Sign in to follow this  
Followers 0
TBK

přibržďuje LP kolo

11 posts in this topic

Ahoj,

levé přední kolo se při jízdě nadměrně zahřívá - lehce přibržďuje - , mám nové brzdové destičky a válečky na obou př.kolech, beze změny. Vyměnil jsem i brzd.hadičku u lp kola - stále stejné. Pokud sundám kolo a volně otáčím kotoučem, zabrzdím a pustím, váleček se hýbe - jak má, ale přesto lehce destičky drhnou o kotouč. Může to být ještě kotoučema? Nebo snad jednotka abs kde je chyba u pístku a stále pouští tlak do kola? Dík za nápady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to dělá na zadním, vyřeší to prý opravná sada kotoučové brzdy - na 406 stojí 2100,-.

Jak jsem koupil tak prodávám, obrať se na Auto Vašenda, tam mi na to koukali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vodítka třmenu chodí volně ? Bývá to dost častej problém ... A ty desky když si vytáhl , byly sjetý stejnoměrně ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tipuji ložisko, manžeta poloosy je ok ?není prasklá?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako lidičky chápu že se každej snaží přispět svoji troškou do mlýna ale fakt mi hlava nebere když se mu kousaj brzd. desky co s tím má společného praskla manžeta na homokinetaku u kola. To je uplně jiná závada

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud má pod pedálem brzdy štelování vůle, tak bych pokusně vyzkoušel povolit kousek pedál brzdy. Další myšlenka je mrknout na hlavní brzdový válec, jestli se kapalina vrací z dané větve od kola do nádobky (bych po odlehčení brzdy vyzkoušel povolit převlečnou matku na hlavním brzdovém válci, jestli se vytlačí zbytkovým tlakem kapalina a eventuelně pátral proč se nevrací - manžeta pístku, či moc malá vůle). Jak se do tohodle celého systému zapojuje ABS jsem nikdy mos neskoumal a ABS jednotku jsem nikdy nekuchal a do ničeho takového se ani nechystám, takže s ní nemám zkušenosti....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fana

Vodítka třmenu chodí volně ? Bývá to dost častej problém ... A ty desky když si vytáhl , byly sjetý stejnoměrně ?

Pokud ti přibržďuje jen jedno kolo, hledej závadu u něj a ne u pedálu, hl. válce, ani v ABS.

To co napsal Fana bude ono. Když to máš rozebrané, všechno funguje, ale pokud to složíš a vodítka třmenu nejsou dost volná (můžou být přirezlá, zapatlaná napálenou vazelínou, apd.), nebo jsou už vymačkaná a čep taky (stačí trochu), tak se třmen přítiskne silou kapaliny, ale nemá už sílu se odtáhnout (není tam žádná vratná pružina, jako na čelistech bubnovbé brzdy), protože se to buď přidírá, nebo kříží a ten třmen, potažmo destičky jsou od kotouče odtlačovány jen konstrukční házivostí kotouče. Rozeber to a prohlédni vodítka třmenu v čepech a jestli po sobě kloužou volně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ted jsem mimo, az to pujde juknu na ty voditka třmenu.

Jen mam pocit, že pístek levého válečku (tj to problem.kolo) je více vysunutý k destičkám nežli ten na pravém kole - z toho jsem právě soudil, že do něj jde stále trochu tlak brzdovky (nejspíš díky nějaké chybce v kostce - jednotce abs). Díky všem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem na nic nepřišel - třmen, váleček, destičky, kotouč - vše jak má.

A přeci lehce přibržďuje, už mě v hlavě leží jen ta kostka s ABS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontroloval-li si ty vodící tyčky brzdového třmenu, tak je zkus vyměnit. Anebo rovnou nechat vystružit nový díry a podle toho nechat udělat nový tyčky, protože tam stačí malá vúle, kterou pomalu rukou neucítíš, a když jednou zabrzdíš, tak se to zkříží. Měl jsem podobný problém na 309 ce a vyřešilo se to. zkoušel jsem před tím i měnit trubičky a nakonec jsem skončil u těch vodících tyček. Poznal jsem to tak, že jsem je na tý straně vydatně napajcovál grafitkou (jenom jako pokus) ta to všechno dokázala docela obstojně vymezit.

Tak brzdám zdar a hodně štěstí

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: TBK

Tak jsem na nic nepřišel - třmen, váleček, destičky, kotouč - vše jak má.

A přeci lehce přibržďuje, už mě v hlavě leží jen ta kostka s ABS.

Jestli přibrzďuje jen lehce - není žhavý kotouč, nebo alespoň modře zabarvený- na teplotu nejde spoléhat, stačí párkrát zabrzdit a na kotouči neudržíš ruku, natožpak poznat teplotní rozdíl, pak je možnost to prostě ignorovat a počkat, až se destičky a kotouč trochu obrousí. Když jsem na 605ce měnil kotouče i destičky za nové (aftermarket), tak mi to taky dělalo, že přibrzďolalo (ale pravé) kolo. V podstatě se jednalo o souběh krajních tolerancí. POstupně to samo odeznívalo, jak si díly na sebe sedaly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.