl jsem 2.1 TD rv 96 (180t km) nutno vyměnit:

- komplet rozvody

- komplet kladky s řemenem na altiku a klimě

- ložiško klimy (8 000Kč)

- komplet výfuk (6 500 Kč)

- přední ložiska (6 000 Kč)

- turbodmychadlo (12 000Kč)

- trysky, žhav. svíčky (2 700Kč)

- komplet elektrické vstřikovací čerpadlo (15 000 Kč)

- komplet brzdy (11 000 Kč)

- výměna dveří (promáčklé)

atd atd atd......

A autí stále křičelo po tlumičích atd atd atd....

Celkem se vším všudy jsem byl s opravama někde na 150 000 Kč (i tedy s těma provozníma nákladama oleje, filtry, jasně že bez nafty-tu mám zadarmo)!!!!!!!!!!!!!

Takže kup si opravdu zachovalou 406!!!

No tos měl fakt pech.

Ve firmě máme 4 ks 406, z toho 1 x HDi 2,0, benziny 1 x 1,8, 1 x 2,0, 1 x 3V6 , na nich v součtu najeto asi 900 000 (no spíš už milion) km, a jezdi dobre, obcas nejake lozisko, tycky, atd, celkem normalni naklady.

PS: vzhledem k tomu, že s počtem km (ročně ve firmě ujedeme asi 900 000 km) mám i statistiku, tak o něco levněji jezdí HDi, než benzín, ale benzín zase nevyžaduje tak nákladné opravy (kladka na klikovce, volnoběžka altíku, atd.)

[upravil dne 19.4.2007 P607Olda]

[upravil dne 19.4.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Též si nemohu vynachválit P406 2.0HDI 81kw!

Klima jedině automat.Závady čistě provozní(brzdy,čepy,atd.)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Alekk

Měl jsem 2.1 TD rv 96 (180t km)

Takže kup si opravdu zachovalou 406!!!

Niekedy natrafíš dobre a niekedy zle. Ale rozhodni sa aj podľa poistky na motor 2,0 a 1,8. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj typ vidis dole pri podpise, mam ho pol roku a este som nestihol na nom vymenit rozvody, stabilizatory, teraz sa ozyvaju loziska, ani olej som este nevymenil, filter vzuchovy ano. Dal som si namontovat LPG a nestazujem sa. Je to skutocne bezpecne (2xAirbag) auto a hlavne vela sa do neho zmesti. Ak nie si pretekar, uplne staci 1.8 (poistka ma vychadza cca 4800,-Sk). Spotrebu LPG vidis tiez, co je cenovo na ekvivalente spotreby pri benzine cca 5 litrov. Co sa tyka LPG, mam ho zapisany v TP a cele ma to vyslo na 25.000,-. Aut je po bazaroch dost, ale rozhodne pred kupou si ho daj na rampu a prezri to. Najcastejsie vady su tycky stabilizatorov, capy a vyfuk, ale nie su to smrtelne vydavky. Klimu mam manual a tesim sa jej. Moj model ABS nema, ale pri opatrnom a predvidavom jazdeni sa da vsetko zvladnut. Vrelo odporucam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak som tu opat, mam vyhliadnuty celkom pekny kusok:

Tmavomodra metaliza, 406, r.v.: 2000, 1998cm3, 99kW (135PS), P, M5, Benzín, 4 dv., 56000 km

Posilnovač riad., ABS, Airbag 4X

Centrál, Diaľkové ovládanie, El. zrkadlá, Rádio/CD, El. predné okná, Automatická klimatizácia

Vyhrievané zrkadlá, Metalíza, Hliníkové disky, Hmlovky, Imobilizér, Palubný počítač, Dažďový senzor, Tónované sklá

Moje postrehy po jazde su:

- Ked sme stali pri vyjazde z parkoviska a mal som rejd dolava, tak sa ozvalo pri miernom pohnuti jemne kovove lupnutie, ale spravilo to len raz - to budu asi tie capy... Inac som skusal zatacat v plnom rejde na parkovisku a bolo to OK.

- Pri brzdeni brzdy ticho piskali, ale brzdili + raz sa rozsvietila kontrolka opotrebovania brzdvych dosticiek - bude ich treba pravdepodobne vymenit.

- Pri preperovani zadnej napravy rukou (vlavo aj vpravo) bolo pocut vrzgot, nie nejaky vyrazny, ale bol tam - toto moze byt co? Zeby iba ulozenie tlmicov, alebo zase nejake capy?…

- Vsimol som si kolisavy mierne nepokojny volnobeh, ale to je vlastnost tychto motorov a nepovazujem to za zavazny problem... Motor inak tahal dobre, co som ho trochu skusil. Majitel tvrdil, ze s tym nejazdi moc rychlo, ale raz vyskusal 190km/h.

Kedy by sa mal menit rozvodovy remen (za predpokladu, ze to ma naozaj 56tis km) - pri 90tis km?

Dalej mi povedal, ze bolo menene zadne lave lozisko - je to mozne po 7 rokoch a 56tis km? Nebude to vyrazne stocene? Dalej vraj menil stredny diel vyfuku.

Pri jazde pocut trochu jemny hluk, ale to moze byt pneumatikami Barum, nemyslim,ze by to bolo nejake lozisko.

Inac to ma zopar skrabancov a odrenin na laku, ale nic zavazne – aspon nie na prvy pohlad. Motor vyzera velmi slusne a cisty, udajne podla majitela mu v servise tvrdili, ze stav motora zodpoveda tym cca 56tis km... Motor je bez oleja okolo – skoro ako novy, majitel tvrdil, ze mu to vobec olej nezerie, olej bol pekny, cisty, hladina v polovici odmerky.

Cena auta je 145tis SK.

Tak co, mam to zobrat?:myslim

[upravil dne 24/4/2007 durino81]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za 7 rokov 56000 km... a teraz tú o Červenej čiapočke...

Tipujem tak 150 až 250 t.

Ložisko vydrží viac, napr. 150 až 200 t km. Iba ak by trafil poriadnu dieru, ale to by mu skôr odišlo predné.

Kolísavý voľnobeh - obvykle krokový motor.

Ten dvojliter nemá práve najnižšiu spotrebu.

No čo, auto jazdí a niekto ho skôr alebo neskôr kúpi... nepozeraj na kilometre na tachometri a snaž sa stlačiť cenu.

Dôležité je len to, aby nebolo kradnuté a búrané, zvyšok sa prežije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ked ten motor vyzera ako novy...:myslim Je vobec mozne tak ten motor vycistit, aby nebolo poznat, ze ma vela najazdene? Tych 156tis by mohlo byt realnych, vzhladom na to lozisko...

Inac, to auto je tu:

http://peugeot-406.autobazar.eu/card.php?id=146455

Spotrebu to ma vraj 9l/100km a majitel ho ma vraj 2 roky a najazdil s nim cca 5tis km, nakolko vacsinou jazdil sluzobnym autom...

[upravil dne 24/4/2007 durino81]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tá cena by ušla.

Pozerám, že je to z Ostravy. Bude to na slovenských značkách? Alebo musíš formality vybehať sám?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je na ceskych znackach.

Stale mam vsak obavy o tu zadnu napravu, ze vrzga, skusali ste niekto preperovat svoju, ze ci vrzga?:myslim:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: durino81

Je na ceskych znackach.

Stale mam vsak obavy o tu zadnu napravu, ze vrzga, skusali ste niekto preperovat svoju, ze ci vrzga?:myslim:D

Vrzga obcas - malokedy. Moze to mat viac pricin. Cena opravy tipujem od "namazania" do asi 3000 (ak by to boli tlmice). Nebude to nic tragicke. Preto vravim - snaz sa este stlacit cenu, a taketo drobnosti potom opravis za usetrene peniaze.

Ale to vrzganie je naozaj detail, ta zadna naprava sa nekazi "za velke peniaze".

[upravil dne 25.4.2007 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve Tvém popisu mi chybí docela podstatná věc a to kolikátý je to majitel, je to dovoz ze zahraničí a odkud? Prodává to přímo majitel nebo nějaký prodejce?

Proč jsou na laku škrábance, když se s autem moc nejezdilo?

Jak vypadá spodek z pohledu koroze (misky tlumičů, nosníky a brzdy)? Viděl jsem hodně aut a některé to měly celé rezavé a jiné zase ne. Třeba kamarád koupil od známého Citroen z roku 2000 s 15000km (to je pravda) a na laku nemá ani škrábanec, interiér jako nový a třeba třmeny brzd jsou lesklé kovové jako když je koupí zrovna v obchodě).

K benzínovému motoru Ti moc neřeknu, možná jenom zkontrolovat kouřivost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja som kúpil auto tiež s čiech z hradca králové bolo na českých papieroch prepis ťa víde asi na 11 až 12 tis. tie km sú nereálne približne normálny človek najazdí asi 15 až 25 tis. km ročne takže to môže byť asi okolo 175 tis.km, ten motor že je čistý to je vyčistený servisom pre zákazníka aby kukal, tie drobnosti okolosa dajú všetky opraviť, ja mám 1.8 menšia poistka. Keď kúpiš tak do neho ešte určite takých 20 tis. ešte dáš, tomu sa vôbec nečuduj, nekupuješ nové auto ja som už dal 30 tis. a to nemám vymenený rozvod a aj tlmiče asi už nebudú nové ale to je normálne, skús maximálne stlačiť cenu a potom sa rozhodni. :roker

p.s. auto bolo dovezené z holandska a v ČR bolo prihlásené dva mesiace

[upravil dne 25.4.2007 mirec.dk.406]

Share this post


Link to post
Share on other sites

To vrzání na zadní nápravě bude s nejvyšší pravděpodobností čepy zadních ramen, jsou zavulkanizované v gumě; u mé 406 jsem je měnil po 10 letech provozu auta a vypadaly takto:

http://406.hotentot.net/Photo_010203_015.jpg

http://406.hotentot.net/Photo_010203_016.jpg

http://406.hotentot.net/Photo_010203_017.jpg

http://406.hotentot.net/Photo_010203_018.jpg

Foceno mobilem, ale pro nahlédnutí stačí. Řekl bych, že po sedmi letech klidně už můžou mít dost, ostatně pokud by to mělo najeto těch 56tis (může být i reálné, viz Marlinovo BMW, které jsme dovezli před týdnem), tak to mohlo dlouho stát - otázkou zůstává důvod, může to být i těžká havárie s dlouhou opravou. Ovšem co jsem tím chtěl říct je, že když auto dlouho stojí, je to někdy horší než když jezdí denně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.