martik.ada

Peugeot 306 1,9TD

8 posts in this topic

Zdravím,

dotala se mi nabidka koupě Peugeotu 306 1,9TD r.v.94, puvodne to byl 1,9D bez turba ale předchozi majitel turbo namontoval(original Peugeot 306) a nepřepsal do techničáku, takže čisla motoru souhlasi jen je tam turbo. Chtěl jsem se zeptat jestli je nejaky problem s přepisem na TD. Kamarad mi rika že by nemel byt problem protože jde o stejne motory, jen do jednoho pridavaly turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obávám se, že to problém být může - ale možná se vyjádří někdo, kdo je v problematice poněkud zběhlejší (třeba Oddie) a vyvrátí mi to. Můj názor pramení z toho, že ke všem přestavbám je potřeba vyjádření Peugeot ČR, a Ti podle mě jen těžko povolí výkonnější motor do auta se slabším motorem (byť by se jinak v ničem ty auta nelišily, tak platí pravidlo, že výkon můžeš snižovat, ubírat místa k sezení - ale obráceně ani náhodou). Podobný problém jsem řešil u VW Transportera, kdy jsem chtěl z 6ti místného udělat 9ti místný a na VW Čr mi sdělili, že mám být rád, že bazaristovi se povedlo z 2 místné dodávky ofiko přihlášné v Němcích udělat 6ti místný kombík a že mi doporučují do toho nijak nevrtat, nebo můžu o auto i přijít (bylo na leasing)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: martik.ada

Zdravím,

dotala se mi nabidka koupě Peugeotu 306 1,9TD r.v.94, puvodne to byl 1,9D bez turba ale předchozi majitel turbo namontoval(original Peugeot 306) a nepřepsal do techničáku, takže čisla motoru souhlasi jen je tam turbo. Chtěl jsem se zeptat jestli je nejaky problem s přepisem na TD. Kamarad mi rika že by nemel byt problem protože jde o stejne motory, jen do jednoho pridavaly turbo.

Ne, není to stejný motor. Ta odlišnost v motorech není jen, že to toho přidávalY (holky???) nějaké turbo, ta odlišnost v motorech je dost zásadní, a byla tu popsána už vícekrát. Nicméně to je úplně jedno, ono i když ty motory lze mezi sebou celkem snadno přehodit, legalizace toho v techničáku NEHROZÍ. A pokud je to původně skutečně 1,9D motor, ke kterému někdo jen namatlal turbo, tak od toho bych šel ale zatraceně rychle pryč, protože ten motor to moc dlouho nevydrží - D má jinou klikovku, ojnice, ložiska, písty, jiný kompresní poměr, chybí mu ostřik pístů, není počítáno s odběrem tlakového oleje pro turbo, nemá na to dimenzovanou spojku, nemá dostatečně výkonný chladič, a má zbytečně krátkou převodovku. Resp. klidně bych to vzal, pokud je minimální cena a použitelný stav, ale okamžitě bych to vrátil zpět na 1,9D...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak koukam že asi bych mnel od toho ustoupit, škoda po technicke ztrance je ok, mno takže se musim poohlednout po nejakem jinem, kdyby nekdo o nejakem věděl tak mi kdyžtak pisnete diky moc. muže to byt aji benzin asi 1,6 16v, to bude asi nejlepši volba co do spolehlivosti co říkáte, a nebo 1,9TD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záleží na ceně, pokud je technicky v pořádku a cena je příslušně nízká, že by se vyplatilo to vrátit do původního stavu, tak bych to klidně udělal. Co do spolehlivosti je nejlepší volbou právě 1,9D - bez turba, tomu to ostatní spolehlivostí nesahá ani po kotníky. Ovšem je to něco za něco - malý výkon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak moc diky kluci, kdybych nejakyho sehnal ozvu se, nebo kdyžtak dejte vědět kdybyste o nejakem věděli zatim cusek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.